Gå til innhold

Småbarn i nakenstrid

Gjest anonym

Ville du ha protestert på dette?  

1. 1. Ville du ha protestert på dette?

• Ja - slikt ønsker ikke jeg å ha i nærheten
      13
    • Nei - ingen vits = vedtaket er jo fattet
      3
    • Nei - nudistene må jo være et sted
      23

Anbefalte innlegg

det er en nakenstrand på sykkelruta mi.... på andre sida av vannet kommer folk hver dag kjørendes og parkerer bilen sin der. har med kikkert og kaffe i termos  :hoho:  og sitter i bilen sin og sikler og jaja....

men bak denne nakenstranden er en slags park. masse barn og familier som går turer der. ingen ser ut til å bry seg om de nakne blekfete folka som ligger på stranda ved siden av dem....

Var alle blekfete? Det var pussig. Vi er mye på Huk, og der er det veldig mange som er brune, og de er både tynne og tykke. Nemlig slik mennesker er. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men for meg som voksen og ikke-nudist/-naturist hører disse kroppsdelene ikke til i det offentlige rom.

Hva slags kommsasjon fyren skal få har jeg ingen formening om....

Det er ikke et offentlig rom, men privat område. Ganske stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei, slik kan en debatt bli når halve sannheten mangler! Nok et bevis på at VG ikke er helt til å stole på alltid! Selve nakenhetdebatten er interessant nok, men eksempelet fra Isefjær i Høvåg blir helt feil brukt.  

- Leiren er pålagt å skjerme, noe de har hatt ÅTTE år på seg til å gjøre, men ikke har etterkommet. Men når VG spør, da er det lett å bruke fine ord...

- Nabovarsel har de aldri brydd seg med.  

- Vil de f.eks spille volleyball, er jo selvfølgelig veien et bra sted, veien der alle naboer skal forbi, der barna har sin skolevei.  

- Kommunen har somlet helt usannsynlig med å regulere området. Det har ført med seg at naboene ikke har kunnet gjøre slik de ønsker, mens leiren bare har tatt seg til rette.  

Isefjær er en talsmann for de fleste naboene i nærheten, det er ikke nødvendigvis han som er helt sær og ego. Klart at han setter ting på spissen, men ikke glem at det er VG vi snakker om her.

Har du vært der? Nei, tenkte meg det. Et vennepar av meg var der nede i sommer, og de kunne ikke fatte hva problemet var. For det første ligger jo naboeiendommen så langt unna at man må bruke kikkert for å kunne "se noe interessant", for det andre må de jo gå helt ytterst på sin egen brygge for i det hele tatt se eiendommen det er snakk om.

Isefjærleiren har gått lengre enn reguleringsplanen enn de er pålagt, bare av hensyn til naboen. At det nye reguleringsplanen tar lang tid, er vel ikke leirens skyld. Årsaken til at det tar lang tid, er vel nettopp fordi naboen i starten prøvde å finne paragrafer i lovverket for å forby naturisme som noe usømmelig og lovstridig. Det fant han ikke.

Gleder meg til å reise ned dit til neste år med gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eiendommen ligger såpass langt borte at en ikke kan se grenseløst mye fra terrassen. Men litt av poenget er at leiren tar i bruk veien som går til husene. Dermed kan ikke naboene unngå det de ikke ønsker å se - de blir eksponert hver gang de kommer til eller drar fra sitt eget hus. Det gjelder også barna som må gå tvers igjennom leiren for å komme seg til skolen.

Det er riktig at Isefjærleiren har gjort et par ting i sommer. Men naboen reagerte vel også på at det tok åtte år på å utføre en bit av det som var lovpålagt. Dessuten er det vel fremdeles mulig å spørre om ikke det er mulig å ta et håndkle rundt seg på vei ned til sjøen?

For all del, jeg ser begge sidene ved saken, og som jeg alt har skrevet, selve nakenhetsdebatten er interessant i seg selv. Men jeg synes at Dagfinn Isefjær ble litt latterliggjort i fremstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...