Gå til innhold

Konfirmationsgave til eget barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jag är bara nyfiken.

Vad ger ni i konfirmationsgåva till era egna barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selskapet og det som hører med av klær mm + en gave til ca 1500. :)

Skrevet

jeg har ikke egne barn, men jeg husker godt hva jeg fikk for..hmm..8 år siden. Selskap og Bunad u/søljer ( fikk dette av besteforeldre og oldeforeldre)

Veit mange venninner fikk et voldsomt pengebeløp på rundt 10.000 kr i tillegg til selskap og bunad m/søljer.

Skrevet

Hei.

Min datter fikk bunad i konfirmasjonsgave, tror det er ganske vanlig når det gjelder jenter (så fremt til at de liker bunad da).

Min sønn blir konfirmant neste år, og da får han samme sum som bunaden til søstra kostet.

Det spørs jo hvor god råd den enkelte familie har, vet at enkelte gir fryktelig mye mens andre synes det holder med selskapet og det som hører med.

Skrevet

Selskapet ( som absolutt ikke kostet all verden, takker være innsats fra venner og familie) og en reise til et sted konfirmanten gjerne ville besøke for oss to.

Det var en gave som ble tatt veldig godt i mot.

Skrevet

Datteren min har ikke vært konfirmant enda, så jeg skriver heller hva jeg fikk selv:

Faren min ga meg ingenting, men av mamma fikk jeg en designer-kjole, og en ganske dyr klokke.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

har heller ikke barn ;)

men fikk selskapet + bunad.

Skrevet
Faren min ga meg ingenting,

hva følte du da? ble du såra? og hvorfor fikk du ingenting?

Skrevet

jeg fikk selskapet ( ca 80 gjester) og 3000 kr...

min bror som ble konfirmert for 2 år siden fikk selskapet ( 50 gjester) og en bærbar data....

Gjest Joker'n
Skrevet

Jeg har heller ingen barn selv, men jeg fikk selskapet og bunad med sølv, noe jeg ble veldig glad for.

Skrevet
hva følte du da? ble du såra? og hvorfor fikk du ingenting?

Ja, jeg ble jo såret, men vi har ikke hatt så mye kontakt. Han kom ikke i konfirmasjonen, fordi han skulle vaske kjøkkenet... Sier sitt.

Skrevet
Ja, jeg ble jo såret, men vi har ikke hatt så mye kontakt. Han kom ikke i konfirmasjonen, fordi han skulle vaske kjøkkenet... Sier sitt.

oi oi... da hadde jeg blitt såret om han valgte å vaske kjøkkenet før konfirmasjonen..... han skulle hatt mye :kjefte:

Skrevet (endret)

Minimoyen min er ikke stor nok ennå til å konfirmeres, men selv fikk jeg selskapet + bunad som mamma sydde selv. Søljene fikk jeg av forskjellige familiemedlemmer, og resten av sølvet fikk jeg av mamma og pappa. Det samme gjorde de for søstrene mine.

Minimoyen skal få selskapet + bunad eller noe annet tilsvarende i pris hvis han absolutt ikke vil ha bunad. Har uansett lyst til å gi ham en gave som han vil ha lenge, som et minne.

Endret av Tinúviel
Gjest Gjest22
Skrevet

Jeg har ikke barn, men selv hadde jeg ikke selvskap eller noe, og fikk 30 000, 15 000 av hver av foreldrene mine (de er skilt).

Hvis barnet skal ha selvskap, er vel det gave nok. Kanskje et fint smykke eller noe ved siden av...

Skrevet

Sønnen i huset fikk selskap, klær og 7000. Jenta skal stå om 2 år, da blir det selskap pluss bunad.

Skrevet

Jeg fikk pengegave av foreldrene mine, men husker ikke hvor mye. Jeg fikk også selskap, men husker at det satte jeg ikke særlig stor pris på, og så ikke verdien av all tid og penger de brukte på det.

En liten drittunge var jeg, faktisk.

*dårlig samvittighet*

Skrevet

Fikk selskapet?

Skulle ikke det bare mangle da?

Eller mener dere at konfirmanter som ikke får selskapet bør betale selv?

Å anse selskapet som en presang er rett og slett smålig. Det er helt greit at man ikke har råd til å gi gave i tillegg til utgiftene til selskap, men å anse selskapet som gave er i overkant drøyt.

Jeg fikk forresten symaskin.

Skrevet

Da min datter ble konfirmert, betalte jeg alt ang. selskapet + at hun fikk språkreise i gave fra meg.

Skrevet

Jeg svarer for meg, siden jeg har ingen barn.

Jeg fikk bunad+sølvet, selskapet og av pappa fikk jeg også 5.000 kr utenom.

Så det ble en dyr gave tilslutt :)

Fikk jo mye mer utenom, av de andre.

Skrevet

Av foreldrene mine fikk jeg selskapet, bunad som mamma hadde sydd selv, og en diamantring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...