Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sitter og leser litt her hos dere, og så slo tanken meg:

Til frokost idag spiste jeg 4 lyse, knekkebrød med soft light og en ost med 36%fett i! Med krydder på toppen!

Nammenam! :rødme:

Det jeg kom til å tenke på da, er: selv om jeg gjerne skulle vært litt fastere i fisken, og at noen av dere her inne kanskje ville betegnet meg som dritfeit fordi jeg er rundt str 42-44, så er jeg i bunn og grunn fornøyd med meg selv, jeg! Høy, kvinnelige former, litt valker her og der, men jeg er flott, rakrygget, avslappet og er i et godt forhold! Dessuten har jeg et normalt pent fjes, og prøver så godt jeg kan å være blid, positiv og hyggelig av natur...

Så lenge kroppen min ikke klager, eller gir noen tegn på at jeg behandler den dårlig, ser jeg da ingen grunn til å si ifra meg mat jeg synes er god? Selv om moten sier at det er fy-fy? :)

Uten å dømme noen, eller å være nedlatende, håper jeg dere som teller kalorier osv, behandler kroppen deres slik dere ønsker, ikke slik blader/tv/dårlige venner sier dere bør.. :)

Følte meg veldig voksen og komfortabel når denne tanken slo meg, og ville bare sende den ut som litt positiv energi! :sjenert:

HA EN FLOTT DAG! Og hvis du spiser en is på brygga idag, er det ikke verdens undergang! :tommelopp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja...

Jeg er enig med deg i at man burde være glad i seg selv og kroppen sin. Jeg synes det er ganske trist at kvinnelige former nesten er fy-fy, som for eks å ha litt ekstra på lårene. Det er faktisk kvinnelig!! Vi elsker jo det mandige; brede skuldre, eh.. der stoppa det opp.. :fnise: ..men dere skjønner poenget?

Samtidig er dette med mat og kropp så komplisert. Jeg er fornøyd i det ene øyeblikket og misfornøyd i det neste. Men du har helt rett, at alle skal være superslank er jo umulig.

Så kanskje jeg skal joine deg: Vær glad i kroppen din selv om du ikke klarer å gå ned de siste 5 kiloene!!

Skrevet

Nettopp! :tommelopp: Nå ble jeg faktisk skikkelig glad! :fnise:

For en annen ting jeg kom til å tenke på er følgende; hva hvis du prøver å gå ned de siste 5, og når du til slutt oppnår det, så sitter ikke drømmeklærne like pent på deg som på Angelina, biknien ser fortsatt ikke ut som om den kunne holdt seg opp av seg selv, slik som på Bond-pikene...

Hva gjør man da, da?

Kan godt forstå at noen vil legge om kostholdet og trene av forskjellige grunner, men synes det er så trist når vi gjør det for å oppnå noe vi ikke er lagd for? Og som ofte er et ideal bare vi deler... Mennene rister jo som regel på hodet! :gjeiper:

Og dessuten, hvis man tenker på viljestyrke og bla bla bla!

I VÅRT SAMFUNN ER DET EN STØRRE UTMERKELSE Å BLI GLAD I SIN EGEN KROPP, EN Å SLANKE SEG FOR Å PASSE INN I MALEN! :rope:

Håper du får en flott dag, hvor du holder deg rak i ryggen, smiler, og er så vakker som bare du kan være! :jepp:

ps: høres jeg skikkelig glad-kristen ut nå, eller? :skratte:

Skrevet

Så enig jeg er med deg! :tommelopp:

For min egen del kan jeg bare si at jeg har mistet 15 år av livet mitt på å være dypt misfornøyd med kroppen min, fokusere på mat og trening og det å få i seg minst mulig av det første og mest mulig av det andre.

Jeg deler ikke så mye av meg selv her på KG, men har brukt forumet bevisst for å bevisstgjøre meg selv og kanskje andre på slanke og kroppshysteriet som jeg ofte synes å se her inne også. Gjenspeiler jo samfunnet vi lever i der det mest er fy :nei::vekt::regler::kjefte:

Jeg vil ikke være en del av dette. Jeg hoppet av karusellen før den tok livet av meg. Nå er jeg fri. Fri til å spise gulrot fordi jeg har lyst på og ikke som en erstatning for noe "usunt". Jeg er fri til å spise sjokolade hver dag og så mye jeg vil, når jeg vil. Når jeg våger å stole på og lytte til meg selv erfarer jeg stadig vekk at kroppen min sier i fra om det meste.

I går kveld f.eks, koste jeg meg med brownies og sjokoladeboller før jeg la meg. Hadde det kjempekoselig med samboeren min etter en lang dag med mye mas. Og i dag da jeg sto opp var jeg full av energi og kroppen min skrek etter en time spinning før frokost! Deilig, deilig :trene:

Jeg er ikke lenger negativt fiksert på mat, men jeg har fått oppdage at jeg elsker å KOSE meg. Noen ganger blir det for mye, men da jevner det seg bare ut. I ordet å kose meg legger jeg også med at jeg elsker å gå turer og trene og svette og kjenne at kroppen lever!

Åh, jeg kunne ønske slanking ble forbudt og at vi alle lærte å stole på og elske kroppene våre.. :rødme:

Skrevet

Uff, så trist å lese, men velger heller å fokusere på så flink du er nå, jeg! :ler:

Ja, man skal kunne kose seg! Jeg har sluttet å drikke brus i ukedagene, fordi jeg tror det fikk en dårlig effekt på magensystemet mitt! :fnise: Men om jeg skeier ut med en flaske på cafe, så har jeg null dårlig samvittighet for det! :)

Det viktigste er faktisk at jeg la om holdningen min, til mitt eget beste, og er kjempeflink som holder meg til det! :)

Er som du sier; har jeg lyst på gulrot, spiser jeg det!

Har jeg lyst på ett glass brus, tenker jeg meg om, og hvis jeg fortjener det veldig, så tar jeg et glass brus, selv om det er onsdag! :lur:

Skrevet
Så enig jeg er med deg! :tommelopp:

For min egen del kan jeg bare si at jeg har mistet 15 år av livet mitt på å være dypt misfornøyd med kroppen min, fokusere på mat og trening og det å få i seg minst mulig av det første og mest mulig av det andre.

Jeg deler ikke så mye av meg selv her på KG, men har brukt forumet bevisst for å bevisstgjøre meg selv og kanskje andre på slanke og kroppshysteriet som jeg ofte synes å se her inne også. Gjenspeiler jo samfunnet vi lever i der det mest er fy :nei::vekt::regler::kjefte:

Jeg vil ikke være en del av dette. Jeg hoppet av karusellen før den tok livet av meg. Nå er jeg fri. Fri til å spise gulrot fordi jeg har lyst på og ikke som en erstatning for noe "usunt". Jeg er fri til å spise sjokolade hver dag og så mye jeg vil, når jeg vil. Når jeg våger å stole på og lytte til meg selv erfarer jeg stadig vekk at kroppen min sier i fra om det meste.

I går kveld f.eks, koste jeg meg med brownies og sjokoladeboller før jeg la meg. Hadde det kjempekoselig med samboeren min etter en lang dag med mye mas. Og i dag da jeg sto opp var jeg full av energi og kroppen min skrek etter en time spinning før frokost! Deilig, deilig :trene:

Jeg er ikke lenger negativt fiksert på mat, men jeg har fått oppdage at jeg elsker å KOSE meg. Noen ganger blir det for mye, men da jevner det seg bare ut. I ordet å kose meg legger jeg også med at jeg elsker å gå turer og trene og svette og kjenne at kroppen lever!

Åh, jeg kunne ønske slanking ble forbudt og at vi alle lærte å stole på og elske kroppene våre.. :rødme:

Et fantastisk godt og sterkt innlegg av deg :)

Jeg må bare si, bra jobba :klemmer:

Dette var litt off-topic, men jeg tok sjansen ;)

Skrevet

Off-topic eller ikke; hun fortjener skryt! :5:

Skrevet
Uff, så trist å lese, men velger heller å fokusere på så flink du er nå, jeg! :ler:

Ja, man skal kunne kose seg! Jeg har sluttet å drikke brus i ukedagene, fordi jeg tror det fikk en dårlig effekt på magensystemet mitt! :fnise: Men om jeg skeier ut med en flaske på cafe, så har jeg null dårlig samvittighet for det! :)

Når man spiser mat kroppen tydelig blir uvel av vil man jo naturlig begrense det. Det er i tråd med å være snill med seg selv. Selvsagt kan man gjøre unntak, men det er en befriende erfaring å lære seg til å lytte til kroppen sin i stedet for alt sunnhetshysteriet rundt omkring.

Det viktigste er faktisk at jeg la om holdningen min, til mitt eget beste, og er kjempeflink som holder meg til det! :)

Er som du sier; har jeg lyst på gulrot, spiser jeg det!

Har jeg lyst på ett glass brus, tenker jeg meg om, og hvis jeg fortjener det veldig, så tar jeg et glass brus, selv om det er onsdag! :lur:

Man trenger ikke å gjøre seg fortjent til mat. det er livsviktig brennstoff kroppen trenger for å leve. Du trenger ikke å gjøre noe spesielt for å unne deg mat. Mat er en del av gleden ved å leve. Og gleder skal man fråtse i. Alle typer gleder :)

Skrevet

Tusen takk!

Skulle ønske denne tråden kunne leve lenge, lenge og utkonkurrere alle hysteriske slanketråder her inne på kosthold og trening :Nikke:

Skrevet
Tusen takk!

Skulle ønske denne tråden kunne leve lenge, lenge og utkonkurrere alle hysteriske slanketråder her inne på kosthold og trening :Nikke:

Litt stolt av oss her, jeg! :rødme:

Kanskje klarer vi til og med å få noen andre med oss, som trenger de positive tankene våre!

"Man trenger ikke å gjøre seg fortjent til mat. det er livsviktig brennstoff kroppen trenger for å leve. Du trenger ikke å gjøre noe spesielt for å unne deg mat. Mat er en del av gleden ved å leve. Og gleder skal man fråtse i. Alle typer gleder "

Helt enig, men jeg har skjønt at brus er ikke en av de livsviktige brennstoffene! :fnise: Jeg var en av de som trengte å skjønne det, da jeg var ganske hekta på koffeinen, og muligens også andre avhengighetsskapende ingredienser, for alt jeg vet! For meg ble det nesten en kamp for kontroll, like mye som et sunnhetsspørsmål! :)

(jeg vet ikke åssen jeg siterer to forskjellige på en gang, men håper folk skjønte det!)

Skrevet

Genial tråd! Selvsagt er det viktig å være i god form og ikke spise for mye usunn mat, men jeg er helt enig i dette med slankehsteri og at man skal følge en mal for hva som er en "perfekt kropp".

Skrevet

Gjest Gjest_Tone_*
Skrevet

Veldig bra tråd! Jeg er deltagende på en av "kostholds-trådene", og vil bare få understreket at der snakker vi om livsstilsendring :) Hvis man, som meg, har problemer med mat og går opp og ned 3-4 kg i løpet av et par uker trenger man å se det i øynene: Jeg behandler ikke kroppen godt. Min kropp har det best når jeg gir den en stabil hverdag med trening når jeg har lyst, sunn mat det meste av tiden, og så klart skjemmer jeg den bort innimellom og gir den sjokolade ;)

Det aller viktigste er at man selv er fornøyd, da det ikke er hvordan du ser ut på utsiden men hvem du er som definerer deg som person. Da er det også viktig å ta med i beregningen at ikke alle er like sterke psykisk, og at det å ha kontroll over kostholdet for mange er å ha kontroll over livet.

Jeg vil ikke se ut som Angelina, men jeg vil at kroppen skal tenke at den gjør det. Behandler jeg den godt, blir den glad, og da blir jeg glad. Et godt kosthold for meg fjerner forstoppelse, gir meg mer energi, humøret stiger betraktelig og sexlysten går rette veien. I tillegg blir huden finere :) Dette er min motivasjon, og den handler lite om slankehysteri, men mer om hvem jeg ønsker å være.

For meg er følelsen innvendig viktigere enn hvordan jeg ser ut utenpå.

Skrevet (endret)

Slanke trenger ikke være sunne.

Jeg er slank, men spiser masse junk og trener aldri :ler:

Legger aldri på meg.

Endret av Shiloh
Skrevet

Det går fint an å være feit inni og tynn utenpå, som en eller annen lege jeg ikke kommer på i farta uttalte.

Skrevet

Veldig bra innlegg!

For meg går det på og finne en livstil jeg kan leve med som er bra for kroppen min. Jeg er kronisk syk og for meg så er lavkarbo det beste helsemessig og for sykdom sin skyld. Men ingen superstreng versjon for meg, jeg spiser fullkornsprodukter, frukt, grønnsaker og proteiner. Og koser meg med sukkerfritt godteri iblandt og fruktsalat med krem.

Og veldig viktig og være fornøyd med seg for den man er! Takk og pris så er vi ikke alle modeller. Synd at det skal være målet og at den kvinnelige vakre kroppen blir sett på som overvektig. Selv anser jeg meg selv som totalt normalvektig og med former, jeg er lav og str 38.

Skrevet

Denne tråden vil jeg ha på mine innlegg :jepp:

Jeg ble så glad av å lese mange av innleggene her. Selv sliter jeg veldig med et komplisert forhold til mat og egen kropp. Det går sterk utover trivselen i hverdagen. Jeg er 172 og bruker størrelse 34, men føler at jeg har alt for mye både her og der.

Kanskje denne tråden kan lære meg noe. Skal følge med her i alle fall. Takk til ts for denne tankevekkeren :klemmer:

Gjest milkyway
Skrevet

Stemmer det du sier! Merker det selv, at selv om jeg er slank, var jeg ikke sunn da jeg trente! Kroppen min liker meg mye bedre nå! :tommelsmil: jeg var tjukk inni før, det innrømmer jeg gjerne.

Gjest gjest C
Skrevet

Herlig å lese!

Det er så bra å se at det finnes folk som vil ha et naturlig forhold til mat og kropp, og som ikke sluker alle slankeråd i media rått.

Å jeg ble skikkelig glad av å lese dette!

Jeg har selv slitt med anoreksi tidligere, men nå som jeg er frisk blir jeg veldig

trist over det slanke og sunnhetshysteriet som til tider er veldig synlig.

Hvis man spiser det man vil når man vil (innenfor en viss ramme selvsagt) vil man ikke oppleve "sug" etter noen ting, fordi kroppen er tilfredsstilt, den får det den trenger.

Folk bruker altfor mye tid på å kjempe mot sin egen kropp, flere år, tenk så bortkastet, tenk på all nytelsen man går glipp av.

Noen tror man blir "feit" om man har et naturlig forhold til mat, det trodde jeg før, men jeg er et levende bevis på at slik er det ikke. I dag spiser jeg det jeg vil når jeg vil, men er likevel i slankeste laget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...