LilleCanCan Skrevet 8. mai 2008 #41 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Personlig syns jeg det er mange late nordmenn, men når det kommer til den eldre garde ser jeg at de har arbeidsmoralen oppe fortsatt i allefall. Merker det i forbindelse med jobb. merker også at de blir veldig sjokkert og stolte over at jeg, en nordmann gjør en drittjobb. Merker positive tilbakemeldinger fra kunder om unge i hardt arbeid. De skjønner ofte at jeg vil litt mer i arbeidslivet, enn de som har en jobb kun for å ha litt ekstra fritid. Og det respekterer de meg ofte for! men igjen. nå har jeg kjennskap til flere innen samme bedrift som min, og de er nordmenn mange av dem. Fra oslos beste vestkant, så man skal ikke si at nordmenn ikke gjør drittjobber (dvs: tungt arbeid). Ofte opplever jeg at det er mange som er født "velstående" som gjør disse møkkajobbene også. Ikke har de behov for å jobbe med dette heller, men det handler vel om hva foreldrene deres oppdrar de til, også handler det ofte om at noen liker å jobbe å heller vente litt med fritiden. fritid kan også kombineres godt med jobb. det er hva man gjør det til selv. bare det å tenke at man ikke har fritid når man jobber mye er lathet i seg selv. dårlige unnskyldninger for å ikke jobbe. Endret 8. mai 2008 av LilleCanCan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2008 #42 Del Skrevet 8. mai 2008 Folk som snakker om hvor fantastiske de er og hvor late alle andre er minner meg alltid om denne: Jeg jobber for å leve ikke omvendt. Selv om det gjør dere til ett bedre menneske enn meg så er det verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2008 #43 Del Skrevet 8. mai 2008 bare det å tenke at man ikke har fritid når man jobber mye er lathet i seg selv. dårlige unnskyldninger for å ikke jobbe. Eh, nei. Det har ingen verdi i seg selv å jobbe mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mediocer Fantasy Skrevet 8. mai 2008 #44 Del Skrevet 8. mai 2008 Er det noe i veien med å være lat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2008 #45 Del Skrevet 8. mai 2008 Det var pakkisser som bygde opp det landet her, og nå er det polakkene som fortsetter arbeidet. Hadde vi tatt vekk alle utlendinga her i landet og bare latt det være igjen etniske nordmenn, så hadde befolkningstallet falt drastisk, tror jeg. Da hadde du plutselig hatt èn kasse ledig på KIWI, skitne togseter, skitne kontorlokaler, problemer med bygging av infrastruktur, bygninger b.la. Håndtverkerne og de i servicebransjen her i landet hadde tatt blodpriser, og pga så stor pågang så hadde vel hele Norge gått konk, for å få frem poenget? Og nå har jeg vel svart på spørsmålet ditt og. nesten. hvorfor vet jeg kanskje ikke. muligens fordi mange nordmenn ikke er oppdratt til å glede seg over de små tingene. I det hele tatt muligheten til å jobbe? utlendinger sender til langtvekkistan? gammel myte spør du meg. utlendinger samarbeider og bygger hverandre opp. etterpå blir vi kalt doplangere. "Mens pakistanske kvinner går hjemme med barna, er innvandrerkvinner fra andre land i full jobb." http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1896135.ece De pakistanske mennene som kom på 70-tallet hadde høy sysselsettingsprosent, men de er overrepresentert som uføretrygdede i dag. Kvinnene har en jevnt over lav sysselsettingsandel. Alt i alt er pakistanernes arbeidsinnsats ikke stort å skyte av. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...icle1348280.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. mai 2008 #46 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Til ts: Skjønner ikke helt hvorfor du starter en debatt, når du tydelig er bestant på at nordmenn er late og utleninger er de som holder Norge oppe på beina? Hvis du vil at nordmenn skal slutte å ha fordommer mot utleninger, bør du kanskje droppe fordommene mot oss nordmenn. Det er faktsik kjempemange nordmenn som har såkalt "drittarbeid", så ikke kom og tro at utleninger er noen helter fordi de jobber. Ikke har jo noe i mot utleninger heller. Men at de som kommer ti Norge for å få et bedre liv osv. klager over oss nordmenn, det blir bare for dumt. Vær heller taknemlig for at dere får komme inn til landet, og bli en del av befolkningen, med rettigheter som alle oss andre. Bortsett fra stemmeretten da, men den kommer jo et par år etterpå. Endret 9. mai 2008 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå