papirlommetørkle Skrevet 22. april 2008 #1 Del Skrevet 22. april 2008 Hvis jeg skal sitere noe noen har sagt, men bare skal sitere halvparten, hvordan markerer jeg at dette ikke er hele setningen? Er det ikke noe med no klammer og sånn? Eller kan jeg bare sette punktum og late som det var hele setningen? om jeg for eksempel skal sitere første del av denne setningen: Som følge av dette har jeg fått mer kunnskap og blitt tryggere på at jeg velger riktig. skriver jeg da 1."som følge av dette har jeg fått mer kunnskap...". 2."som følge av dette har jeg fått mer kunnskap." 3."som følge av dette har jeg fått mer kunnskap [...]". eller noe helt annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 22. april 2008 #2 Del Skrevet 22. april 2008 Hvis jeg skal sitere noe noen har sagt, men bare skal sitere halvparten, hvordan markerer jeg at dette ikke er hele setningen? Er det ikke noe med no klammer og sånn? Eller kan jeg bare sette punktum og late som det var hele setningen? om jeg for eksempel skal sitere første del av denne setningen: Som følge av dette har jeg fått mer kunnskap og blitt tryggere på at jeg velger riktig. skriver jeg da 1."som følge av dette har jeg fått mer kunnskap...". 2."som følge av dette har jeg fått mer kunnskap." 3."som følge av dette har jeg fått mer kunnskap [...]". eller noe helt annet? Jeg bruker endel sitater i masteroppgaven min, og bruker da tilnærmet variant 3. Da blir man liksom mer inneforstått med at du ikke siterer hele setningen Har ikke fått noe tilbakemeldinger fra veileder om at dette ikke er ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
papirlommetørkle Skrevet 22. april 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 22. april 2008 Takk for svar, da går jeg for det :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
papirlommetørkle Skrevet 22. april 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 22. april 2008 Takk for svar, da går jeg for det :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 22. april 2008 #5 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg bruker også tilnærmet variant tre, men jeg bruker vanlig parantes ikke square brackets (hva heter de på norsk?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fren Skrevet 22. april 2008 #6 Del Skrevet 22. april 2008 Pleier å bruke(...)når det gjelder forkortning av et sitat eller en tekst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
papirlommetørkle Skrevet 22. april 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg bruker også tilnærmet variant tre, men jeg bruker vanlig parantes ikke square brackets (hva heter de på norsk?). klammer? Etter å ha googla litt ser det ut til at det er forskjellig praksis om man bruker klammer eller parantes. Ser litt mer fancy ut med klammer da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå