Gå til innhold

Dagbok For Padmee.


Padmee

Anbefalte innlegg

JA, jeg vet at jeg skulle vente til helgen med å teste, men jeg klarte ikke å vente lenger.

Kjøpte en Fact Plus i dag, og den viste et rødt +.

Jeg er GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har lyst å fortelle det til min mann med en gang, men han skal få se det selv når han kommer hjem i dag. Testen ligger på pcen hans og venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GRATULERER SÅ MYE!!! :D

Så kjekt da!! Vi klarte det begge to, og bare med litt over 1 mnd forskjell!! Har du termin i juni da?

Gratulerer enda engang, dette blir koselig!

Lykke til!!!

Klemmer fra Angel 8+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke er helt sikker på når første dag i menstuasjonen var så vet jeg ikke helt sikker termin, men den er rundt 12.juni, pluss/minus et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS!! Full klaff på bare to dagboksider, det var til og med raskere enn meg det!

Jeg har termin ca. 9. juni - dette blir en fin vinter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nesten ikke lov å ha sånn flaks. Tenk å bli gravid første måneden en prøver. Synes litt synd på alle de som strever så masse, men jeg er mest glad akkurat nå. (Så kan jeg synes mer synd på alle de som strever i morgen. :))

Jeg gleder meg sånn til å sette meg ned med "Anakin" i kveld og diskutere fremtiden som to-barn foreldre. (Gu', så rart det er å si det.) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MYE !!!! :D

Håper vi er like heldige for vi er i vår første prøveperiode (har nettopp hatt EL) så nå må jeg bare vente i spenning jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, i dag fikk jeg bekreftet at jeg er gravid. Jeg gleder meg til å fortelle det til Anakin og venner og familie. Jeg sluttet med pillen i april, og dette var første prøvemåned. At vi skulle være så heldige å lykkes med en gang var jo kjempe gøyt. Jeg går bare rundt og smiler og stråler av glede. Har allerede fortalt det til en venninne, klarte ikke å vente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenk så mye over at jeg var gravid. Har til og med tatt buret til kaninen vår. Jeg tenkte som så at jeg har jo gjort det i 5 uker allerede, så det kan jo ikke være så farlig om jeg gjør det en gang til. Dessuten er jeg nesten 100% sikker på at jeg har antistoff mot toksoplasmose for det har en jo stort sett.

Jeg har stresset ganske mye i dag, skal feire 4-års dagen til min datter, men jeg har tatt med tid til noen pauser inn i mellom. (Sånn som nå. :))

Men nå må jeg gå og vaske litt gulv. Dessuten må jeg pynte kaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sitter jeg her da og føler meg litt lost. Jeg kjenner tvilen komme krypende, og jeg tror ikke lenger på den positve testen. Jeg er sikker på at den viste feil, men det er liksom ingenting jeg kan gjøre med det.

I går fortalte vi det til våre nærmeste venner, og etterpå sølte je meg helt rar. Alle gratulerte og syntes det var kjempe gøyt, men selv synes jeg at det virket så kunstig. Jeg ville mest rope ut å si at: "Ja, jeg testet positivt, men jeg er ikke gravid." Jeg har ikke et eneste symtom på at jeg er gravid nemlig. Jeg hadde litt økt utflod tidligere i uken, men det har roet seg nå og jeg kjenner ingenting annet.

Jeg er redd for å ringe legen og betille time for så å få beskjed der om at jeg ikke er gravid alikevel. Jeg er ikke gravid, kan ikke være det, jeg føler jo ingenting!!!!!

Huff, dette ble litt sutrete og klagete, men det er sånn jeg føler meg i dag. Vil bare grine og ringe alle vennene våre å si at vi tok feil. Vi venter ikke barn alikevel. Enda godt at vi ikke har fortalt det til til familien ennå. Det hadde jeg ikke taklet på nåværende tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fyllte jentungen 4 år, og vi hadde mine svigerforeldre og min svigerinnes datter på besøk. Det ble til at vi fortalt at de skulle bli besteforeldre igjen, og det virket ikke osm om min svigermor var overbegeistret. Ho har jo hele tiden sagt at vi bare bør ha ett barn siden jenta vår er så vilter, og min svigermor liker ikke at vi ikke gjør som ho sier. Jeg fortalte det også til min mor da ho ringte, og ho ble kjempeglad virket det som. Da ble jeg i litt bedre humør iallefall, hadde blitt kjempe sur hvis mamma også hadde vært negativ til det hele siden mamma sin mening betyr mye mer for meg enn det min svigermor gjør.

Men nå vet iallefall snart alle det, det er bare min bestevenninne igjen og pappa. Jeg har ikke lyst å fortelle det pr sms heller, derfor kommer det sikkert til å ta litt tid før de får vite det. Men jeg har ikke dårlig samvittighet på grunn av det. En sånn nyhet er best å gi enten face to face eller pr telefon synes jeg da.

Ellers merker jeg ikke noe til graviditeten ennå, bortsett fra at jeg er enormt søvnig hele tiden og at mensen er fraværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Padmee, det var goda nyheter!

Alltid lika härligt att höra när det klaffar för en pröver här på KG!

Njut av att inte ha så många symptom, det är inte alltid de är så trevliga (kvalmen). Jag hade lite ökad utflod och blev öm i brösten, något mer kände jag inte. Det är minst lika normalt att må bra och inte känna så mycket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner etterhvert å gå opp for meg at jeg er gravid, men helt overbevist er jeg jo ikke. Det er så rart å tenke på når en ikke kjenner noe. I dag har jeg kjent litt til at det strammer og strekker seg i magen da, går ut fra at det er livmoren som strekker seg litt. Trodde det var litt tidlig for det kanskje, men jeg vet ikke helt når slikt skjer. Sist gang var jeg så opptatt av å fornekte det at jeg ikke merket noe annet enn kvalmen som herjet nesten hele døgnet. Jeg er glad for at jeg ikke har merket noe til den ennå, men det kommer nok. Om et par uker er jeg vel helt utslått, i alle fall hvis en skal se på hva som skjedde sist.

I dag har jeg også kjøpt mitt første Gravid-blad i denne omgang. Jeg leste de masse da jeg gikk gravid sist gang, og jeg følte at jeg lærte mye. Derfor har jeg planer om å lese de nå også. Det er så mye jeg ikke vet, og det er så mye jeg har glemt, så det er bra å få frisket opp igjen ting.

Ellers vil jeg takke alle som har skrevet hilsener i dagboken min, det setter jeg veldig pris på. Unnskyld at jeg kanskje ikke har skrevet i deres, men jeg har dessverre ikke tid til å gjøre alt den lille stunden jeg er her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke skrevet noe her inne på en stund fordi jeg har rett go slett ikke hatt overskudd til det. Vi har det veldig travelt på skolen, og siden jeg har blitt ganske dårlig også om dager blir stort sett kveldene brukt til å slappe av. Jeg har ikke orket å gjøre noe husarbeid heller denne uken, er så slapp og uggen. Går mer eller mindre kvalm hele dagen, men jeg kaster heldigvis bare opp ett par ganger for dagen. Det er en stor forskjell fra sist gang da jeg kastet opp nesten hele døgnet i to måneder. Jeg håper bare at det ikke er sant det jeg har hørt om at hvis en nesten ikke kaster opp og er betraktelig mindre kvalm enn en har vært tidligere så får en gutt. Jeg vil nemlig ikke ha gutt, vil ha en jente til. Jeg krysser fingrene for at det er en jente vi venter, og håper vi får vite det på UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg ikke skrevet her inne på lenge, og det er egentlig fordi det ikke har skjedd så mye nytt. Jeg har fortalt det til flere av mine venner og folk på skolen, men det er stort sett det. Så har jeg vært veldig dårlig, og min datter synes det er ganske dumt. Vi har prøvd å fortelle henne hvorfor, men ho skjønner det ikke helt.

I morgen skal jeg på første svangerskapskontroll, så jeg har kanskje mer å skrive da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå er det kjempe lenge siden jeg har skrevet her inne og det er fordi jeg har vært skikkelig dårlig de siste par ukene. Har vært kvalm konstant og kastet opp til nesten alle døgnets tider. Men nå har heldigvis kvalmen gitt seg, den var vekke som dugg for solen for et par dager siden. Men siden jeg nå har blitt kjempe forkjølet og halsen min er tettet med slim har det ikke redusert oppkastene, det er bare det at nå kaster jeg opp bare slim og ikke alt det andre også. Men når bare denne forkjølelsen går over blir det nok bra.

Min datter er også syk på andre uken, så det tapper meg også for krefter siden ho er så klengete og skal være med meg hele tiden når jeg egentlig burde ha jobbet skole. Har forprøver på skolen for tiden, så det er ganske hektisk vil jeg si. Dessuten har min mann det kjempe travelt på jobben for tiden, jobber mye overtid, så vi har virkelig vært uheldige med tidspunktet vi ble syke på.

Men ellers går det veldig fint med meg, har vært til lege, og i morgen skal jeg til jordmor. Har aldri vært til jordmor før, så jeg er ganske spent på hvordan det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leit å høre at formen har vært så dårlig - og jeg kjenner meg så godt igjen... Jeg sliter med kvalmen fortsatt og venter bare på at den snart skal gi seg nå som jeg har tippet 12 uker.

Håper det går bedre med deg nå og at du snart er frisk og rask! :blomst:

Kaktus 12+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå er det kjempe lenge siden jeg har skrevet noe her inne, fordi jeg hadde helt glemt at jeg hadde en dagbok her. Det er mye som har skjedd den siste tiden, og selv om det er andre gangen er det jo alikevel litt nytt siden det er første gang jeg er gravid med denne babyen, hvis dere forstår hva jeg mener.

Men, men. Jeg har nå begynt å kjenne liv, har gjort det i en uke nå. Det vil si, det er først den siste uken at jeg vet det er liv jeg kjenner, før det har det vært litt diffust, men nå er det så tydelig at jeg kan ikke ta feil.

Ellers har jeg begynt hos jordmor. Var til henne i går for andre gang, og da målte ho magen min. Krysset i skjemaet var over det fargede område rundt den røde streken, og da måtte ho spørre meg om jentungen hadde vært stor da ho ble født. Men det var ho ikke. Det første jordmor sa da var "vel, en gutt er jo normalt større da......, men det kan bare være at livmoren er større siden det er andre gang." Jeg fikk litt sjokk da ho sa det, fordi hvordan i all verden kan ho si noe sånt. Det er jo nesten som å si at det sikkert er en gutt, og hva om jeg ikke ville vite kjønnet?

Jeg skal på UL på mandag og da håper jeg å få vite hvilket kjønn det er, men dette hadde ikke jeg fortalt til jordmor på det tidspunktet ho kom med denne uttalelsen.

Som sagt, jeg skal på UL på mandag, og jeg gleder meg kjempemye. Det skal bli så spennede å se om vi får vite hvilket kjønn det er, og få bekreftet termindato. Jeg er ikke så spent på det å få se at babyen beveger seg, fordi det kjenner jeg hver dag alikevel. Hele tiden mens jeg har sittet her og skrevet har jeg kjent rytminske dunk på høyre side av magen. Det er stort sett der jeg kjenner dunkene, noe som vel betyr at babyen har funnet sin favoritt stilling der inne. :)

Vel, vel, har ikke så mye mer å skrive. Men skal prøve og komme med en oppdatering på mandag etter at jeg har vært på UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du jo!

Har kikket etter deg - for vi har jo termin nesten samtidig!

Lykke til på UL, vi var der på mandag og det var helt herlig å se vidunderet der inne. Liv er det, selv om jeg ikke har kjent noe selv enda. Vi valgte å ikke få vite kjønnet, men det blir spennende å høre om dere får vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag har vi vært på UL. Det var ganske kjekt å se den lille krabaten. Vi fikk også vite at det er en liten gutt, så nå blir det en liten bror som kommer til sommeren.

Terminen ble flyttet med 6 dager, så nå er termin satt til den 17.juni. Det passer meg bra, fordi da har jeg mer tid å gå på med hensyn til eksamenene. :)

Ellers ble det konstatert at babyen har det fint, og er helt normal så langt det går an å se på en vanlig UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...