Gå til innhold

Boligromantikk

Karense

Anbefalte innlegg

Hurra, jeg er her igjen! Pappa hadde nemlig et mobilt bredbåndsmodem liggende som han bruker på hytta om sommeren, men nå er sommerhyttesesongen over, og modemet sagt opp. Men det går jo ut måneden, så da kan jeg låne den denne uken frem til vi får internett. Hurra :duskedame:

Nå sitter jeg her ved vårt dødslekre spisebord i barhøyde, mørk wenge (møøørkebrunt) er fargen, og spiser deilig mat fra jobben, mens jeg skriver på KG. Vi er meget godt i gang med utpakking, stue og kjøkken er så godt som ferdig, på soverommet gjenstår å få lagt opp gardinene jeg kjøpte i dag (ser finere ut i virkeligheten, ser litt rotete ut på bildet), samt få på plass alle klær og lignende. På kontoret mangler vi kontorstoler og en seng. Så en kjempefin dagseng som vi har tenkt å kjøpe til kontoret/gjesterommet. Ellers er det alltids litt småtteri, men stortrives i alle fall så langt!

Bare én skoledag igjen, så har vi hele helgen foran oss til å ordne. Får besøk i morgen av litt familie og venner på kvelden, så er det årnings hele lørdag, før jobb på kvelden. Søndag blir vel o store lesedag, føler at jeg har en del å ta igjen på skolen fra denne uka. Nå burde jeg lese, men har ekstremt mye mer lyst til å koble opp DVD-spilleren og se filmversjonen av "Sprengeren" - Liza Marklund, som jeg nettopp har hørt ferdig i bilen. Er så kjekt å høre på lydbok når man pendler, da blir liksom turen så mye mer spennende. Lover dagbokrunde i morgen (huff, det har jeg lovet vekk mange ganger nå).

suss og nuss på alle fra en lykkelig og glad Karense :kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Helgen ble vel ikke heelt som planlagt, men det blir den jo sjelden. Fredag hadde vi litt besøk her, ble en ytterst trivelig kveld med rødvin og sjampis og hele pakka. Litt sliten da jeg våknet lørdagsmorgenen, kjære stod opp syv for å spille golfmesterskap, mens jeg drøyde til klokka ble halv elleve. Deilig! Tuslet rundt, hadde en svak hodepine, ryddet, før jeg møtte bror og "fru" i byen. Endelig hjemme fra byen i halv fire-tiden, og da ringer de selvfølgelig fra jobb og ber meg begynne klokka fem i stedet for halv åtte, som var utgangspunktet. Så ble ikke noen større avslappende lørdag. Var endelig hjemme igjen halv to, og sov til halv ti i dag. Men søndag er jo sløvedagen over alle sløvedager! Vi har gjort litt husarbeid, gått en tur i frisk og kald høstluft, sett film, besøkt mine foreldre en rask tur, og hatt kjæres bror med to nydelige tantebarn på middag og dessert. Kjære har nemlig laget karamellpudding i dag, som jeg er så uendelig glad i! Dessverre står den på bordet fremdeles, og jeg er stadig bortom med en skje. Men nå er jeg så mett at den får nok tusle seg inn i kjøleskapet. Kjære sa det så fint i sted: "Den karamellpuddingen blir nok ikke mange dager gammel!"

Ellers har jeg ikke åpnet en pensumbok hele helgen, og har svært dårlig samvittighet for det. Men i morgen er det mandag, og en ny uke begynner. Vi har gruppeinnlevering i matematikk på søndag, så nå må man bare ta seg selv i ørene og skjerpe seg. Håper på å få jobbet litt etter skoletid i morgen. Må sårt en tur på trening også, kroppen forfaller visst nå om dagen.

Trives kjempegodt i ny leilighet, det aller beste er kjøkkenet som er så mye større enn det vi hadde før. Og oppvaskmaskin er nok årtusenets beste oppfinnelse, kjære vene så mye arbeid den sparer en for!

Lurer på om jeg skal åpne den siste boka i Stieg Larsson-trilogien nå som jeg først sitter her og ikke gjør skolearbeid. Det er fremdeles et kvarter igjen av fotballkampen, så kan ikke vente å få noe særlig selskap den neste timen. Ikke bare er det minst en time med skravling, analyser, forventninger og liknende FØR kampen, men det er jammen meg en-to timer ETTER kampen også! Jaja, det kunne vært verre, han ser i alle fall ikke fotball hver dag!

Vi er forresten inne i en ordentlig god periode nå, føler meg mer forelsket enn på lenge. Denne flyttingen har gjort oss godt! Klart vi har småkrangler og er uenige fra tid til annen, men det løser seg alltid fort, og vi har det ordentlig bra. Driver og undrer på en langweekend i høst, spørsmålet er bare hvor og når. Får ikke blitt noe dyre greier, men hadde vært så deilig å komme seg ut på noe, vi hadde ikke noe ferie sammen i sommer. Blir enda mer forelsket hver gang jeg ser noe med bryllup eller hører om noen som gifter seg - og håper det tegner på at jeg virkelig har funnet den jeg vil dele resten av livet mitt med. Er ikke greit å være både giftesyk og babyklar... Men min tid kommer nok en gang den også, og det er vel relativt vanlig at jentene er klare før gutta. Jeg gleder meg i alle fall til det er vår tur!

Jeg er imponert om du fremdeles henger med i svingene, mine innlegg har tendenser til å bli fælt lange. I morgen er det en ny uke med nye muligheter, men jeg har store planer om å nye de resterende to timer og nitten minutter av søndagskvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Karense :)

Her er det jammen lenge siden jeg har lagt igjen noen spor etter meg :sjenert:

Gratulerer så mye med ny leilighet, det må være utrolig godt og endelig få flyttet inn.

Skjønner godt at det er deilig med større kjøkken og ikke minst oppvaskmaskin.

Den karamellpuddingen hørtes kjempegod ut, han hadde nok lagt sjela si i den karamellpuddingen vil jeg tro. Koselig når mannfolka order slike ting.

Godt å høre at dere har det bra, hiv dere på en langweekendtur Karense, det gjør godt for dere begge :jepp:

Ha en super dag :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Karense

Sier som Kospia, at her er det lenge siden jeg har lagt igjen spor etter meg :sjenert: Vært innom et par ganger (iallefall), og fått med meg innflytting o.l. På tide å legge igjen noe etter meg også :)

Gratulerer med ny leilighet og her er en innflyttningsgave fra meg også :gave: Innholdet bestemmer du :jepp:

Så bra dere trives og koser dere og er mer forelsket enn noen gang :rødme:

Og oppvaskmaskin sparer en for mye arbeid ja. Selv om man bare er to. Hadde ikke oppvaskmaskin før jeg flyttet sammen med Ulvemannen, men nå kan jeg ikke tenke meg å være uten.

Ha en flott mandag Karense :hug:

Endret av Ulva35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så gikk det som jeg fryktet. Høstforkjølelsen har gjort sitt inntog, og dagen ble tilbragt hjemme, enda jeg så gjerne skulle vært på skolen i dag, det hadde trengtes. Men de siste tre nettene har jeg vært plaget av vonde drømmer, ja mareritt faktisk, hvor jeg de to første nettene drømte at jeg sviktet personer som er viktige for meg. I natt sov jeg veldig dårlig, våknet hver time, og hver gang jeg våknet, hadde jeg hatt en ny og ekkel drøm av typen jeg drømmer at jeg selv skal dø, eller jeg forårsaker en ulykke, mennesker jeg er glad i skader seg eller dør, noe fælt skjer, et eller annet vondt skjedde i alle fall i hver eneste drøm. Ekkel natt, gleder meg ikke til å legge meg i kveld. Halvsov littegrann på sofaen tidligere i dag, men da drømte jeg heldigvis ingenting. Jeg vet ikke om det er feberfantasier eller hva det er, men forhåpentligvis er det bare en stressreaksjon av noe slag, det har kanskje blitt litt mye med flytting, skolestart, pendling og jobbing i det siste. Enda jeg ikke har jobbet særlig mye. In the end, it's only a passing thing, I hope.

Så dagen i dag har ikke blitt brukt til noe særlig fornuftig, vært en liten tur i byen med kjære, men nå er han på jobb. Heldigvis er mandag en god tv-kveld, men jeg har en del lesing å foreta før det, så det er nok best å logge av.

Hilsen :fryser::forkjola::fryser::forkjola::fryser::forkjola::fryser::forkjola:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: SØTA :hjerte:

Om det er noen trøst så går jeg rundt og fryser konstant jeg og... Men jeg har ikke tid til å bli forkjølet så :fnise:

Og duu!! Jeg fikk en ide! Hva med litt bilder på facebook av den nye leiligheten?Reka er veldig nysgjerrig siden du skryter sånn av den!! :nigo:

:klemmer::kose::klemmer: God bedring søting! :klemmer::kose::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har store planer om lage en blogg (hvor du selvfølgelig får tilgang) der jeg kan legge ut noen bilder. Men ikke akkurat i kveld, det er nemlig ikke så ryddig her som det burde, siden jeg har vært syk inne her hele dagen. Les dyne på sofaen, karamellpudding på bordet, poser på kjøkkenet. Men i morgen er en ny dag, og da skal du ikke se bort i fra at det dukker opp bilder fra den selveste studioet til Boligromantikk. Ha en deilig kveld, rekekreket mitt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Karense! Måtte jo bort og snoke litt i boka di og ;)

Du har flyttet ja - jeg klarer aldri å finne ut om jeg elsker eller hater flytting. Tror det er den greia med å leve ut av bokser som går meg på nervene, og alt er uorganisert og rotete. Hghhhhh.... Lykke til i ny leilighet ihvertfall, det er jo alltid så deilig når man har kommet i orden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke selve flyttinga, men er veldig glad for hit vi har kommet nå, trives i alle fall veldig godt!

Er hjemme på andre dagen, men føler meg litt mer opplagt i dag, slik at jeg skal få prøve og gjort litt. Har planer om å lage Wenches grønnsakspanne til middag (fra God morgen Norge), og kanskje til og med bake brød. Samtidig bør jeg få lest litt, og slappet av. Må være frisk igjen til i morgen, skal ha time, og da nytter det ikke å være syk.

En liten skummel opplevelse jeg nettopp hadde:

Ringte til Bohus for å avbestille spisestuen. Da vi bestilte, fikk vi nemlig beskjed om at hvis vi fant noe annet i mellomtiden, så kunne vi avbestille den, siden det var såpass lang ventetid. Nå skal det sies at det er over to uker siden vi hentet den nye, så jeg skulle sikkert ha ringt før, men uansett så har vi da ikke fått noen beskjed om at spisestuen vår hadde kommet, ergo vi kunne fremdeles avbestille. Ringte da Bohus i god tro for å gjøre dette, og kommer først til en kar som gir røret til noen andre da det gjelder avbestilling. Denne personen sier til meg at "den har kommet, så den får du dessverre ikke avbestilt". Da sier jeg at "vi fikk klar beskjed om at vi kunne avbestille, og det ble aldri gitt noen frist på dette, så vi skal IKKE ha noen spisestue :nei: ". Kjente at jeg begynte å bli nervøs og litt :frustrert: , så de satt meg over til han jeg bestilte spisestuen av, og han bekreftet navn og at det var riktig spisestue, og sa så at "det skal vi ordne, det er greit". Da pustet jeg lettet ut, men hjertet hoppet nok over et slag da jeg fikk kontrabeskjeden. Spisestuen koster nemlig over 17.000,- ny, og det er ikke penger vi har, når vi har fått tak i den brukt til 10.000,-. Synes ikke at Bohus har vært spesielt fokusert på kundeservice her i byen, hver gang vi er der må vi gå rundt og lete etter ansatte for å be om hjelp, og ofte har jeg sett dem bare stå i kassa og ikke en gang kaste blikk min vei. Men men, kanskje jeg bare har vært uheldig. Nuvel, godt var det i alle fall at det ble orden i spisestuesaken, ellers vet jeg om en Karense som hadde blitt :kjempesinna:

Nok om det. Tror det er på tide å gjøre litt husarbeide, kjenner at det er litt kjølig her, så må få kroppen i gang. Må en tur på butikken for å handle til middag også. Det er så deilig her vi bor nå, tar ett minutt og gå til kjøpesenteret som har alt man trenger av butikker, og to min til Kiwi. Gågata i sentrum bruker jeg kanskje fire minutter til. Herlig å bo sentralt altså!

Stille inn her foreløpig i dag, er vel fordi de fleste er på jobb/skole. Det skulle jo jeg også vært. Kjære har tidligvakt i dag, så han er hjemme kl 18. Skal vel en liten tur på golfing, men vi har fremdeles kvelden sammen, og det er koselig. Nå er det bare to uker igjen på den gamle jobben, før han begynner i ny jobb og er ferdig kl 15 hver dag. Hurraaa :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at du stakk innom boka mi da... :kose:

Stakkars deg som er forkjølt! Det er ikke veldig gøy å skulle yte fysisk når snørra renner og hodet er fullt av bomull. Du greier nok å jukse deg gjennom, men pss på deg selv. Om du har feber så må du ikke trene. Det sliter på kroppen.

Så gøy at du instruerer også. Jeg skal på yogakura på fredag, så kanskje jeg tør ta steget over i salen jeg også etterhvert. Liker nå spinninga veldig godt, men kunne tenke meg å supplere med noe mer. Aerobic kommer jeg aldri i verden til å tørre å ha for jeg klarer bare ikke å stokke beina :fnise:

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av både Mummi og Hyggelig, kommer dagens lille glede:

fikk nettopp melding om at det ikke er forelesninger i morgen, ergo friii. Klart det er nok å gjøre, men trenger ikke reise på skolen. Da har jeg tid til å bli ordentlig frisk igjen også. Har forresten et par gleder til, jeg har nemlig hengt opp en hylle i gangen helt selv, drill og vater og hele pakka, føler meg ganske handy nå. Glede nummer tre, jeg skal bake brød i dag og spise nybakst med brunost og syltetøy. Glede nummer fire har ikke skjedd ennå, men jeg har tenkt og rydde her, så det blir ordentlig koselig. Og det er jo en glede i seg selv.

Snufs, over og ut, snufs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...