Gå til innhold

Arbeidsmarkedet. Hvor der det ledige jobber nå?


Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte beite.

Men i disse tider er det jo ikke så lett å få jobb. Jeg VET at jeg kan få jobb, men dette dreier seg om stillinger som jeg egentlig ikke har så frytelig lyst på, det måtte bare vært for en kort periode.

Men hvor får man jobber for tiden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I barnehager................ :lol:

Du kan godt få ta over min stilling et års tid eller mer........ :lol:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke FRYKTELIG lyst til å jobbe i barnehage da...

Det var en grunn til at jeg sluttet i bransjen vet du :blunke: .

Men ellers takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste det, da...... :lol:

Tenkte bare hvis du ville byttelåne jobb med meg litt?! :wink:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler sterkt på at du vil byttelåne jobb med meg altså.

Men barnehage er jo et av disse tingene jeg kunne holdt ut med en overgangsperiode. Jeg har jo nok erfaring til å få en jobb uten store problemer.

Hvordan er det forresten; er det ofte behov for nye vikarer?

Og hvor henter dere vikarer fra? Har f.eks kommunen faste vikarer som jobber i flere barnehager?

Vet noen hva en assistent-vikar tjener i timen?

*vurderer likevel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det forresten; er det ofte behov for nye vikarer?

Og hvor henter dere vikarer fra? Har f.eks kommunen faste vikarer som jobber i flere barnehager?

Vet noen hva en assistent-vikar tjener i timen?

*vurderer likevel*

Hehe...

Det er alltid behov for vikarer... Mye sjukdom i barnehager, vettu!! I Asker har vi noe som kalles internvikaren iallfall, folk står der så får de jobbe så mye de vil. Det gjelder for barnehage, skole og SFO. Dette er faste vikarer som jobber i flere barnehager.

Ellers fikser vi folk etter noen som kjenner noen som kjenner noen som kunne tenke seg å være vikar... Det systemet der...

Vi har mange ganger måtte yte over 100% hver fordi vi ikke har fått tak i vikarer. Enda vi har en som er ansatt som 100% fast vikar i vår barnehage. Det er kun 2-3 ganger hun har vært "utenpå" de andre, altså egentlig ikke vært bruk for på jobben... Vikarer er det alltid bruk for! Det er så sjelden alle ansatte er på jobb hver dag at vi nesten ikke husker hvordan det er... :blunke:

Assistent-vikar i timelønn... Kommer vel an på hvor mye du har jobba i barnehager før osv det, annsinitet altså. Men mellom 80 og 100kr tenker jeg. Ikke veldig godt betalt, men greit.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo et alternativ...

Men da må jeg regne med å gå ned litt i lønn. Akkurat DET er ikke noe som er fryktelig viktig for meg i første omgang heller.

Kunne godt tenke meg en jobb der jeg hadde litt frihet til å ta en dag fri her og der. Samtidig hadde jeg jo fått variasjon ved å jobbe i flere barnehager (selv om det kanskje hadde blitt litt slitsomt å sette seg inn i nye ting og forholde seg til forskjellige barn og ansatte). Og det hadde ikke vært så vanskelig om jeg plutselig fant en annen jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea, de trenger alltid folk på sykehus, sykehjem evt. aldershjem. Hva med å lukte på det? :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lukter det der da? :o

Seriøst:

Hva slags jobber har de for folk som ikke har noen som helst erfaring med gamle og syke da?

Har vel det jeg trenger av empati og fornuft, men har ingen erfaring eller utdannelse som går i retning av syke og eldre. Dette betyr vel kanskje at jeg må senke lønnsnivået enda mer? Som sagt er ikke lønna veldig viktig, men jeg har jo mine faste utgifter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Seriøst:  

Hva slags jobber har de for folk som ikke har noen som helst erfaring med gamle og syke da?  

De som ikke har utdannelse kan jobbe som assistenter, vet flere som har gjort det. Lønnen vet jeg ikke så mye om, men det vil vel variere i alle fall etter hvilke vakter du jobber. Helg, natt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info Julienne!

Mulig at noe sånt kunne være noe for meg. Men jeg er langt fra sikker. Innbilder meg at "ferskinger" ofte ender opp med mye kvel, helg og nattarbeid og det har jeg egentlig ikke så veldig lyst til. Har jobbet skift tidligere og synes det er ganske slitsomt til tider.

Monja: Det var jo bare EN stilling i Oslo der jo... :( , og renholder tror jeg rett og slett ikke at jeg egner meg som. Tar gjerne i et tak her og der jeg, men BARE renhold er ikke noe for meg. Ikke fordi jeg er kresen, men fordi jeg blir fryktlig irritert av å vaske etter andre... Men en kantinejobb kunne jeg kanskje ha fikset, selv med innslag av renhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...