Gjest TS Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Skal man være ærlig mot hennes voksne barn? De tror at hun drikker for mye i helgene men vet ikke at hun bruker harde stoffer. Faren har hatt hovedansvaret i flere år og hun er begynt med pulver. Hun plager sine foreldre og låner penger både av dem og av sine barn. Jeg har kuttet ut kontakten med henne fordi hun har endret oppførselen og har blitt aggresiv og ustabil. Hun skylder meg noen kroner, men jeg nøler med å ta kontakt for å prøve å få de tilbake. Det er bare småpenger i den store helheten. Problemet er å få henne til å slutte med pulver. Hun har ingen respekt for foreldrene sine eller sine søsken, men kanskje hvis de voksne barna snakker med henne? Hun er manipulerende og plager sine foreldre som er plaget med sykdom. Foreldrene vil ikke at barnebarna skal vite noe, men jeg mener at de er voksne nå og at hvis hun skal få hjelp eller begynne å tenke på å forandre livet, er barna hennes de eneste hun kanskje vil lytte til. Jeg er veldig usikker og hun vil bli aggresiv og begynne å beskylde alle for å ha fortalt det til barna. Hun er truende og sier at hun har venner i miljøet som gjør alt for henne hvis noen lager bråk. Hun er pen i tøyet og har et pent ytre og ingen kan mistenke at hun er narkoman. Hun vil ikke innrømme at hun har et problem. Jeg er lei av at foreldrene blir plaget. Det er mange unge mennesker her. Ville dere at deres besteforeldre og tanter skulle satt et lokk av taushet over rusmisbruket eller ville dere foretrukket å høre sannheten og hva ville dere gjort for å prøve å få henne til å forstå hvordan hun skader seg selv og andre?
LukaFrost Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Voksne barn, vil det si over 18 ja? Jeg ville nok være ærlig over voksne barn. Det kan jo godt hende at noe kommer de for øre ad omveier og det kan jo hende at de allerede har hørt noe. Hadde jeg vært i samme situasjon hadde jeg som det voksne barnet blitt forbannet og sett det som er svik om familien ikke hadde fortalt meg om min mor.
SilkeSatan Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Jeg sier som LukaFrost : Jeg hadde også blitt forbannet om ingen hadde fortalt meg det av mine nærmeste familie og venner. Om jeg hadde hørt det av "folk på gata" eller andre som ikke står meg så nær, så hadde jeg blitt fly forbanna for at jeg ikke har fått vite dette av de som har visst det evnt i alle år.
Ce'Nedra Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Jeg har vært i den situasjonen, og jeg satte pris på å få vite sannheten, selv om den var vond.
Pooh Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 S Problemet er å få henne til å slutte med pulver. Hun har ingen respekt for foreldrene sine eller sine søsken, men kanskje hvis de voksne barna snakker med henne? Syns ogsaa at de voksne barna har rett til aa vite, men aa tro at de kan faa henne til aa slutte ved aa snakke med henne er nok dessverre litt naivt aa tro. Hadde det bare vaert saa enkelt aa slutte med narkotika......
Gjest Stjernedryss Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Syns ogsaa at de voksne barna har rett til aa vite, men aa tro at de kan faa henne til aa slutte ved aa snakke med henne er nok dessverre litt naivt aa tro. Hadde det bare vaert saa enkelt aa slutte med narkotika...... Jeg ville latt barna få vite det uavhengig av om de var ungdommer eller voksne. Ofte vet jo mange andre hvordan det egentlig er, så da er det i grunn greit at barna selv også vet om det.
Gjest Frk Åberg Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Hm, vanskelig. Hvis jeg skal snakke for meg selv, ville jeg definitivt ha visst om det. Men folk er forskjellige, og noen trives bedre med å ikke vite. Jeg tenker dessuten på det å bli dratt for mye inn i dette. Det er ikke barnas ansvar at moren deres er narkoman, og jeg syns ikke man skal legge det på dem å skulle være de som skal overtale henne. Det er min mening, i teorien. Selv om man er voksen, er man sine foreldres barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå