Gjest Pupsilure Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Jeg bytter sokker hver dag. Det har jeg alltid gjort. Tror mamma har lært meg det. Min samboer bruker de samme sokkene både to og tre dager. I starten kjeftet jeg på han, og sa at nå som jeg vasket sokkene hans hadde han ingen grunn til å bruke de så lenge (han skyldte først på at han ikke orket å vaske så mye klær). Men nå i det siste har jeg begynt å lure på om det kanskje ikke er så ille. Vi svetter ikke spesielt mye på beina noen av oss. Men man lærer jo at man skal bytte hver dag. jeg bytter fortsatt hver dag. Til og med hvis jeg har dusjet på kvelden, og bare hatt sokkene på i noen timer. Hvor ofte bytter du sokker?
Gjest PP Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Hver dag, pluss til trening. Tar også på nye sokker etter en dusj. For mange år siden, da forholdet mellom meg og samboeren var ganske nytt, fortalte han meg at han bruker boksere flere dager på rad. Jeg syntes det var dritekkelt og begynte å grine. Nå bytter han hver dag så vidt jeg vet.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Nå er det vel ikke bare fordi vi svetter på bena at vi bytter sokker. Vi går på mer eller mindre skittne gulv også. Så skitten kommer like mye utenfra. Derfor bytter jeg sokker hver dag.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 Jeg bytter også sokker hver dag, pluss etter trening, og etter hver dusj..
Alison Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 Jeg tar på rene sokker hver morgen. I tillegg bytter jeg etter trening og dusj. Sokker og undertøy er noe som jeg ikke kunne tenkt meg å bruke to dager på rad.
Bianca Skrevet 26. april 2008 #8 Skrevet 26. april 2008 Hver dag. Og som de andre her sier: etter trening og/eller dusj. De gangene jeg må bruke de samme sokkene to dager på rad (hvis jeg ikke har noen rene f.eks.) føles det ekkelt. Svetter ikke særlig på føttene heller. "Ekspertene" sier det moderne, vestlige mennesket lider av vaskemani, at vi slettes ikke trenger å vaske klær så ofte som vi gjør (refererer til et innslag på TV2 Frokosttv faktisk). Lurer på om de mener det samme om sokker også?
mamut75 Skrevet 26. april 2008 #9 Skrevet 26. april 2008 (endret) Det skjer noe merkelig med undertøy og sokker når man har hatt det på , som gjør at det ikke går an å ta det på igjen ; derfor må man ta nytt hver gang man har dusjet + hver dag . ps , skifter sokker hver dag her Endret 26. april 2008 av mamut75
Ce'Nedra Skrevet 26. april 2008 #10 Skrevet 26. april 2008 Hver morgen. Jeg trodde det var en selvfølge.
Cata Skrevet 26. april 2008 #12 Skrevet 26. april 2008 Ca. hver 2.-3. dag. Forutsetter da at jeg ikke har blitt skikkelig svett på beina pga. tette sko eller noe slikt. Må tilføye at jeg bruker arbeidstøy som krever at jeg ikke har på mine vanlige sokker så i praksis tasser jeg bare rundt hjemme i dem, eller har dem på til og fra jobb. Trener jeg, så har jeg egne sokker til det og de går rett i vask etterpå.
Elle_86 Skrevet 26. april 2008 #14 Skrevet 26. april 2008 Jeg bytter også sokker hver dag, det har jeg alltid gjort. Og grunnen til dette tror jeg er at de vider seg ut, og da ikke vil sitte like godt på dagen etter.
Embla s Skrevet 26. april 2008 #15 Skrevet 26. april 2008 Tar på rene sokker hver morgen. Hvis jeg dusjer en gang til i løpet av dagen (etter trening el.l.) tar jeg også på rene sokker. (hender kanskje at jeg tar på meg gårsdagens sokker på lørdag morgen hvis jeg vet at jeg skal være hjemme og vaske hus osv.).
Angelfalls Skrevet 26. april 2008 #16 Skrevet 26. april 2008 Hver dag og om jeg er svett kan jeg bytte flere ganger dagen. Sure sokker er det værste som finnes!
Grønt blad Skrevet 27. april 2008 #17 Skrevet 27. april 2008 (endret) Jeg bruker ca 1 par sokker pr dag. Når jeg trener og dusjer om kvelden tar jeg på nye sokker, og da bruker jeg de samme dagen etter. Ser ikke poenget med å ta et nytt sokkepar når kun er brukt et par timer kvelden før. Endret 27. april 2008 av Grønt blad
B.A. Skrevet 27. april 2008 #18 Skrevet 27. april 2008 Jeg skifter sokker hver dag. Har alltid sett på det som en selvfølge, og syns nå heller ikke at sokkene tar så mye plass i vaskemaskina at jeg plages med for mye vask.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2008 #19 Skrevet 27. april 2008 Skifter sokker ca. 5 ganger i måneden , svetter ikke på bena og har alltid nyvaskede gulv. Har ikke fått noen klager hittil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå