Gå til innhold

fiskeboller


skruf

Anbefalte innlegg

Fiskebolla lengter hjem til havet

Fiskebolla lengter til sitt hjem

Fiskebolla lengter hjem til havet

Bjellands Hermetikkfabrikk er slem

:gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hvordan steker man fiskeboller? Steker man de hele eller skjærer man de i biter? Sist jeg prøvde ble det så mislykket, så tenkte høre om noen hadde noen tips :)

Det går helt greit å steike fiskekaker og fiskepuddingskiver i nonstickpanne med en liten klatt smør eller olje. Men ikke bokseboller. De går lett i oppløsning. Må du steke dem, bør du være ytterst forsiktig , ellers sitter stekeskorpa igjen som et vegg-til-vegg-teppe i stekepannen.

Men har man kun bokseboller, ville jeg laget en griljerblanding: Lettpisk et egg, og dypp bollene i, før du rister dem i en pose med pepret og saltet hvetemel. Stek på middels varme til du liker fargen. Husk bollene er bra kokt fra før, og behøver egentlig ikke å varmebegandles. - Til nød, ville jeg rullet dem i knust kavring, før steking, og fått fiskepinneoverflate.

Tilbehør til stekte fiskeboller kan være hva du har tilgjengelig. Gulrotstuing og poteter? Finrevet gulrot, stekte forhenværende kokte poteter, krydret med piffi, provanceblanding eller aromat, og en lettrømmeklatt? Bollene er milde, og trivs med alle melkebaserte sauser. Bechamelbasert karrisaus med løk og eple?

Og du ovenfor: Takk for det eminente kulturelle bidrag! :klappe:

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...