Gå til innhold

Dagbok For Padmee.


Padmee

Anbefalte innlegg

Nå er altså steget tatt. P-pillene er pakket bort og folaten hentet frem. Nå ser jeg frem mot en lang sommer før vi begynner å prøve i september. Jeg håper at det skal bli klaff med en gang, men er litt redd også. Men sånn kommer det vel alltid til å bli. Har snakket med en venninne om det, og ho sier at ho og mannen også lurer på å få barn nå, så kanskje vi går gravid samtidig? Det hadde vært helt konge. Men det spørs jo om han tør da.... Vi for se hvordan det går.

Kommer nok til å skrive her litt sporadisk fremover, med sterk økning til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk Pearl. Det håper jeg også, ble så skuffet i fjor da det ikke lyktes oss å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen Padmee!

Er vel egentlig i samme situasjon du og jeg? (og mennene våre da, hehe :ler: )

Vi lyktes heller ikke å bli gravide ifjor, og jeg måtte begynne på pilla pga skole/økonomiske grunner bla.bla bla) Men nå har jeg nettopp slutta, og skal begynne prøvingen til høsten...JIPPI!

Vi får håpe på at det klaffer denne gangen, ikke sant! dessuten så skal et vennepar av oss også starte prøvingen til høsten, så det blir spennende!!!

Lykke til, vi får vel heie på hverandre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det er noen andre som er i samme situasjon som meg da. Jeg måtte også begynne på pillen igjen pga skole. Siden jeg studerer så prøver vi å time en eventuel termin til sommerferien. Jeg håper bare at jeg blir gravid i september slik at jeg får termin i juni. Tenk, hele sommerferien med en ny liten baby...... *SUKK*

Lykke til du også Angel, vi kommer nok til å "snakke" mer etter som tiden går. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hei !

Du må komme på treff i Bergen.

Det er en til som kommer dersom det kommer flere som ikke er så gamle. Sukk, jeg føøøøler meg ikke så gammel !

Dessuten er Fredagsbarn ikke så veldig gammel og hun synes jeg er kjempekoselig. Tror hun blir 24.

Kom an igjen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, Hilde K S, jeg kommer nok ikke på treff i Bergen. Dette fordi jeg vil bevare min anonymitet. (Dessuten tør jeg ikke. :))

I dag voknet jeg med kjempe ondt i magen, har ikke kjent det sånn før, så jeg lurer på om dette kanksje var et tegn på at jeg hadde eggløsning. Jeg får se om mensen kommer om et par uker. Denne gangen skal jeg prøve og følge med på sånne ting slik at jeg finner ut noe om menssyklusen min. Håper bare den er litt mer regelmessig enn det den var før jeg begynte på p- pillen. Det er spennende dette her og skulle forberede seg på prøvong, men det er ganske skummelt også. Jaja, jeg har god tid på meg, og kan trekke meg hvis det blir alt for farlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Hva er det jeg har gitt meg utpå? I dag har jeg bare vært kjempenervøs og lurer på hva i all verden det er jeg og min mann har gitt oss ut på. Hvordan skal det gå med en ny baby når jenta vår er slik som ho er? Dessuten, tør jeg virkelig å få et barn til. Tør jeg å gå gjennom et svangerskap og en fødsel til? Jeg er bare redd og lurer på hvordan dette skal gå. Men samtidig skulle jeg ønske at jeg ble gravid nå, med en gang fordi da slipper jeg å gå å grue meg helt til september. Typisk meg det, å grue seg til noe hvis det er lenge å vente. Jeg klarer og grue meg til hva som helt jeg hvis jeg må vente lenge på det. Er litt rar sånn, jeg vet.

Men jeg får trøste meg med at hvis jeg virkelig får panikk så kan jeg begynne på pillen igjen iløpet av sommeren. Det er jo lenge til september, og jeg har tid til å ombestemme meg. :)

Egentlig vil jeg jo ha et barn til, hvorfor skal det være så vanskelig å bestemme seg........ :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Padmee!

Så koselig at dere også skal prøve da.. Vi er en liten gjeng prøvere her ja... :D '

Koselig det!

Trist du har sånne tanker i dag.. Det er slitsomt for deg sikkert.. Men det går nok helt fint.. Det er som du sier da, en stund til September, så du har litt tid på deg da...

Det er en stooor avgjørelse, så det er ikke rart du er litt i tvil, men det går helt sikkert kjempe bra.

Tenk så koselig at datteren din får seg en liten søster eller bror... :)

Vel, ønsker deg lykke til jeg.

Tusen takk for koslig hilsen i dagboka mi forresten..

Stoor klem fra Skusla... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom mensen, så nå har det virkelig gått opp for meg hva det er vi holder på med. Om bare 4 menser er det liksom meningen at jeg skal bli gravid. Hjelp, jeg er kjempe nervøs, men også veldig spent. Traff en venninne på lørdag og fikk se hennes 5 uker gamle datter. Da ville jeg ha en baby med en gang. :) Så jeg er nok veldig klar for en til, men samtidig litt nervøs. Tror det er bra det jeg fordi da tenker vi kanskje bedre gjennom ting. Nå må vi nemlig sitte og analysere og planlegge ting for å se om det er grunn til å være nervøse.

Nei, dette er ikke lett. Men jeg gleder meg masse, og håper virkelig at det lykkes denne gangen. Orker ikke å måtte vente ett helt år til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Hei.

Hærlig å høre at du prøver til høsten. Søsken er alltid noe spesielt.. :D

Håper det klaffer for deg, og ønsker deg lykke til med prøvinga.

Masse lykkeønskninge fra Merete. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Vel da var sommeren over, og høsten er her. Ja, jeg vet at den ikke er det på kalenderen, men siden jeg fortsatt regner etter skoleåret, så er høsten her. Om en måned begynner vi å prøve og jeg er kjempe spent om vi lykkes denne gangen. Jeg har brukt hele sommeren på å strikke en babygenser til en venninne av meg, og gitt om det økte lysten etter egen baby da....... Sukk. Føler at samme hvor jeg er så er jeg omringet av gravide og nyfødte babyer.

I går kjøpte vi forresten stasjonsvogn også, nå nå har vi sikret at vi har plass til fire personer + en barnevogn når vi skal ut og reise.

Jeg gleder meg kjempe masse og er veldig spent. Jeg kommer sterker tilbake i denne dagboken når vi kommer ut i neste syklus, kanskje jeg kan komme med gode nyheter da. *krysser fingrer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til Padmee! Kos dere med å prøve, håper det klaffer med en gang!

Klem fra Furstina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg var på besøk til en venninne i går som har en liten datter på 4,5 måneder, og gitt om jeg ble babysyk da da......... Nå bare venter jeg på at mensen skal komme slik at vi får komt igang med prøvingen, begynner å bli lei av å vente på det. Håper at vi får klaff i år, slik at vi ikke må vente et helt år til. Det er nå jeg vil ha baby, nå med en gang. :(

Skulle ønske det var noen der ute som ville gi meg sin slik at jeg slapp all ventingen og alt styrer rundt det. Så jenter, er det noen som har en jentebaby å gi bort? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vel, egentlig har vi ikke begynt med prøvingen ennå siden jeg har mensen, men så snart den er over kommer vi til å starte prøvingen for fullt. Jeg er litt nervøs for jeg lurer på om vi gjør det riktige. Jeg som endelig har begynt å få et sosialt liv utenfor hjemmet, nå kommer jo det til bli radikalt endret hvis jeg blir gravid og vi får et barn til. Og hvordan skal det gå til neste år på skolen med en liten baby? Jeg vet at det nok kommer til å fint, men litt skummelt er det jo.

Dessuten, hvorfor har jeg så lyst på baby? Det har jeg begynt å spørre meg selv om. Det er jo ikke akkurat som om jeg trives i rollen som mor. Jeg hater nattevåk og alt arbeidet som følger med det å ha en baby i huset. Jeg gruer meg også til svangerskapet, hva om jeg blir like kvalm nå som det jeg var i første. Eller fødselen, det er jo det virkelig ille selv om det egentlig bare varer en kort stund. Nei, jeg er virkelig usikker på hvorfor jeg ønsker meg et barn til og om motivene mine er riktige, men alikevel vet jeg 100% at jeg ønsker meg en baby.

Velvel, jeg kommer vel til å finne svar på en del av disse spørsmålene hvis jeg blir gravid. Nå kan jeg ikke gjøre noe annet enn å håpe på det beste.

Jeg kommer nok til å komme tilbake her for å fortelle deg om hvordan prøvingen går og om vi lykkes.

I mellomtiden må du ha det fint. Masse klemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Hvordan går det Padmee?

Snart är första pröveperioden över, tänk om det klaffar med en gång :o Näe, det gör det ju egentligen sällan men tänk OM?

Jag tror säkert det går bra med liv utanför hemmet - både under graviditeten och med två barn. Ditt första barn kommer säkert hjälpa till att göra dig aktiverad. Saker som ska göras, besökas, barnehage, skola, aktiviteter...

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er snart første prøveperiode over, og jeg er kjempe spent. Jeg håper virkelig at det har lykkes for oss denne gangen siden vi mislyktes i fjor. Jeg venter mensen neste helg, så da får vi se hvordan det går. Jeg har bestemt meg for å vente med å teste til helgen 10.-12. i alle tilfelle fordi jeg har aldri jevne perioder. Så jeg krysser fingrene og venter i spenning på at noe skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå tror jeg at jeg er noen dager på overtid, skulle fått mensen i løpet av helgen, men den er ikke kommet ennå. Jeg håper på det beste, men jeg har ikke alt for store forhåpninger. Tenkte at jeg skulle kjøpe en test til helgen hvis ikke mensen dukker opp. Det hadde vært gøy hvis vi hadde lyktes allerede, fordi jeg begynner å bli lei av all prøvingen selv om vi bare har holdt på i en måned. Jeg blir så stresset, og det er ikke noe gøyt å holde på når alt en tenker på er om en har lykkes eller ikke.

Vel, det var alt jeg hadde tid til for denne gang, men jeg kommer igjen til helgen eventuelt etter helgen og forteller hva testen viste hvis ikke mensen dukker opp i mellomtiden da. Men da kommer jeg vel til å klage om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...