smil Skrevet 11. mai 2003 #1 Del Skrevet 11. mai 2003 Statistikkspørsmål. (Har eksamen snart): Hvordan kan jeg regne ut P67 (regner med det står for prosentil 67), når det eneste jeg har opplysninger om er standardavvik og gjennomsnitt? s=3,2 og gjennomstitt=20. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mustang Sally Skrevet 12. mai 2003 #2 Del Skrevet 12. mai 2003 (67-20)/3,2 Tror jeg. På hvilket nivå skal du ta eksamen? Denne formelen er hentet fra Statistikk og Dataanalyse av Fred Wenstøp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 12. mai 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 12. mai 2003 Hei og takk for svar! Grunnfagsnivå. Bare en liten 2-vekttalls. Tror jeg skjønner hvordan jeg skal gjøre det nå. Må prøve litt. Spør igjen hvis jeg ikke får det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 12. mai 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 12. mai 2003 Sally. Kjempefint om du kan gi meg formelen slik den står i boka (uten tall). Det ble visst ikke helt riktig. Svaret jeg får er 14.6. Skulle vel tro at P67 burde være høyere enn gjennomsnittet (som er 20). Eller er jeg helt på jordet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 12. mai 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 12. mai 2003 Hurra!! J :D eg fikk det til. Svaret ble 21.4 Brukte tabell for standard normalfordeling, der fant jeg skåreverdien til P67, og så var det bare å sette inn i formelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mustang Sally, ikke innl Skrevet 13. mai 2003 #6 Del Skrevet 13. mai 2003 Hei! Fint at du fikk det til! Var ikke innom her før nå, så jeg fikk ikke svart på det siste du spurte om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå