Gå til innhold

Boligromantikk

Karense

Anbefalte innlegg

:vinke: Karense

En stor god bedrings :hug:

Håper du blir frisk igjen snart.

Godt du trives i ny leilighet :)

Har et par dårlige erfaringer med Bohus jeg også, og har flere venner som har det samme med Bohus her i byen...

godt det ordnet seg da.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for hilsen, Jente79! Nå har jeg laget middagen som ble sånn passe, grønnsakene ble litt dvasse, sikkert litt overkokt. Men nå står det en gulrotkake i ovnen, og snart blir det brødbakst. I tillegg har jeg hengt opp en hylle og et speil, støvsuget og tatt unna litt klesvask. Nå føler jeg meg som en skikkelig husmor, ha! :fnise: Jeg lagde kake, mens kjære lå på sofaen og tok en pils. Den tradisjonelle rollefordelingen lever videre...

Neida, kjære er faktisk like flink til å ta sin del, er ordentlig heldig der :) Sitter og lurer på om jeg skal bake en sjokoladekake i samme slengen, kjære har nemlig bursdag på søndag, så tenkte jeg skulle være flink og bake kakene nå, i stedet for å stresse med det i helgen. Lørdag skal vi ha innflytningsfest, så har helt sikkert nok å pusle med da uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, gulrotkake!

Min kjære laget kake her om dagen, og satt og spiste den foran webkameraet. Syns jeg han kunne ha spart seg for :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, kake! *Homerglis*

Det beste med gulrotkake er icingen :fnise:

Takk for hilsen i boka mi forresten! Much needed in these stupid days ;)

:sol: til deg og dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Er bare innom en liten tur og hilser på.

Tusen takk for koselig melding i boka mi! Moro at du fant den blant alle andre :) Håper formen din er på bedringens vei, og at du får jaget alle basillene på flukt. Må bli skikkelig treningsklar vettu :trene:

:ler:

Jeg har trent en drøy time i ettermiddag, og nå forsøker jeg å mobilisere litt rengjøringslyst. Sitter langt inne, men får vel bare komme igang her!

Ha en strålende kveld videre!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrotkake, mmm, tror jeg må ta en dør til dør aksjon her i byen for å finne ut hvor den holder til... :lur:

Er du i form igjen, hvis ikke ønsker jeg deg god bedring, ikke gøy å være syk, men kanskje greit å få det ut av systemet. Er selv småtufs og det er slitsomt å gå slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gulrotkaka vakte oppstand, ser jeg :fnise: Men er ikke like stor kakebakst her i huset som hos Fisk73, der er det jo noe nytt og godt hele tiden. Men jeg skal love dere at det luktet godt her i går! Bare synd at kaka gikk rett i fryseren og ikke skal frem før bursdag på søndag. Apropos bursdag, har lyst til å gjøre dagen fin og spesiell for min kjære, noen tips? Som nevnt tidligere, så skal vi ha innflytningsfest lørdag kveld, så formen er sikkert deretter, men har lyst til å få forberedt så mye som mulig til bursdagen på lørdag, slik at jeg ikke trenger å stå på kjøkkenet hele søndagen. Hva skal jeg gjøre for at vi kan få en kjempefin dag frem til bursdagen begynner i 17/18-tiden? Har jo noen ideer, men forslag og tips mottas med takk!

Bakte også brød i går, og tror du ikke kjære og jeg koste oss med nybakt brød, kakao og Charterfeber. Pappa skulle på nattevakt, og kom og spiste med oss. Fiin kveld :)

Formen er fremdeles ikke på topp, står liksom på stedet hvil hele tiden. Men satser på å ta en tur på skolen i morgen, ellers har jeg da alltids nok av skolearbeid å drive med. Vi har innlevering på søndag, men jeg har gjort det jeg ble satt til, og det føles i alle fall godt. Håper og tror at jeg blir frisk i morgen, også er det bare å håpe at kjære ikke blir syk til helgen, dette er jo hans helg.

Vi har endelig fått kjøpt kjøkkenmaskin (ganske moro i grunn, jeg bor med en kokk, men vi hadde ikke kjøkkenmaskin), type Kenwood, som jo skal være så bra. Den har alle finesser og bruksområder vi trenger, men å skru den på - det får vi ikke til. Har lest bruksanvisninger side opp og side ned, ringt Expert der vi kjøpte den, men kommer ikke noe lenger. De sa vi kunne komme ned og få en ny, det må være et eller annet galt i koblingen antakeligvis. Kjedelig når man endelig har kjøpt seg noe nytt og ordentlig. Heldigvis har vi mammas maskin på lån, så skal da få bakt.

Jeg burde vel gjøre noe fornuftig, men har jo lov til å ligge på sofaen og, så kanskje jeg bare skal gjøre det. Bli skikkelig frisk og fin til i morgen. For nå er jeg lei.

Stor klem og kakekos til alle som titter innom :klem:

PS: Leela, du er hjertelig velkommen på gulrotkake, jeg baker gjerne en om du vil komme på besøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har alle finesser og bruksområder vi trenger, men å skru den på - det får vi ikke til.

:ler:

Sånn er det med mannfolk og, de med mest fiksfakseri og funksjoner (i teorien) funker gjerne dårlig i praksis. Hihihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O'hoy i heimen! Her er det boller i ovnen og middag på plata, og Karense har til og med tatt på seg forkle! Det er ikke ofte. Ble en siste hjemmedag i dag, hadde sikkert klart å reise på forelesning i dag, men det ble nå en gang ikke slik. Mine fantastiske medstudenter har tatt notater til meg, og vi er ferdige med innleveringen som skal inn søndag. Plutselig føles livet lettere - jeg satt nemlig i sted og slet med motivasjon for å gjøre noe som helst. Middag i dag blir fullkornsspaghetti med tunfisk frest i hvitløk og balsamicoeddik. Spent på utfallet, men tror det blir godt. *pling* Bollene er ferdige!

Og vips var maten ferdig også. Smakte ikke aller verst, litt uvant, men er jo godt. Tror jeg. Men det er en smak der jeg ikke helt klarer å sette ord på hva er, kanskje det er blandingen mellom balsamico og tunfisk. Jaja. Kan ikke gå bra hver gang. Bollene ble bra da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over at du har tid og overskudd til så mye matlaging når dere akkurat har flyttet inn :tommelopp:

Dere får kose dere med både bursdagsfeiring og innflytningsfest på søndag.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt en real dagbokrunde, hvis noen føler seg snytt, nøl ikke med å si fra. I dag har jeg vært på skolen, men det føltes litt bortkastet, foreleseren sa ikke noe annet enn det som stod i foilene hennes, så kunne spart halvannen times kjøring for noe jeg kunne lest selv. Jaja, da har jeg i alle fall fått vært på skolen én dag denne uka :hoppe:

Fredagskvelden ser rolig ut, samboer er på jobb, enda han er syk. Klarer ikke banke fornuft inn i skallen hans i dag, jeg mener bestemt at han burde være hjemme når han er syk, men så var det denne samvittigheten hans da. Han dro i alle fall på jobb, sier han føler seg litt bedre. Blir han dårligere, så avlyser vi festen i morgen, synd, men blir jo ikke noe moro hvis han ikke er i form! Vi får se.

Jeg skal snart frem med mopp og klut, det må ryddes og vaskes før vi kan ha folk i hus her, så det blir vel min jobb i dag. Kanskje jeg reiser på besøk til tantebarn en tur.

God fredag til alle :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gooood helg! :klem:

Så utrlig flink du er som allerede er ferdig med innlevering! Flere dager før! det blir nesten alltid siste kvelden/natta på meg, og det er IKKE fordi jeg ikke har begynt før, for det har jeg. Bare blir sånn likevel :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Karense :)

Håper din kjære blir frisk nok til å ha folk hjemme i morgen, synd hvis dere må avlyse. Men som du sier, ikke moro å ha besøk når man er syk.

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

Så flink du er om dagen!!!

Og du... Sjokoladekake er skikkelig digg dagen derpå.... :sjenert: Kanskje bake en kake formet som et hjerte til mannen? Eller ta han med ut i frisk høstluft og bare gå og vandre hånd i hånd og være kjærester?

Jeg er sikker på at du finner på noe bra :)

Ha en super kveld, og en flott innflytterfest i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurramegrundt på en lørdag! Sitter her med en deilig helgefølelse, det er lørdag, jeg storkoser meg med en kopp te, KG og P4 og tenker på hva jeg må ordne i dag. Sola skinner, og jeg har egentlig mest lyst til å være ute, men får ordne alt som skal ordnes først. Lager meg en liste her inne, så har jeg et påskudd for å komme innom et par ganger i løpet av dagen :fnise:

- kaffe

- kakefat

- snacks (potetgull, saltstenger, baconsnacks, nøtter, sjokolade)

- pølser og lomper (nattmat til fest)

- servietter

- lekebil (kjære må ha ny bil, på ordentlig altså)

- ingr. til sjokoladekake

- ingr. til glasur til gulrotkake

- middag lørdag og søndag

- ingr. til punsj (tropisk nektar, Sprite, litt fersk frukt)

- fakler

- ståltråd til hengende lykter på verandaen

- rydde

- vaske

- hente ekstra puffer hos m&p

- printe ut bilde av gaven han får, siden den selvfølgelig ikke har kommet i tide

Nei, jeg får sette i gang. Ha en aldeles strålende lørdag!

PS: Hva skal jeg ha på meg? :klø: Anledning til å kjøpe noe nytt, kanskje? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det for seg med matlaging og oppgaveskriving og kakebakst og festplanlegging PUH for et tempo på deg, jente! Men det er gøy når det går unna. Sikker på at det blir et kjempekoslig lag! :enig:

Er så hyggelig at du har vært trofast med å skrive inne hos meg, selv om jeg har vært sløv og treig og bortreist dessuten. Men nå tar jeg meg på tak igjen!

Ha en kjempefin helg og :bursdag: til Karensesamboeren! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...