Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2008 #21 Skrevet 26. mai 2008 "Vanlig" herpes som man får rundt munnen osv.kan jo også smitte der nede,så selv om man ikke "går hele veien" men gjør noe annet isteden så kan du også bli smittet.
Gjest Hablahei Skrevet 26. mai 2008 #22 Skrevet 26. mai 2008 Mine utbrudd forsvant helt når jeg kom i form (begynte å trene) Åh,funket det seriøst Da,skal jeg faktisk prøve å ta det seriøst!
Gjest Alabama Skrevet 27. mai 2008 #23 Skrevet 27. mai 2008 "Vanlig" herpes som man får rundt munnen osv.kan jo også smitte der nede,så selv om man ikke "går hele veien" men gjør noe annet isteden så kan du også bli smittet. Det man som regel får rundt munnen er herpes type 1, mens type 2 er på kjønnsorganene. Jeg var derimot "heldig" og fikk type 1 nedentil. Det er visstnok sjeldnere med tilbakefall og ikke fullt så kraftige utbrudd som ved herpes type 2.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2008 #24 Skrevet 28. mai 2008 Det man som regel får rundt munnen er herpes type 1, mens type 2 er på kjønnsorganene. Jeg var derimot "heldig" og fikk type 1 nedentil. Det er visstnok sjeldnere med tilbakefall og ikke fullt så kraftige utbrudd som ved herpes type 2. Kanskje det var det jeg også hadde ? For ca fire-fem år siden fikk jeg en del sår nedentil, også oppover venusberget. Jeg turte ikke å gå til legen, men smurte med sårsalve og polstret med gasbind. Etter to-tre uker forsvant sårene sakte, men sikkert. Jeg regnet jo med at det var herpes, hadde hatt ubeskyttet sex, (for første gang!) bare en uke før sårene kom. Kan sårene komme så raskt? Sårene var jo vonde, men kan ikke si jeg hadde så sterk reaksjon som mange andre her.. Jeg har aldri siden merket noe til slike sår siden - finnes det andre sykdommer som ligner på herpes? Eller er det slik at man kan få et utbrudd, også "aldri mer"?
Gjest Alabama Skrevet 28. mai 2008 #25 Skrevet 28. mai 2008 Jeg har aldri siden merket noe til slike sår siden - finnes det andre sykdommer som ligner på herpes? Eller er det slik at man kan få et utbrudd, også "aldri mer"? Hvis du leser på pasienthandboka.no eller olafia.no så står det om herpes der.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #26 Skrevet 10. februar 2012 Noen som har flere gode råd... Jeg har fått konstantert herpes 1 i underlivet og har fått Zovirax krem.. Dette er bare andre dagen på krem men jeg har ikke merket noe bedring og jeg holder på å bli sprø... Er så jævlig vondt
Bluegreen Skrevet 10. februar 2012 #27 Skrevet 10. februar 2012 (Hehehhe...burde vel logget ut for denne, men....) Jeg har fått herpes i underlivet. Det er grusomt vondt!!! Sårene og blemmene rundt skjedinngangen er så vonde at jeg nesten svimer av når jeg tisser! Nå er det i tillegg kommet blemmer og sår ved rumpehullet, så jeg klarer ikke bæsje, både fordi det svir sånn, men også fordi jeg er redd for å få bakterier fra avføringen inn i sårene. Har begynt på behandling som kommer til å forkorte sykdomsforløpet noe, men kommer sikkert til å ha dette en god stund likevel. I morra får jeg mensen. Kan ikke bruke tampong på grunn av dette, så det kommer til å bli en salig blanding av blod, utflod og sårsekret i bindet som sikkert ikke gjør sårene noe bedre. I tillegg har jeg jobbehelg denne helgen... Bør herpes være en lovlig grunn for sykemelding? Har jo ingen andre plager, men ganske slitsomt med konstant svie i underlivet! Uææææææhhh!! Hva gjør jeg? Åh STAKKARS deg! Du må skaffe deg sykemelding, for du blir jo generelt redusert av dette, ikke bare er det vondt å sitte - du blir dårlig av det! Dessuten: for meg hjalp dem med gel som bedøver litt utvortes. Da reduseres i allefal den ekstreme smerten ved tissing. Håper du føler deg bedre straks!
Brunhilde Skrevet 10. februar 2012 #28 Skrevet 10. februar 2012 Åh STAKKARS deg! Du må skaffe deg sykemelding, for du blir jo generelt redusert av dette, ikke bare er det vondt å sitte - du blir dårlig av det! Dessuten: for meg hjalp dem med gel som bedøver litt utvortes. Da reduseres i allefal den ekstreme smerten ved tissing. Håper du føler deg bedre straks! Startinnlegget er fra 2008... Jeg håper virkelig Alabama føler seg bedre nå! 1
Gjest jente20 Skrevet 3. november 2012 #29 Skrevet 3. november 2012 Jeg har fått herpes! Og jeg har aldri hatt så vondt i hele mitt liv... Det begynte forsiktig sist helg, svidde litt og gjorde litt vondt når jeg tisset. Tenkte det kanskje var en urinveisinfeksjon på vei. Ettersom jeg får dette med jevne mellomrom. Men tirsdag på jobb begynte det virkelig å gjøre vondt, og klø. Jeg fikk feber og gledet meg bare til og komme hjem å legge meg. Men jo flere timer så gikk, jo værre ble det. Det å tisse ble utholdelig, det var så vondt at jeg trodde jeg skulle svime av!! Trodde ikke det fantes så stor smerte. AU. Jeg kom meg på legevakten, og etter mye leger og gynekologer så fant de ut at jeg hadde herpes. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke om dette. Har aldri tenkt noe særlig på sjangsen på å få herpes, siden ingen snakker om det har jeg visst lite om det. Men å ha det resten av livet skremmer meg.. Onsdags morgen begynte det å komme blod. Jeg vet ikke helt hvor det kom fra, men virker som det kommer fra overalt.. Torsdags morgen ringte legen og kom meg ned der. Å sitte i gynekolog stolen da var IKKE godt. Jeg gråt og gråt siden det var så ufattelig vondt. Jeg hadde ikke bare herpes, men en infeksjon også. Så hele underlivet var hovent, og blødde og det var et helvette mindt sagt!!! Så ilillegg til valtrex jeg fikk på tirsdagen, så fikk jeg nå antibiotika og ett eller aent annet jeg ikke vet hva er. Nå, lørdag, har hevelsen begynt å gå ned. Men jeg har fremdeles så utrolig vondt. Jeg klarer ikke å gå skikkelig, sitte, ligge. Å legge seg og sove for kvelden er noe helt forferdelig. Våkner hver time pga blod, smerte, kløe, you name it. Føler heller ikke får å bruke noe bind, ettersom det skal holde seg luftig.. Så jeg har brukt evig med dopapir for å tørke meg nedentil, hele veien. Jeg blir nok videre sykemeldt. Kan ikke gå på jobb sånn som dette her på mandag. Det er lenge siden jeg har grått så mye som disse dagene. Jeg er en person som tåler mye smerte, og ikke klager veldig mye. Så nå som jeg har grått så mye og hatt det så jævlig, så skjønner folk hvor jævlig jeg har det. Kjæresten min sier han ikke skjønner hvor vondt jeg kan ha det, ettersom han aldri har hørt jeg har klaget før. Jeg har hatt smerte, både operasjoner, sykdom osv. Men ingenting kan måle seg med dette her. Kjæresten min gikk å sjekket seg dagen etter meg, og det viser seg at han også har herpes. Så det er veldig dårlig stemning mtp at vi skal ha dette for alltid.. Det jeg lurer på er hvordan dette kan ha skjedd.. Vi har bare vært kjærester sidne juni. Og vi begge sjekket oss før vi hadde sex, for å være sikker på at ingen hadde noe og smittet hverandre. Ingen hadde noe. Men nå har begge herpes. Hvordan kan dette ha gått seg til?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå