Gå til innhold

Light produkter

Gjest anonym

Hva mener du om light produkter?  

1. 1. Hva mener du om light produkter?

• Farlig - holder meg unna (sett dokumentasjon)
      4
    • Tror det er farlig (ikke sett dok. tar ingen sjangser)
      4
    • Spiser/drikker dem med god samvittighet
      17

Anbefalte innlegg

Gjest Tutta fra Calcutta

Er det noen KG brukere som kan finne noen linker som "dokumenterer" hvor farlig light-produkter virkelig er?

Jeg har problemer med å finne dokumentasjon på dette.

Har ei venninne som er gravid og prøver å overtale henne om at det er usunt med light. :-?

Hun sier at dersom dem er så farlig - så ville dem ikke vært lovlig å selge.

Noen som kan hjelpe?

Tutta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

2 som har sett dokumentasjon.

Hvor er den da? :o

Tror ikke dette er så farlig som enkelte påstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Light produkter er vel ikke akkurat farlige vil jeg tro. Det eneste problemet er vel at de inneholder kunstige søtningsmidler som kanskje kan være kreftfremkallende.

De inneholder mindre fett og mindre sukker, men de kunstige søtningsmidlene lurer kroppen slik at du kan bli mer sulten av det. Så da er vel litt av vitsen borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg bruker så mange light-produkter som jeg finner. Kan godt hende at de inneholder farlige stoffer - men hva gjør ikke det i dag? :roll:

Er ikke så sikker på at de eplene man finner i butikken, som holder i flere mnd uten å råtne, er så sunne...Selv om det er epler...

Fett og sukker er ikke sunt for kroppen i for store mengder - men det er heller ikke andre stoffer - så jeg har tro på en gylden middelvei.

Jeg har ingen linker til sider der det dokumenteres hva som er mest farlig - men jeg tror heller ikke at det finnes.

Hva en ernæringsfysiolog ser på som sunt/usunt kan være helt noe annet enn hva en vitenskapsmann ser på som sunt/usunt. Det ser vi jo på de stadige debattene rundt hva som er skadelig, usunt, kreftfremkallende...En dag er noe farlig - en annen dag er det sunt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker noen lettprodukter..

Cola Light, lett majones, lett ost.... Har ikke dødd enda. Og vi skal alle dø engang, for meg spiller det ærlig talt ingen rolle om det blir om 10år eller 20år. For alt jeg vet kan jeg bli påkjørt og dø i morra, og hva har det da for seg om jeg har passa så veldig på og ikke kunne unnet meg noen som helst sånne ting som jeg faktisk liker bedre enn det som ikke er lett?

(Ja, jeg vet jeg setter det på spissen, men man skal da for pokker leve litt også, og ikke bare tenke sunt hele tiden.)

Får jeg lyst på en fet cheeseburger med en stor cola light til, så dør jeg ikke rett om fordi jeg faktisk spiser den.

:lol:

Forresten så er det iallfall med hensyn til lettbrus (iallfall cola light og tab extra osv) at det kan være kreftfremkallende på grunn av aspartam som er et kunstig tilsetningsstoff som finnes i disse brusene.

Skal man se på sånne ting, burde jeg dødd av kreft for lengst.. Jeg drikker cola light (aspartam er kreftfremkallende), jeg spiser masse gulrøtter (karoten er kreftfremkallende) og jeg røyker (det trenger jeg vel ikke si noe om hva som er farlig der).... Jepp, jeg får nok bare sette meg ned og vente på kreften tvert, tenker jeg... :blunke:

Sorry, jeg mener ikke å være ekkel mot den som startet tråden eller noe, men dette er bare mitt syn på saken om slike ting. Man må da kunne skeie ut litt også.. Det meste er jo blitt farlig i våre dager. Alt med måte, er det noe som heter. Det tror jeg er veldig riktig, jeg...

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser egentlig ikke vitsen med light produkter.

Hvorfor ikke spise den vanlige, men i litt mindre mengde?

Tror ikke det er bra å ha i seg for mye av det der :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Jeg tror det er mye som er farlig i dag:

* Sprøytemidlene i frukt og grønnsakene vi spiser...

* Foret som dyrene vi spiser får i seg - og vi spiser kjøttet og nytter melken...

* Osv...

Den gyldne middelvei er grei uansett tror jeg... :wink:

Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...