Gå til innhold

Konfirmationsgave til eget barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk bunad m/sølv av mine foreldre, og et koselig selskap hjemme. Nærmeste familie og faddere spiste middag hos besteforeldrene mine, så kom resten av slekta på kaffe og kaker senere hjemme hos oss. Der jeg er fra så er dette vanlig, har aldri hørt om noen som har svære selskap med catering, servitører og 70 gjester, men det er tydelig at det er store forskjeller ute å går.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror neppe du finner noen som konfirmerer seg per dags dato utelukkende fordi de "vil bli i de voksnes rekker".

Gjest Phoenix
Skrevet

Da jeg ble konfirmert hadde vi snitter hjemme (stor familie), jeg fikk en drakt (som sikkert var en del av gaven, men man får jo som regel noe nytt å ha på seg til en slik dag) og sykkel av foreldrene mine.

Søsteren min konfirmerte seg i høst, da leide de lokale med mat (middag), inviterte besteforeldre, tanter og onkler samt kusiner konfirmanten er mest sammen med, i tillegg til venner av familien. Hun fikk et diamantanheng med kjede.

En eller annen form for feiring er det nok alltid, men å gå ut med foreldre, faddere og besteforeldre på restaurant virker vel så hyggelig (selv om jeg er veldig familiekjær og elsker store familieselskaper).

Skrevet

Vel, av mine foreldre til min konfirmasjon fikk jeg selskapet - som vi hadde hjemme, bunad med søljer, en diamantring og et par tusen kroner i tillegg, etter hva jeg kan huske.

Gjest GinaTricot
Skrevet

Jeg er 15 år , og skal konfirmeres nå i mai, sammen med min tvillingsøster! :)

Av foreldrene våre får vi selskap + bunad (nordlandsbunad) + 10.000 kr hver. Sølvet kjøpte bestemor og bestefar. Tror det var konfirmasjonsgave fra dem! :) Gleder meg til konfirmasjonen!

Tips : Alle konfirmanter ønsker seg aller mest penger , hvis de ikke har sagt noe annet. ;)

Gjest Gjest_tittin_*
Skrevet

Jeg fikk selskapet i leid lokale, med innleid kokk og lånte servitører. 90 gjester til middag og 110 til kaffe.

Selve bunaden (stakk og vest, og tror også skjorten og forkleet) fikk jeg av foreldrene mine, hardangersømmen og søljene fikk jeg av mormor og morfar, og broderiene sydde jeg og mamma.

I tillegg fikk jeg en nydelig kvalitetsring med diamant og safirer av foreldrene mine..:)

Skrevet

Da jeg konfirmerte meg så valgte jeg bort selskap. Rett og slett fordi det knapt var noen å be. Fikk et stereoanlegg i stedet og så gikk mamma og jeg ut og spiste.

Sønnen min fikk av meg selskapet og en skikkelig sovepose. Av faren sin fikk han 1000 kr. Jeg betalte alt vedr. konfirmasjonen. Selskapet hadde jeg hjemme og lagde all maten selv. Vi var rundt 10-12 gjester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...