Gå til innhold

Vske opp med oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor ofte vasker dere opp med oppvaskmaskin? Hvor mange bor det i ditt hus?

Er det mye i oppvaskmiskinen?

Jeg vasker opp en gang i uka. Er alene og vil ta mest mulig i oppvaskmaskinen før jeg setter på. Har heller ikke så mye kjøkkenutstyr.

Skrevet

Vi setter på oppvaskmaskinen hver dag og da er den helt full. Vi er 2 voksne og 3 barn i familien.

Skrevet

Her blir det kanskje hver tredje dag. Kjeler og store ting pleier jeg å ta for hånd. Vi er to stykker.

Skrevet

Jeg er alene og vasker opp 1-2 ganger i uka. (Avhenger av hvor flink jeg har vært til å lage middag eller om jeg har bakt noe, slik at det blir litt ekstra kar.)

Gjest Wolfmoon
Skrevet

3 voksne og setter vel på en 2-3 maskiner i uka, litt varierende. Da er den alltid full, men siden vi ikke har altfor mye bestikk o.l. pleier vi av og til å fylle opp med kjeler etc.

Skrevet

To voksne og et barn, vasker en gang om dagen.

Skrevet

Jeg er 1 og bruker den 3-4 ganger i uken.

Skrevet

Vi er to, en ungdom og jeg og vi bruker den 2, av og til 3, ganger i uka.

Skrevet

2 voksne og 2 barn. 1 gang om dag, ofte 2 ganger m det er bakt eller lagd noe ekstra innviklet middag el lign. :spise:

Her i gården vaskes det meste i maskinen.

Skrevet
Jeg er 1 og bruker den 3-4 ganger i uken.

Det er ganske ofte... Aldri helt full da, eller tar du kjeler og sånt i maskina og?

Vi er to, og setter den på 1-2 ganger i uka. Passer på at den er helt full, og vasker store ting, panner og kjeler for hånd.

Skrevet

Vi er seks sultne, og setter på 1 - 3 maskiner om dagen. Vasker alt i maskina, unntatt steikepanna og Kenwood-deler.

Skrevet

Vi er to voksne og to barn, og oppvaskmaskinen går vanligvis en gang om dagen, noen ganger to hvis vi har besøk eller jeg har kokkelert ekstra mye. :ler:

Skrevet

Vi er to voksne, maskina går ca en gang i uka (med 5-7 dagers mellomrom?). Lager mye mat, baker relativt ofte o.l, men vasker egentlig mest glass, bestikk og tallerkner i maskina, resten tar vi for hånd.

Skrevet
Det er ganske ofte... Aldri helt full da, eller tar du kjeler og sånt i maskina og?

Vi er to, og setter den på 1-2 ganger i uka. Passer på at den er helt full, og vasker store ting, panner og kjeler for hånd.

Kjeler og stekepanne er med i full maskin.

Skrevet

Hva er egentig vitsen med å vaske panner og kjeler for hånd?

Jeg har nok av begge deler til at det skylles og settes i maskinen, allikevel kjører jeg den bare 2-3 ganger pr uke, og vi er som sagt to o husholdningen.

Skrevet

Oppvaskmaskinen går misnt en gang om dagen, av og til to. Her er det to voksne og to barn, samt mye barn som er på besøk.

Skrevet

Vi er en-to voksne, og to barn i huset.

Maskinen går 1-2 ganger om dagen, alt etter som om jeg har bakt den dagen.

"Tåler det såpe og vann, tåler det oppvaskmaskin", er mitt motto, og derfor går alt, unntatt stekepanne (jern), deler til stavmikser, og kenwood-deler i maskinen.

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Hva er egentig vitsen med å vaske panner og kjeler for hånd?

Jeg har nok av begge deler til at det skylles og settes i maskinen, allikevel kjører jeg den bare 2-3 ganger pr uke, og vi er som sagt to o husholdningen.

Hvis man vil tenke miljøvennlig er det vel bra å vaske store ting for hånd, siden de tar mye plass i maskinen, og den da må settes på oftere. Våre belagte stekepanner holder seg nok uansett bedre når de vaskes for hånd.

Her er vi to, og maskinen går 1 eller 2 ganger i uka.

Skrevet

Jeg bor alene, og setter på en maskin 2 ganger i uken. Da er den ikke helt full. Jeg har ikke nok kjøkkenting til å fylle en maskin. Jeg setter inni gryter og slikt også, for å fylle bedre. Jeg synes det begynner å lukte etter 3-4 dager selv om jeg har skylt av med kaldt vann, særlig når jeg har laget noe med fisk.

Men sparer man noe på å vaske opp gryter for hånd? Ja, de tar stor plass i maskinen så man må sette den på oftere, men tar dette mer strøm enn å bruke varmt vann for å vaske gryter daglig? Jeg har ihvertfall ikke plass til å "samle opp" skitne gryter på benken og ta en storvask noen få ganger i uken, jeg må få alt unna med en gang.

Jeg pvører å bruke så små gryter og former som mulig, da, for å spare litt på plassen.

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)
Jeg bor alene, og setter på en maskin 2 ganger i uken. Da er den ikke helt full. Jeg har ikke nok kjøkkenting til å fylle en maskin. Jeg setter inni gryter og slikt også, for å fylle bedre. Jeg synes det begynner å lukte etter 3-4 dager selv om jeg har skylt av med kaldt vann, særlig når jeg har laget noe med fisk.

Men sparer man noe på å vaske opp gryter for hånd? Ja, de tar stor plass i maskinen så man må sette den på oftere, men tar dette mer strøm enn å bruke varmt vann for å vaske gryter daglig? Jeg har ihvertfall ikke plass til å "samle opp" skitne gryter på benken og ta en storvask noen få ganger i uken, jeg må få alt unna med en gang.

Jeg pvører å bruke så små gryter og former som mulig, da, for å spare litt på plassen.

Det kommer kanskje an på maskinen, men hvis vi skulle vasket gryter og boller i maskinen, måtte vi fort ha satt på maskinen hver dag, i motsetning til nå hvor vi kjører den 1 eller 2 ganger per uke. Jeg orker ikke oppvask på benken, så her vaskes grytene umiddelbart etter bruk i litt rennende vann (og såpe). Det går fort, syns jeg, og jeg syns ikke det tar mye vann. Hvertfall ikke hvis jeg skal sammenligne med hvor mye oftere jeg ville satt på maskinen.

Men det kommer jo an på hvor mye gryter og boller man bruker også.

Endret av Frk Åberg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...