Gå til innhold

Kjenner de deg igjen?

Junebug

Anbefalte innlegg

Leste i en annen tråd - jeg tror det var Pip som skrev det - at i et bryllup hun hadde vært i så bruden så anderledes ut enn hva hun vanligvis gjorde at det var noen av gjestene som trodde de var kommet i feil vielse!! Denne bruden hadde vanligvis briller, nå hadde hun det ikke. Hun var blitt brun (noe hun ikke pleide å være) og hun hadde satt opp håret. Sikkert andre ting også, jeg husker ikke alt Pip skrev.

Det er klart at man ser anderledes ut som brud enn til hverdags, men det er vel litt trist om folk ikke kjenner bruden igjen? Hvor mange forandringer synes dere er for mye? og hva har dere tenkt til å "fikse på" til bryllupet?

Selv har jeg planer om selvbruningskrem, jeg kommer til å ha på linser (har briller på jobb, linser når jeg er på fest/byen), jeg kommer til å sette opp håret tror jeg. I tillegg blir det brudekjole(selvfølgelig), tiara og slør. Jeg setter ofte opp håret, selvfølgelig ikke like kunstferdig som jeg håper det blir på bryllupsdagen.

Jeg tror absolutt at folk kommer til å kjenne meg igjen, men har begynt å lure litt på om jeg skal kutte ut selvbruningskremen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ja, folk kommer defintivt til å kjenne meg igjen, selv om jeg kommer til å være annerledes enn ellers.

Kjolen min er veldig "meg", og jeg vet at alle vil tenke at "Ja - det var kjolen for henne" :wink: . Hadde jeg kommet i stor prinsessekjole tror jeg faktisk at enkelte hadde trodd at de var kommet i feil bryllup! :lol:

Jeg skal ta sol før bryllupet om det ikke er nok sol på stranda før juli, men jeg er alltid litt brun om sommeren, så det blir ingen bombe.

Skal sette opp håret hos frisør, og det blir kanskje den mest drastiske forandringen tenker jeg. Har det enten løst eller i hestehale/hårklype ellers, men så er det jo heller ikke så mange som går med håret pent satt opp til hverdags :P .

Det var viktig for meg at alle skal synes at jeg er meg selv den dagen, og ikke minst min tilkomne - han skal helst kjenne meg igjen, og har også sagt at han vil ha meg lik meg selv på bryllupsdagen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt til å være litt flink til å ta solarium frem mot bryllupet, hvertfall (selvbruningskrem er jeg generelt skeptisk til, fordi det er ofte vanskelig å få det pent helt uten skjolder. Jeg ville hvertfall øvd meg før bryllupet et par ganger!!). Er helt lakenblek nå :D

Ellers har jeg planer om å ha håret halvveis oppsatt og halvveis løst (sånn at tiaraen min sitter pent), jeg bruker ikke briller, og ellers skal jeg være festsminket (bruker jo sminke til vanlig også, så det skulle gå fint).

Tror nok jeg kommer til å ligne ganske mye på meg selv i bryllupet - og det er jo bra.

Kanskje en problemstilling er at en del ikke sminker seg så mye til vanlig, og at det muligens ser litt voldsomt ut med full festsminke i bryllupet?

Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt til å være litt flink til å ta solarium frem mot bryllupet, hvertfall (selvbruningskrem er jeg generelt skeptisk til, fordi det er ofte vanskelig å få det pent helt uten skjolder. Jeg ville hvertfall øvd meg før bryllupet et par ganger!!). Er helt lakenblek nå :D

Jeg kommer til å ta St. Tropez behandling i salong, har testet det ut og det gir ikke skjolder og blir naturlig brunt, ikke gult. så jeg er 99 pst sikker på at jeg skal ha det. Er fra naturens side lys og det ville tatt meg timevis i solariun å få farge.

Kanskje en problemstilling er at en del ikke sminker seg så mye til vanlig, og at det muligens ser litt voldsomt ut med full festsminke i bryllupet?

Det er jeg enig i. Hørte om en jente som aldri brukte sminke, men som fikk makeup artist til å sminke seg på bryllupsdagen. Hun endte opp med ett tykt lag med foundation. Det så nesten ut som en maske. Hadde det skjedd meg, hadde jeg vakset av sminken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å være meg ;)

Kjolen er helt meg, kommer til å sette opp håret, pleier vanligvis å ha det oppsatt og. Skal sminke meg hos frisøren, ikke overreagere. Bruker vanligvis sminke og.

Og så tar jeg noen soltimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å være meg ;)

Kjolen er helt meg, kommer til å sette opp håret, pleier vanligvis å ha det oppsatt og. Skal sminke meg hos frisøren, ikke overreagere. Bruker vanligvis sminke og.

Og så tar jeg noen soltimer.

Hørtes veldig ut som meg bortsett fra at forloveren min skal fixe meg og ikke en frisør. Greit nok at man skal være på sitt vakreste denne dagen men jeg vil da helst at min tilkommende skal kunne kjenne meg igjen også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg kommer nok til å være litt anderledes på bryllupsdagen enn det jeg er ellers. Bruker uansett ikke kjole til daglig, så det blir en stor forandring. Sminke bruker jeg bare moderat(maskara og øyenskygge), så det blir vel litt forskjell der og :wink:

Og oppsatt hår er heller ikke helt vanlig for meg...

Men ellers skal man vel kunne kjenne meg igjen. Forhåpentligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junebug: Jeg har også tenkt å bruke St. Tropez metoden. Vet du hvor mye den koster?

Jeg kommer til å være meg selv, definitivt. Skal ha en kjole som er litt prinsesse kjole (men ikke sånn overdrevent) , håret skal være oppsatt (det har jeg ofte uansett), og sminken skal se mest mulig naturlig ut, så det blir ikke de store forandringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ja, det var jeg som skrev om hu nsom var ugjenkjennelig... Det var virkelig helt ekstremt altså! Jeg mener - når vennene dine ikke kjenner deg igjen!?

Jeg kommer derfinitivt til å være 'meg' - har vært veldig bevisst på det også. Jeg skal ha en enkel kjole med chiffon (tror nok, som gjest her oppe, at en prinsessekjole ville virket meeeget unaturlig på meg - er ikke den typen i det hele tatt!). Skal ha stort sett alt håret løst (litt skal festes bak, men skal ikke ha tiara, og tror ikke det blir noe slør heller). Skal sminkes litt, men meget forsiktig og 'naturlig'. Tar litt sol, men bruker å bli ganske brun om sommeren, så det vil nok ingen reagere på... Ja, og så skal jeg ha en enkel bukett med røde roser... Tror ikke noen skal bli forvirra her nei... :D

Og - jeg sier det en gang til jeg - pass nå endelig på at dere ikke 'kler dere ut' på bryllupsdagen - jeg blir fremdeles lei meg når jeg tenker på /ser brudebilder av hun jeg snakka om... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Jeg kommer nok til å være meg - i fin utgave!

* Jeg skal ikke ta en eneste soltime (selv om en knallrosa utgave av meg definitivt ville vært meg, er det ikke den utgaven jeg helst vil være!),

* sminken må være så diskret som mulig (mitt beste argument overfor noen som måtte finne på å dytte på meg et centimetertykt lag med hvasomhelst er at min forlovede synes sminke smaker vondt... Og jeg vil jo ikke at han skal huske bryllupsdagen som den dagen vi ikke kunne kline fordi jeg smakte så ekkelt. :ler: ) (((((HELT OT: Jeg har hørt at en lebestiftbrukende dame spiser 4 kg lebestift i løpet av et langt liv. Høres ikke det ekkelt ut, så vet ikke jeg!)))))

* Jeg skal riktignok ha hvit kjole og slør, noe jeg aldri har ellers, men det tror jeg de fleste er innstilt på at jeg har, så det blir ikke noe problem

* Håret skal jeg sette opp, men med 5-6 veldig forskjellige sveiser de siste 3 år tror jeg ikke det blir noe problem. Det er klart at hvis man har hatt midtskill de siste 15 år, kan gjenkjennelsesfaktoren minke betraktelig når man plutselig har fått Eli Hagen-sveis... Men det hender vel de færreste bruder. :hoho:

Jeg tror det mest u-meg jeg kunne finne på var å ha smykker, tiara og en superromantisk bukett med masse rosa blomster. Da ville nok noen stussa...

Men så er den eneste forestillingen jeg hadde om mitt fremtidige bryllup da jeg var ung tenåring, den at jeg så for meg meg selv med kvister og løv som pynt i håret... Kanskje noe avvikende, men dog. Det er fortsatt betegnende. :Hehe:

Ellers er jeg enig med Pip i at man skal være seg selv. Mulig noen ser for seg at de skal være prinsesse for en dag (i alle fall mente dama i kjolebutikken at jeg måtte ha tiara fordi jeg skulle være det!) og - gjerne det - bare jeg får være meg (og jeg er ikke prinsesse, om noen skulle ha et fnugg av tvil!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junebug: Jeg har også tenkt å bruke St. Tropez metoden. Vet du hvor mye den koster?

Det koster 875 kr. på Colosseum Park Spa på Majorstua i Oslo. Dyrt, men penere og mer holdbart enn vanlig selvbruning, som jeg aldri har klart å påføre pent :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Jeg skal ikke ta en eneste soltime (selv om en knallrosa utgave av meg definitivt ville vært meg' date=' er det ikke den utgaven jeg helst vil være!)[/quote']

:ler: Dette er en farge som definitivt ville vært meg om sommeren også, men tviler på at jeg skal satse på den "looken" på bryllupsdagen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helenius

Hihihi! Da er vi i alle fall enige. Men jeg gifter meg i august, da, og i løpet av sommeren skal jeg en tur til Australia (selv om det er i jobbsammenheng så det nok blir mest innesitting... Uhu!) så jeg regner med at jeg har opparbeidet meg en så anselig mengde fregner at de vil overdøve den vedvarende solbrentheten.

:ler::ler::ler:

Så altså, å være brun er _ikke_ meg, så om jeg hadde prøvd på solarium eller selvbruningskrem, kan det godt hende at noen hadde begynt å lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig opptatt av at jeg skulle være meg selv i bryllupet vårt og ikke velge frisyre og sminke som absolutt ikke var meg til vanlig. Det klarte jeg virkelig også. Jeg lot være å spare håret mitt (beholdt det korte håret jeg har hatt de siste nesten 10 årene), sminket meg bare litt og hadde en enkel kjole som passet meg. Fikk også mye skryt på dagen vår at jeg hadde valgt helt riktig ut i fra hvordan jeg er som type, og det var jo hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(((((HELT OT: Jeg har hørt at en lebestiftbrukende dame spiser 4 kg lebestift i løpet av et langt liv. Høres ikke det ekkelt ut' date=' så vet ikke jeg!)))))[/quote']

Å fysjameg!!!!!

Glad jeg omtrent aldri bruker leppestift!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lot være å spare håret mitt (beholdt det korte håret jeg har hatt de siste nesten 10 årene)' date=' sminket meg bare litt og hadde en enkel kjole som passet meg. Fikk også mye skryt på dagen vår at jeg hadde valgt helt riktig ut i fra hvordan jeg er som type, og det var jo hyggelig![/quote']

AKkurat det tror jeg er veldig, veldig viktig, å velge en kjole som passer til ens egen stil! Jeg har hvertfall vært tro mot stilen min, og er ganske sikker på at det kommer til å bli flott!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper våre gjester kjenner igjen meg..

Bruker sminke til vanlig, ønsker ikke å være oversminket. Og tror derfor ikke at det kommer til å bli så mye anderledes.

Jeg varierer å sette opp håret og ha det utslått. Noen ganger får det lufttørke, andre ganger er det rettetang og pomade. Så de fleste er vant til mye variasjon.

Jeg går ofte i høye heler og liker å pynte meg.

Tror egentlig ikke at det kommer til å bli så veldig stor forskjell..

For de som ikke bruker sminke og har håret klippet i en fast frisyre. Og som sjelden er ute å spiser, på fest osv så vil det nok være en mulighet at gjestene ikke kjenner bruden igjen -i stor kjole og oppsatt hår med mye sminke. Mange får lagt for mye sminke, med begrunnelse at "det skal jo holde hele dagen".. Jeg velger heller å ta med lippgloss, maskara og blush. Så jeg kan freshe meg opp etter behov.

Det er klart at vi har lyst til å være vårt vakreste jeg.. men med måte! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...