Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Finnes jo en mellomting da! Gir gave til kjæresten min jeg, men ikke for så mye. Finnes andre ting å bruke 5000 kr på. Det er mange som trenger pengehjelp her i verden. Men for all del. Synes bare det blir mer og mer "status" å kjøpe dyre gaver! Og det synes jeg er synd, for det er jo i bunn og grunn ikke det som teller.

Det er jo ikke status det er snakk om her. Det er snakk om en jente som har råd og anledning til å bruke 5000 kroner på gave til kjæresten. Jeg er dessuten uenig med deg i at det å kjøpe dyre gaver ikke er det som teller. Og hvis man skal sette fattigdom og nødhjelp opp mot alt mulig, kan man jo si at alle skulle spise havregrøt og kjøpe samtlige av klærne sine på Cubus - slik at man kan gi resten til de fattige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det finnes da mennesker som har anledning til å gi det du kaller "flotte, eksklusive, materialistiske gaver". Jeg for min del ser ikke at det skal være konflikt mellom det å få vakre diamantøredobber fra Tiffany og å få komplimenter. Hvis man har penger nok til å gi kjæresten sin noe dyrt og deilig, la nå vedkommende få gjøre det - uten å føle dårlig samvittighet fordi man har penger.

Enig. Har man masse penger, hvorfor ikke bruke det på gaver uansett alder? Ville ikke gjort det selv (men så har jeg ikke flere hundre tusen på sparekonto heller), men hver sin lyst.

Skrevet (endret)
Det er jo ikke status det er snakk om her. Det er snakk om en jente som har råd og anledning til å bruke 5000 kroner på gave til kjæresten. Jeg er dessuten uenig med deg i at det å kjøpe dyre gaver ikke er det som teller. Og hvis man skal sette fattigdom og nødhjelp opp mot alt mulig, kan man jo si at alle skulle spise havregrøt og kjøpe samtlige av klærne sine på Cubus - slik at man kan gi resten til de fattige.

Helt enig!

Jeg synes det er mye å bruke 5 000 kroner i gave til kjæresten uansett alder, og kanskje spesielt når man er så ung. Men - da jeg var på den alderen gjorde jeg akkurat det samme selv! Jeg bestilte og betalte sydentur til meg og kjæresten da jeg var 17 år. Jeg har nok ikke kjøpt så dyr gave til han siden. Og ja, vi er sammen fortsatt (en hel evighet etterpå).

Endret av Betsy
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Vet vel ikke hva en hest koster jeg, er allergisk.

Alle tingene jeg listet opp kan forsåvidt koste over 5000, det var ikke poenget mitt. En hver person må få bruke så mye penger han eller hun orker. Det er ikke opp til meg å bestemme, men jeg er sterk motstander av vårt forbrukssamfunn. Bruk og kast. Hvor mange har ikke kastet en fullt brukbar TV de siste årene, bare fordi en TV nå SKAL være flatskjerm. Det virker ikke som noen bryr seg om miljøet lenger... Spesielt mennesker med mye penger. Kjøper nytt hele tiden, kaster det gamle. SLUTT med det! Dette er ikke et personangrep mot ts, for alt jeg vet er hun en miljøforkjemper.

Skrevet

Alle tingene jeg listet opp kan forsåvidt koste over 5000, det var ikke poenget mitt. En hver person må få bruke så mye penger han eller hun orker. Det er ikke opp til meg å bestemme, men jeg er sterk motstander av vårt forbrukssamfunn. Bruk og kast. Hvor mange har ikke kastet en fullt brukbar TV de siste årene, bare fordi en TV nå SKAL være flatskjerm. Det virker ikke som noen bryr seg om miljøet lenger... Spesielt mennesker med mye penger. Kjøper nytt hele tiden, kaster det gamle. SLUTT med det! Dette er ikke et personangrep mot ts, for alt jeg vet er hun en miljøforkjemper.

Men nå hadde ts tenkt å ta med seg kjæresten på hotell - og tenk på alle de gode minnene de kan lage og tenke tilbake på når de er gamle og grå! Priceless!

Skrevet

Enig med deg, liker ikke utviklingen.

Som jeg sa lenger opp føler jeg at det går litt på status, hvertfall her jeg bor. For jeg hører: "Sukk, har nesten ikke penger til julemat i år jeg, gavene blir bare dyrere og dyrere. Og kan jo ikke få folk til å tro at jeg har dårlig råd" Dette er det folk i min nærmeste omgangskrets som sier. Og det er jo for ille egentlig.

TS må bare bruke så mye penger hun vil på kjæresten, men er ikke enig i at det er så flott!

Skrevet
Kjæresten min har bursdag i august, og jeg er allerede begynt å planlegge litt :) Vi er 17 år og flytter til Cambridge (som er 40 minutter fra London) i september.

I bursdagsgave tenkte jeg å gi han opphold for meg og han i en suite i london i ett døgn etter at vi har flyttet, pluss noe annet. Men jeg vet ikke helt hva? Hva kan være prikken over i'en? Han ønsker seg ikke noe spesielt, så.

Og på selve bursdagen så skal jeg ta han med ut å spise, gi han et personlig brev, og selvfølgelig ha en flott avslutning hjemme hvor jeg har fantastisk undertøy på meg.

Kommer sikkert også til å gi han et album med bilder av oss eller noe.

Er det mer jeg kan gjøre for å virkelig vise hvor mye jeg elsker han? :-)

er ikke dette nok så vet ikke jeg.............bare den hotelsuiten har jo vært bra i seg selv... :)

Skrevet

Jeg ville laget et litt spesielt album, i tillegg til at du betaler den suite-greia. Da får han en dyr og en personlig gave. Jeg lagde fotobok på Elkjøp sine nettsider for ikke så lenge siden, og det ble veldig populært. Satte opp bildene litt stilig og fant fine bakgrunner.

Her er link:

http://photo.elkjop.no/

(PS: Er andre steder å gjøre det enn hos Elkjøp.)

Skrevet

Takk til Alice og dere andre med saklige innlegg:)

Gjest Venetia
Skrevet (endret)

Kjæresten min ble tjue i februar og dette ga jeg til han om det kan være til noe hjelp:

- En selvskrevet sang jeg spilte inn i studio (

)

- Konsertbilletter

- 100 lapper med 100 grunner til hvorfor jeg elsker ham <3

- Actionfilmer

- Genser

- Korktavle med personlige ting på

I tillegg laget jeg mat, bursdagskake, muffins, og pyntet hele rommet med ballonger og roseblader. Han fikk også massasje og sånt.

http://cazello.wordpress.com/

En side jeg laget i forbindelse med en skoleoppgave, som kommer med tips og råd til å gaver osv.

Endret av Venetia
Skrevet

Det eneste som kan være negativ med en såpass dyr gave, er at det skaper visse forventninger at han må kjøpe en såpass dyr gave selv og. Ja, det MÅ han ikke, men likevel ;)

Hvis ikke det er noe problem, vær så god, men jeg hadde nok ikke brukt 5000 kroner bare for å bruke dem. Gaver må ha mening, det er jo fra deg til ham, og hvis noe du vet han drømmer om, greit nok. Men anbefalinger fra en nettforum, bare for å bruke opp 5000 kroner? Tja....

Men hvis du skikkelig vil bruke penger og gjerne over 5000 - konsertbilletter til hans favorittband og reise til stedet (ofte kan det jo bety utenlandsopphold også).

Alle slags opplevelsesgaver - fallskjerm, F1, jagerfly, glider, fjellklatring, osv. Men vet ikke om man må være 18 til å gjøre sånne ting.

Skrevet

Venetia, så utrolig søt gave du ga kjæresten din! Fikk bare hørt litt av sangen nå, men du har fin stemme da.. :) Håper han ble glad! :D

Skrevet

Men jo mer penger, jo mer forventes det at man brukte i gave. Hvis mannen min hadde vært millioner hadde jeg jo blitt litt sur hvis jeg hadde fått en CD til jul. Ikke PK, kanskje, men sånn er det. Gaven bør stå i forhold til økonomien. Og dersom TS altså har god råd, så er det jo hyggelig at hun vil bruke penger på en hun er glad i. Jeg og mannen har pleid å gi hverandre gaver for ca 1000, men vi har vært studenter. Nå som vi har begynt å tjene mer penger, har også gavesummen gått opp. Alt er relativt :)

Noen konkrete tips:

Hotellsuiten høres bra ut :)

Klokke

Reise

Noe til en hobby han har

Et kurs i noe han ønsker seg (dykkekurs? språkkurs? etc)

Klær?

Gavekort i favorittbutikken?

Skrevet

5000 er ikke så mye penger. Har hun lyst, har hun lov.

Suiten på Dorcester koster nok dessverre mye mer enn 5000. Noen venner av meg bodde der, riktig junior suite, men jeg tro prisen var mellom 13 0g 15 000 per døgn.

Skrevet

Som jeg forstod ville hun ha en gave for helst over 5000 i tillegg til suiten?

Gjest Gjest_miri_*
Skrevet

Hvis din kjæreste eier noen romantisk sans i det hele tatt, så tror jeg han blir mest glad for det brevet du har skrevet til han.

Kjærlighet kan ikke måles i penger, har ingen lært deg det?

Jeg sier ikke at man ikke skal kunne bruke masse penger på en kjæreste man er veldig glad i, men hvis man gjør det kun for å bevise noe som kjæresten forhåpentligvis allerede har merket...så gjør man det av feil grunn...

Men hvis du absolutt føler du er nødt å toppe alt det du allerede har, som han heeeelt sikkert blir mer enn glad for....og forhåpentligvis litt forvirret av....så kan du jo alltids kjøpe en helsides annonseside i en avis og formidle hvor mye du elsker han...eller lage en hel liten reklamefilm du kan sende på tv...du har jo råd til det du....

Eller så kan du kjøpe en kvadratmeter av regnskogen til han. Så er dere litt miljøvennlig også.

Skrevet
5000 er ikke så mye penger. Har hun lyst, har hun lov.

Suiten på Dorcester koster nok dessverre mye mer enn 5000. Noen venner av meg bodde der, riktig junior suite, men jeg tro prisen var mellom 13 0g 15 000 per døgn.

På Dorchester trenger man jo ikke suite. Suiter på et norsk hotell er som vanlige rom på The Dorchester, og disse kan man fint få for under 5000. Vel og merke avhengig av sesong.

Gjest gninnot
Skrevet

Jeg skulle gjerne brukt massevis av penger på kjæresten min selv, men jeg må også tenke på at han ikke har like god økonomi som meg. Hvis jeg gir han noe veldig dyrt vil han føle et press på seg til å leve opp til det samme. Om han ikke er like rik som deg vil dette bli et problem for han og du bør dermed tenke gjennom dette. Tenk også gjennom om du kommer til å se tilbake og synes at det var vel brukte penger dersom det skulle bli slutt en gang i fremtida. Men for all del, det er dine penger.

Skrevet

Her har jeg noen tips:

Ta en tur på hotel som du nevnte, kjøp dere litt god mat utover kveldigen.

Noen dager i forveien tar du tur på et sted hvor de selger litt forskjellig undertøy og lignende, bruk noen hundre kroner på deg selv. Ta en Braz-Wox eller noe, stell deg opp litt og gjør litt slike ting med deg selv. Og gi deg selv i gave til han den kvelden. :)

Om ikke bare du syntes det er godt med en liten oppfriskning, så skal jeg love deg typen din vil huske den bursdagen lenge. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...