Gjest Ethereal Skrevet 12. mai 2003 #1 Del Skrevet 12. mai 2003 Hei, Til høsten skal jeg tilbringe knapt 4 mnd ved University of Southern California i LA som gjesteforsker, og lurer i den forbindelse på om noen av dere har erfaring med studieopphold i utlandet, spesielt USA. Noe spesielt jeg bør huske?? Alt ser ut til å være et skjemavelde uten like, og det skremmer vettet av meg. Finnes det f.eks noen nettsteder med nyttige tips?? M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vesla Skrevet 12. mai 2003 #2 Del Skrevet 12. mai 2003 Hei! Jeg tok master graden min på University of Southern California (USC) og jeg bor fortsatt i California. Noe av det viktigste og ha klarlagt ved opphold i USA er: - visum - bosted - bil/forerkort - forsikringer USC er en kjempe bra skole (hvilket dept. skal du jobbe for?), men ligger ikke akkurat i byens beste strok, saa forsikre deg om at du har en bra/trygg plass og bo for du reiser. Ellers er det vanskelig og komme seg noe sted i LA uten bil, saa du bor vurdere og kjope det, evt. leie siden du skal vaere der saa kort tid. Du maa sorge for og faa helse forsikring dekket gjennom folketrygden og bevis for dette ellers vil trolig skolen forlange at du kjoper forsikring gjennom dem. Send meg en personlig melding med hva du lurer på så kan jeg helt sikkert svare på endel. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zita Skrevet 12. mai 2003 #3 Del Skrevet 12. mai 2003 ANSA er også lurt å kontakte. De kan hjelpe med mye :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå