Gå til innhold

Hvilken prevensjon bruker du?


Gjest anonym

Hvilken prevensjon bruker du?  

2 stemmer

  1. 1. Hvilken prevensjon bruker du?

    • P-piller
      49
    • Kondom
      13
    • bruker ikke prevensjon
      15
    • annet
      18


Anbefalte innlegg

Gjest Janna

Fikk resept av legen på Yasmin p-piller i dag, jeg. (brukte inntil nylig Microgynon minipiller pga amming)

Tidligere har jeg brukt Trionetta, men de virket ikke som de skulle (jeg ble gravid).

Håper Yasmin funker bedre. Legen sa at den har høyere hormondose enn Trionetta, så den er enda sikrere for de som blir lett gravide. (Legens ord)

Hvilken prevensjon har dere prøvd? Hvilken var/er dere mest fornøyd med?

Prøvde å legge inn ca 10 svaralternativer, men det gikk ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært innom tre typer p-piller. De første jeg fikk var Trionetta. De måtte jeg bare slutte med. hadde slike humørsvingninger at det var helt umulig å være i samme hus som meg. Er nok PMS fra før... Så fikk jeg Synfase og de fungerte veldig bra en 8 mnd, men så fikk jeg den månedlige ca hver 14 dag og det var ikke til å leve med så jeg gikk over på Marvelon som jeg er kjempefornøyd med. Har nesten ikke noen humørsvingninger utenom den vanlige uka før den månedlige. Jeg er og blir PMS.

Men jeg er som sagt vedig fornøyd med Marvelon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fra trinordiol p-piller til Nuva Ring (p-ringen)

Angrer ikke et sekund. Jeg var sur og grinete og hadde voldsomme smerter, men nå. Litt "murring" dagene før, men ellers blid og fornøyd. Utenom et kjempe godtersug da..det blir man nok ikke kvitt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Samara

Bruker p-piller (trionetta). Har fått meg resept på nuva ring, så snart blir det imidlertid forandring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KATTAstrofe

Kondom :roll:

Tåler ikke p-piller noe særlig, og er ikke villig til å prøve noen nye merker foreløbig. La på meg og ble grinete av trionetta, og la på meg og ble deprimert av yasmin. Tror jeg skal prøve p-ringen neste gang jeg får meg fast partner :)

Vinga: Mulig jeg tar feil, men mener å ha hørt at det er mindre hormoner i yasmin, men hormoner av en annen type enn i de andre p-pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Trinordiol, og har gjort det i over tre år. Er kjempefornøyd med det, fint å endelig få regelmessige sykluser det hadde jeg nemlig aldri før. Men nå har jeg sluttet for en periode, prøver nemlig å bli gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinordiol her også. Godt fornøyd med den, veldig greit å ha reglemessig menssyklus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DepoProvera, bedre kjent som p-sprøyten. Mye hormoner og dritt, men den funker fint. Lurer litt på å prøve p-ringen jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinordiol.

Regelmessig mens (på timen), mindre mens og lite smerter.

Har brukt i snart 5 år, og det funker 'jättebra' :hjerter:

Har gått fra grønn til blå og gul o.b!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Duchess

Ehm, ja, jeg er jo helgardert for øyeblikket da, med BÅDE kobberspiral, OG Yasmin p-piller.

Pga uregelmessige, økte blødninger og fordi jeg ikke kan få utsatt mensen når det passer meg, nappes spiralen ut om 14 dager, så fra da av kjører vi kun p-piller, og Yasmin er jeg forøvrig svært så fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg har brukt p-piller (Trionetta) som prevensjon de siste 4-5 årene. Har stort sett vært fornøyd - mindre smerter om mindre og kortere blødninger - som i tillegg har vært "på sekundet" regelmessige!

Men jeg mistenker at disse pillene har skylda for mitt svingende humør, så nå er jeg på en liten pille-pause. Vurderer å bytte merke hvis jeg aner bedring i humøret disse pause-månedene. For tiden bruker vi den gamle "naturmetoden"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker Yasmin og er fornøyd med de. Merker ingen bivirkninger og hittil har jeg ikke blitt gravid heller så da fungerer de vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet med Marvelon for 9år siden...så ble det en masse skriverier i media om denne p-pillen og alle bakdelene ved den (husker ikke helt hva de skrev)...men kjæresten ble ihvertfall såpass nervøs at jeg valgte å bytte merke til Trinordiol. Gikk på trinordiol i mange år, men så begynte jeg å bli plaget med blødning utenom mens-perioden og legen anbefalte å starte med Yasmin. Funker ganske bra :)

Akkurat nå har jeg en pause ifra p-pillene...har fått masse kviser i ansiktet og har lagt litt på meg rundt magen...blir å starte på igjen så snart jeg får menstruasjonen igjen :-?

Hvordan funker forresten p-ringen ? Er dette noe man må få "installert" hos legen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt p-piller (Trionordiol) i mange år, og er stort sett fornøyd med det. Problemet er bare at jeg har så lett for å glemme pillene. Så planen nå er å gå over til p-ring. Ringte akkurat legen for å snakke om det, skal ta kontakt igjen i morgen for da har han telefontid :) Det blir nok bra tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...