Gå til innhold

Herpes! AAAAAUUUUUUU!

Fremhevede innlegg

Gjest Alabama
Skrevet (endret)

...

Endret av Alabama
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du syk, så er det "lovlig" sykemeldingsgrunn, om det nå er herpes, klamydia, omgangssyke, influensa osv. Snakk med legen din og se hva han eller hun sier.

God bedring :)

Gjest Alabama
Skrevet
Er du syk, så er det "lovlig" sykemeldingsgrunn, om det nå er herpes, klamydia, omgangssyke, influensa osv. Snakk med legen din og se hva han eller hun sier.

God bedring :)

Takk! :gråte:

Ja, det er nok best å bli hjemme...

Skrevet

Jeg har ikke underlivsherpes, men jeg får det i ansiktet (den andre herpestypen).

Får det ofte når jeg får/skal ha mensen, så det er fint mulig at menstruasjon er en "trigger" hos deg også.

Jeg synes sterke herpesutbrudd er en GOD grunn til å holde seg hjemme fra jobb, det er VONDT! Når jeg får skikkelig utbrudd, er det ofte så ille at jeg til og med får feber. Har hatt det på øyet et par ganger også, da blir jeg rett og slett slått ut.

God bedring, føler med deg!

:)

Skrevet

Er dette det første utbruddet ditt? Det første er gjerne det kraftigste. Ta smertestillende tabletter og bruk xylocain salve (lokalbedøvende) på der du har vondt.

Er riktig som en skriver over her, at mens kan trigge frem ehrpesutbrudd. Det er fordi mens i seg selv er en utfordring for immunforsvaret slik at det blir litt svekket, og da står herpesutbruddet klart til å snike seg frem.

Prøv å spise og drikke så sunt som mulig, så du får et så godt immunforsvar som mulig.

Trøsten får være at utbruddene bruker å bli mindre smertefulle etterhvert. Noen opplever til og med at utbrudden går helt i dvale etter noen år. Herpes er forresten noe du aldri blir kvitt.

Herpes genetalis (som du har) ligger i dvale inni ryggraden mellom utbruddene, mens munnsår herpes ligger i dvale bak i neserota.

Er veldig mye herpessmitte, så derfor er det så vktig å bruke kondom mot mer enn HIV-smitte.

Og ja, smertefulle herpesutbrudd er så absolutt grunn nok til å være borte fra jobb. Spiller i grunnen ingen rolle hva som er årsaken til at du er syk. Er du syk, så er det lov å være hjemme.

God bedring, og husk at det nå blir bedre for hver dag. Det går iallefall rette veien.

Skrevet

kan du ikke sette deg i en balje med grønnsåpe vann? Har hørt det skal være bra og smertelindrende... Greit nok det blir jo litt søl men mens, men får ta det når det er på det "tørreste":)

• Liker 1
Skrevet
kan du ikke sette deg i en balje med grønnsåpe vann? Har hørt det skal være bra og smertelindrende... Greit nok det blir jo litt søl men mens, men får ta det når det er på det "tørreste":)

Og mener ikke at du skal sitte i baljen heeele tiden da :) hehe :P Men er sikkert utrolig vondt og vaske, så da får du sitte i bløt og samtidig rense blemmene :)

Go bedring!!!:)

Skrevet

stakkar deg :troest: Nr 1. Bli hjemme fra jobb!! Smør med xylocain gel og la det få luft. (altså, du går vel ikke akkurat med de trangeste buksene akkurat nå da uansett). Får håpe det kommer seg raskt.. God bedring hverfall!

Gjest Alabama
Skrevet

Takk for alle forslag!

Tenkte å handle inn suuuupersoft dopapir, xylokain og zinksalve, har hørt at det også hjelper!?

Har sykemeldt meg fra jobb! En lettelse å slippe å gå dit i helga!

Skrevet
Takk for alle forslag!

Tenkte å handle inn suuuupersoft dopapir, xylokain og zinksalve, har hørt at det også hjelper!?

Har sykemeldt meg fra jobb! En lettelse å slippe å gå dit i helga!

I min desperasjon betalte jeg noen dollar for å få dette tipset på nettet for noen år siden, nå vil jeg gi det videre gratis:

Ta en skive fersk sitron og klem saften på blemmene (ikke gni). Dette svir "litt" men blemmene forsvinner raskere. Jeg tror kanskje det er fordi sitron inneholder antibakterielle stoffer? Håper det hjelper deg!

Kan trøste deg med at herpesanfallene blir svakere og færre etterhvert. Første gangen var aldeles forjævlig med sterke smerter i hele kroppen og absolutt grunn til sykmelding. God helg til deg!

Gjest Alabama
Skrevet
I min desperasjon betalte jeg noen dollar for å få dette tipset på nettet for noen år siden, nå vil jeg gi det videre gratis:

Ta en skive fersk sitron og klem saften på blemmene (ikke gni). Dette svir "litt" men blemmene forsvinner raskere. Jeg tror kanskje det er fordi sitron inneholder antibakterielle stoffer? Håper det hjelper deg!

Kan trøste deg med at herpesanfallene blir svakere og færre etterhvert. Første gangen var aldeles forjævlig med sterke smerter i hele kroppen og absolutt grunn til sykmelding. God helg til deg!

Takk! :)

Får prøve, selv om det høres helt forferdelig ut med sitron i sårene!!?

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Jeg ble smittet med herpes når jeg var 16 år... det var en gutt som hadde vært etter meg i et halvår, ringte hver dag, sa han var forelsket. Etterhvert ga jeg etter, jeg begynte å bli litt glad i han. Jeg TRODDE vi var sammen og jeg lå med han, han var nr 2. Rett etterpå sa han at han bare var ute etter sex... en uke etterpå var underlivet mitt revna helt og selvtiliten så lav som det var mulig å få den. Jeg er nå 22, utbruddene har kommet en gang i mnd, men blitt mindre og mindre... det verste var ikke at det var vondt .. men det psykiske, man føler seg direkte ekkel... Jeg blir skikkelig lei meg når jeg hører om fordommer mot herpes, jeg var ikke "løs på tråden" ... jeg går ikke rundt og smitter folk, var i sølibat tre år etter jeg ble smittet. Jeg har hatt en god del dårlige livserfaringer men jeg skal love dere at herpesen ødelagte selvtilliten min helt... mye grunnet holdninger... samt en alder der ingenting er enkelt for ei ung jente...

Jeg er nå sammen med en fabelaktig gutt som aksepterer meg som jeg er, vi kan snakke åpent om det- første uka han var på besøk (han bor et stykke unna) fikk jeg utbrudd og han så på såret, ventet tålmodig på at utbruddet skulle forvinne og roste meg. Det er fantastisk.

Jeg har ikke hatt utbudd på tre mnd nå... :)....

Kjære dere med herpes i underlivet, jeg vet hvordan det er og det går an å leve med det... Det er mange dittfolk der ute, pass dere og bruk kondom...foreldre må snakke med barna sine om dette. Jeg unner ingen å få herpes i så ung alder...

Gjest baremei
Skrevet

Søren ta det jævla herpes-viruset!!

Jeg ble innlagt på sykehuset i fjor pga av alvorlig førstegangs - utbrudd..

Jeg var på legevakta hver kveld, og ble tilslutt innlagt på sykehuset hvor jeg ble 3 døgn og fikk blanding av intravenøst, antibiotika,zovirax per oralt, xylocain (bedøvende gel) og paralgin forte. Det er det jævligste jeg har vært med på:(

Jeg gikk til fastlegen min før jeg ble innlagt, jeg satt og gråt mens jeg fortalte hvor vondt det var å gå på do, bevege meg, dusje osv. Hun tok en titt og gispet da hun sjekket ut sårene mine. Hun sa at det var av alvorlig grad og at det måtte behandles som en type brannskade, som om det var noen som hadde stumpet sigaretter i hele underlivet mitt. Jeg klarte ikke å drite på halvannen uke så jeg måtte jeg få klyster på sykehuset. Det legene på legevakta sa, var at det var et uvanelig og alvorlig utbrudd, så det tok lang tid å stille diagnosen og legene trodde den første uka at jeg hadde egglederbetennelse/livmor- infeksjon og jeg ble både feil - og overmedisinert. Noe som resulterte i at jeg lå hjemme i to døgn uten mat eller væske- inntak og da havna jeg på sykehuset. Nei, fy faen...

Nå har jeg gått på forebyggende i ca 3 mnd 400 mg Zovirax x 2 daglig,alikvel får jeg utbrudd ca hver mnd. .

Skrevet

Jeg var veldig plaget med herpessår på munnen helt fra jeg var liten.. Etter at jeg begynte å ta multivitaminer daglig har jeg nå kun 2 utbrudd i året! Jeg er overbevist om at dette har sammenheng..

Gjest Alabama
Skrevet

Nå er det to uker siden jeg hadde det som verst, men det begynte å bedre seg fjerde dagen (av fem) med antivirale midler. Etter enda to dager var jeg så og si smertefri.

Tror jeg var heldig og kom meg til lege raskt, for det gikk relativt raskt over i forhold til hva jeg hadde ventet.

Kjipt å høre om alle dere som har hatt det verre og som får det gjentatte ganger. Jeg føler virkelig med dere, for det er jo noe herk!

Krysser fingrene for at det blir lenge til neste gang! Både for dere og for meg!

Skrevet
Jeg var veldig plaget med herpessår på munnen helt fra jeg var liten.. Etter at jeg begynte å ta multivitaminer daglig har jeg nå kun 2 utbrudd i året! Jeg er overbevist om at dette har sammenheng..

Helt sikkert, det sies jo at man ofte får herpesutbrudd ved nedsatt imunforsvar.

Gjest herpes-smittet
Skrevet

Har hatt hjernehinnebetennelse pga herpesen min, og det var ikke spesielt trivelig.....

Oppfordringen må faktisk være å bruke kondom ved alle nye sex-forbindelser, så slipper man disse plagene. :nei:

Gjest Gjest
Skrevet
Kjønnsherpes smittes ved seksuell kontakt. Viruset finnes først og fremst i herpessår, men normal hud og slimhinner kan også inneholde virus utenom utbrudd, særlig like før et utbrudd starter. Et utbrudd kan være så diskret at det ikke merkes. Du kan altså smittes av en partner som ikke har erkjent at han eller hun har herpes. Kondom beskytter mot virusoverføring til/fra penis, men kondomet dekker ikke hele hudområdet der smitten kan skje.

hentet fra lommelegen.

• 3 uker senere...
Gjest Hablahei
Skrevet

Uff..nei herpes er ikke noe godt. Jeg har ikke hatt utbrudd på ett år,og fikk det nettopp på nytt nå. Var hos min nye fastlege og han var fast bestemt på at det var sopp i underlivet. Dagen etterpå var jeg helt gåen,og da bar på legevakten,der jeg fikk konstatert at det var herpes og urinveisinfeksjon...tipper jeg skal skifte fastlege igjen! :nei:

Har fått valtrex men jeg lurer på om den funker:S Man blir så utrolig utslitt, konsentrerer meg konstant på hvordan jeg skal klare å røyse meg og gå, og føler at alt er rævva akkurat nå. Håper bare det blir like lenge til neste gang og nå skal det brukes kondom! Syns bare det er utrolig trasig at det er så mange som ikke er klar over at de har det,og smitter videre på andre :sukk:

Men,men....må vel lære å leve med det,og heldigvis har jeg en kjæreste som er forståelsesfull og kanskje 10ganger roligere enn meg når det kommer til sykdommer :ler: Har bestemt meg for at det er på tide å kanskje komme i bedre fysisk form også,for å kanskje holde dette jævla viruset på avstand!:)

Til alle dere som har det,ikke la det ødelegge!

Gjest Gjest
Skrevet
Uff..nei herpes er ikke noe godt. Jeg har ikke hatt utbrudd på ett år,og fikk det nettopp på nytt nå. Var hos min nye fastlege og han var fast bestemt på at det var sopp i underlivet. Dagen etterpå var jeg helt gåen,og da bar på legevakten,der jeg fikk konstatert at det var herpes og urinveisinfeksjon...tipper jeg skal skifte fastlege igjen! :nei:

Har fått valtrex men jeg lurer på om den funker:S Man blir så utrolig utslitt, konsentrerer meg konstant på hvordan jeg skal klare å røyse meg og gå, og føler at alt er rævva akkurat nå. Håper bare det blir like lenge til neste gang og nå skal det brukes kondom! Syns bare det er utrolig trasig at det er så mange som ikke er klar over at de har det,og smitter videre på andre :sukk:

Men,men....må vel lære å leve med det,og heldigvis har jeg en kjæreste som er forståelsesfull og kanskje 10ganger roligere enn meg når det kommer til sykdommer :ler: Har bestemt meg for at det er på tide å kanskje komme i bedre fysisk form også,for å kanskje holde dette jævla viruset på avstand!:)

Til alle dere som har det,ikke la det ødelegge!

Mine utbrudd forsvant helt når jeg kom i form :) (begynte å trene)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...