Gjest Pax Skrevet 29. april 2008 #21 Del Skrevet 29. april 2008 Jo, og så har jeg personlig snakket med en mann som jobbet for NASA og som faktisk så de utenomjordiske de fikk inn etter krasjen i Mexicoørkenen... han bor i California i dag... eller gjorde for tretti år siden da jeg snakket med ham. Venn av familien jeg bodde hos. Det må du fortelle meg mer om en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #22 Del Skrevet 29. april 2008 Du og jeg vet nøyaktig like lite om hvorvidt det finnes intelligent liv andre steder enn her, og hvorvidt noen kan ha besøkt solsystemet vårt, eller til og med jorden. Forskjellen på oss er imidlertid at jeg er åpen for alt jeg ikke vet et pøkk om, og jeg går ikke rundt og er redd for noe som kanskje kan skje. Jeg er mer nysgjerrig enn redd. Jada, curiosity killed the cat, men 80% av våre bekymringer gjelder saker og ting som aldri kommer til å skje. Ja, vi vet nøyaktig like lite. Derfor synes jeg det er merkelig at du er så bombesikker på at hvis vi skulle møte på en fremmed rase så så vil de være vennlige. Jeg tror ikke det finnes en eneste dyrerase på jorda som ikke dreper (enten for mat, selvforsvar eller konkurranse), og hvis du tar en titt på næringskjeder så tror jeg sjelden de på toppen er spesielt fredsæle og vennlige arter. Husk at det vil finnes annet liv på disse planetene også, og det er en grunn til at den rasen er høyest utviklet. Jeg går ikke rundt og er redd for noe jeg ikke engang tror kommer til å skje, jeg bare påpeker at det kan være greit å ta sine forholdsregler hvis det skulle skje. Det blir litt som en bakgate: For alt du vet så kan du treffe en altruistisk person som gladelig gir deg frakken sin hvis du er kald, eller du kan treffe på en potensiell voldtektsmann. Uansett går jeg ikke inn i bakgata naken. Og når jeg påstår at teknologien vår er på sandkassestadiet, så er ikke det i sammenligning med noe annet som kanskje finnes et annet sted i universet. Det er et utsagn basert på hvor kort tid vi har bedrevet teknologi her på vår lille blå kule. Vi har ikke vært siviliserte og med utviklede samfunn så innmari lenge faktisk. Det samme gjelder forskning og vitenskap - det er ganske så nye områder i universets, klodens og menneskets historie. Selvfølgelig er ikke teknologien vår det beste av det den potensielt kan bli, det sier seg selv. Det vil alltid være mulighet for nye oppdagelser. Men siden den potensielt er den mest utviklede i universet, og vi hypotetisk sett kan bli utryddet om to uker (f.eks), så blir det teit å si at den er på sandkassestadiet, da den for alt vi vet kan være i sluttstadiet. Jeg synes folk har for lett for å ha for høye tanker om oss mennesker og vår viten. Som om vi nesten er utlært på alt som er å vite noe om, og så setter de liksom streken der. Hvis dette var ment til meg, og du tror at jeg har for høye tanker om mennesker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 29. april 2008 #23 Del Skrevet 29. april 2008 Cidric, det er ikke så rart at folk ser Elvis hele tiden. Mannen har jo ørten hundre fans som løper rundt utkledd som ham Jeg har ingen grunn til å tro at det ikke finnes intelligent liv andre steder enn på Tellus, og jeg ser heller ingen grunn til at de ikke skulle klart å komme seg hit, selv om vi ikke kommer oss lenger enn til månen. Jeg er veldig bevisst på ikke å sette våre begrensninger som mennesker til grunn for hva annet liv andre steder kan være i stand til. Og jeg forholder meg åpen til at folk ikke bare juger. Dessuten så jeg den flere timer lange konferansen som foregikk i USA for noen år siden... og som jeg er sikker på at noen klarer å finne en link til. Jo, og så har jeg personlig snakket med en mann som jobbet for NASA og som faktisk så de utenomjordiske de fikk inn etter krasjen i Mexicoørkenen... han bor i California i dag... eller gjorde for tretti år siden da jeg snakket med ham. Venn av familien jeg bodde hos. NASA ble stiftet 11 år etter Roswell-krasjet, så hvis kompisen din påstår at han jobbet for NASA og i den egenskap så disse påståtte aliens-levningene, så befinner han seg i en alternativ virkelighet. Roswell skjedde i 1947, og NASA startet i 1958. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 1. mai 2008 #24 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Det må du fortelle meg mer om en gang. Det er 30 år siden, og jeg husker ikke mer enn at han sa han selv har sett dem. Han var en venn av familien jeg bodde hos i Californa. Ja, vi vet nøyaktig like lite. Derfor synes jeg det er merkelig at du er så bombesikker på at hvis vi skulle møte på en fremmed rase så så vil de være vennlige. Selvfølgelig er ikke teknologien vår det beste av det den potensielt kan bli, det sier seg selv. Det vil alltid være mulighet for nye oppdagelser. Men siden den potensielt er den mest utviklede i universet, og vi hypotetisk sett kan bli utryddet om to uker (f.eks), så blir det teit å si at den er på sandkassestadiet, da den for alt vi vet kan være i sluttstadiet. Hvis dette var ment til meg, og du tror at jeg har for høye tanker om mennesker.... Jeg har vel ikke sagt at jeg er bombesikker? Jeg bare velger å tro... kommer de så kommer de, enten det er sånn eller slik, og da er det mye hyggeligere å tro at de er vennlige. Og siden jeg ikke ser bort fra at de allerede har vært her gjentatte ganger, så styrker jo det teorien min om at de er vennligsinnede. Ellers hadde de gjort kål på oss for lengst Man kan rives ut av sandkassa, da får man ikke bygget noe mer, det er ikke dermed sagt at det man bygget ikke var på sandkassestadiet. NASA ble stiftet 11 år etter Roswell-krasjet, så hvis kompisen din påstår at han jobbet for NASA og i den egenskap så disse påståtte aliens-levningene, så befinner han seg i en alternativ virkelighet. Roswell skjedde i 1947, og NASA startet i 1958. Som sagt, det var tretti år siden jeg snakket med ham. Kanskje han ikke sa NASA, men jeg husker hva han fortalte. Hva selskapet het som han jobbet for er egentlig mindre interessant enn historien i seg selv. Og kanskje han løy, men det vet ikke jeg. Jeg vet bare at han ikke er den eneste som har fortalt den historien. (Folk tror jo at jeg lyver når jeg sier at morfaren min og broren hans, begge kunne stoppe blod bare med ord....) Endret 1. mai 2008 av mysan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 1. mai 2008 #25 Del Skrevet 1. mai 2008 Eg vil tru at intelligent liv i verdsrommet ville vise sin intelligens tydeligst ved å ikkje kome hit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 1. mai 2008 #26 Del Skrevet 1. mai 2008 Godt poeng, Tigress. Antakelig vil vi være totalt barbariske og uinteressante for dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest romlingen Skrevet 2. mai 2008 #27 Del Skrevet 2. mai 2008 Eg vil tru at intelligent liv i verdsrommet ville vise sin intelligens tydeligst ved å ikkje kome hit. Nettopp, akkurat det samme som jeg tenker. De er så intelligente at de har vett til å holde seg unna oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 2. mai 2008 #28 Del Skrevet 2. mai 2008 Eg vil tru at intelligent liv i verdsrommet ville vise sin intelligens tydeligst ved å ikkje kome hit. Joda, vi har sikkert mange interessante ressurser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tentakkel Skrevet 2. mai 2008 #29 Del Skrevet 2. mai 2008 Alle vet da at planeter med våpen rettet mot seg selv ikke er verdt et besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 5. mai 2008 #30 Del Skrevet 5. mai 2008 Som sagt, det var tretti år siden jeg snakket med ham. Kanskje han ikke sa NASA, men jeg husker hva han fortalte. Hva selskapet het som han jobbet for er egentlig mindre interessant enn historien i seg selv. Og kanskje han løy, men det vet ikke jeg. Jeg vet bare at han ikke er den eneste som har fortalt den historien. (Folk tror jo at jeg lyver når jeg sier at morfaren min og broren hans, begge kunne stoppe blod bare med ord....) Jeg tror ikke du lyver, men jeg syns det virker som om du er villig til å ta slike historier på face value uten å sjekke om det stemmer. Og det at du faktisk sier at det er hukommelsen din det er noe galt med, og ikke historien om besøkende fra en annen verden, får meg til å lure på om ikke du er en liten space cadet, som ønsker å tro på eventyret mer enn den verifiserbare virkeligheten. Forøvrig så opplever jeg deg som et ganske ærlig menneske, som tar meningene sine på alvor. Bare for å ha det sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 6. mai 2008 #31 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Jeg tror ikke du lyver, men jeg syns det virker som om du er villig til å ta slike historier på face value uten å sjekke om det stemmer. Og det at du faktisk sier at det er hukommelsen din det er noe galt med, og ikke historien om besøkende fra en annen verden, får meg til å lure på om ikke du er en liten space cadet, som ønsker å tro på eventyret mer enn den verifiserbare virkeligheten. Forøvrig så opplever jeg deg som et ganske ærlig menneske, som tar meningene sine på alvor. Bare for å ha det sagt. Når det gjelder hukommelse, så er det noe man faktisk ikke kan stole på. Særlig etter 30år, så at jeg har lagt NASA i hans munn, kan godt ha hendt. Det er en kobling jeg kan ha gjort i mitt eget hode der og da eller senere. Helt naturlig, vi er sånn, vi mennesker. Hjernen vår fantaserer, trekker fra og legger til. Men det vesentlige i det han faktisk fortalte, husker jeg Jeg sier bare at jeg ikke automatisk tror folk juger fordi om de kommer med utrolige historier, slik som mange andre gjør. Folk har altfor lett for å si: Nei, det der stritter i mot MIN sunne fornuft, så jeg tror du juger. Etter at jeg kom hjem fra California, mange år senere, har jeg hørt andre historier om samme hendelse som denne mannen fortalte den gangen. Joda, kanskje han juger, men det er mange som forteller om akkurat den hendelsen. --- Kan noen grave frem videoen av den pressekonferansen eller hva det nå var, som ble avholdt i USA for noe år siden, hvor diverse mennesker stod frem med sine opplevelser? Jeg husker ikke hva den heter, og aner ikke hva jeg skal søke på. Jeg vet den har vært postet her tidligere. Endret 6. mai 2008 av mysan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2008 #32 Del Skrevet 6. mai 2008 Alle vet da at planeter med våpen rettet mot seg selv ikke er verdt et besøk. Tja, kommer helt an på antatt motiv. Vi er lette å ta for de som vil, men om det er fred, samarbeid og felles kunnskap som er målet tviler jeg på det er noen som gidder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 6. mai 2008 #33 Del Skrevet 6. mai 2008 Tror det er denne: men har ikke sjekket ennå. Warning; den tar halvannen time å se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå