Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #1 Del Skrevet 17. april 2008 Synes jeg ser et mønster blant damene i nær og fjern omgangskrets her.. Da de var i midten av tyveårene, var de morsomme, lette å bli kjent med for alle, aktive og kjekke jenter! Så fikk de en ekstra unge eller tre, og så begynner det å gå på skeive med det meste... Leiligheten er det ikke så nøye med lenger, om sambo/mann må bruke håndklet fra treningsbagen, er ikke det så farlig. Hun har hatt så mye å gjøre at hun rakk ikke vaske klær. Han går fra å være den deilige kjæresten, til å være han som ikke kan plukke opp sokkene sine, og det skal ha svi for! Utseendet begynner å forfalle i den forstand at joggebukser og kosedresser er tingen; man er da tross alt på trilletur! Eldstemann blir sovnende seint på sofaen hver fredag/lørdag/kanskje også søndag, selv om de vet at det blir pes med skole på mandag. Og "ammetåke" kan visst brukes i både ett og to år, som unnskyldning for manglende initiativ til kontakt og sosialt samvær. Selvsagt har jeg ingen problemer med å se at prioriteringene blir annerledes når man blir eldre! Men når man maser om at man går hjemme med ungen, og mannen er på jobb/trening/kamp, så får man da pokker prøve å følge opp LITT med meldinger osv, da! Og det rareste er at dette rammer i større grad de samboende enn de gifte! Hva er problemet deres? At de står frie til å gå når de vil, så de trenger ikke legge ned like stor innsats? Blir bare forbanna, rett og slett! De tror de er verdens navle og de eneste som har en dagsagenda/problemer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #2 Del Skrevet 17. april 2008 Godt å få blåst ut litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest samobern Skrevet 17. april 2008 #3 Del Skrevet 17. april 2008 Dagens utblåsning. Vel, jeg er samboer og har vært det i mange år, tre barn og har det bra. Sånn passe rotete, sånn passe ryddig, ikke forfall ennå - null joggedresser her. Og når jeg er inne hos mine gifte venninner så ser jeg ikke store forskjellen på mitt hjem og deres hjem egentlig. Nå er ikke jeg hjemmeværende ogtillater meg å be mannen min legge skittentøyet sitt i skittentøyskurven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mina* Skrevet 17. april 2008 #4 Del Skrevet 17. april 2008 Synes jeg ser et mønster blant damene i nær og fjern omgangskrets her.. Da de var i midten av tyveårene, var de morsomme, lette å bli kjent med for alle, aktive og kjekke jenter! Så fikk de en ekstra unge eller tre, og så begynner det å gå på skeive med det meste... Leiligheten er det ikke så nøye med lenger, om sambo/mann må bruke håndklet fra treningsbagen, er ikke det så farlig. Hun har hatt så mye å gjøre at hun rakk ikke vaske klær. Hva med at mannen kan vaske litt klær? Han går fra å være den deilige kjæresten, til å være han som ikke kan plukke opp sokkene sine, og det skal ha svi for! Hun går tydeligvis fra å være den deilige kjæresten, til en som tydeligvis bare gnåler og gnåler Utseendet begynner å forfalle i den forstand at joggebukser og kosedresser er tingen; man er da tross alt på trilletur! Og hvorfor må hun pynte seg, for å ta barnet med på en trilletur? Eldstemann blir sovnende seint på sofaen hver fredag/lørdag/kanskje også søndag, selv om de vet at det blir pes med skole på mandag. Og når ble dette bare kvinnens ansvar? Hvilket ansvar har mannen? Og kom ikke og si at han jobber og tjener pengene, for han jobben ikke 24 timer i døgnet. Og "ammetåke" kan visst brukes i både ett og to år, som unnskyldning for manglende initiativ til kontakt og sosialt samvær. Må det være ammetåke, eller kan det bare være slik at hun er trøtt og sliten på grunn av alt for foregår i hverdagen? Men ut i fra ditt innlegg så gjør jo ikke hun noe, og da forstår jeg at hun heller ikke kan bli trøtt Selvsagt har jeg ingen problemer med å se at prioriteringene blir annerledes når man blir eldre! Men når man maser om at man går hjemme med ungen, og mannen er på jobb/trening/kamp, så får man da pokker prøve å følge opp LITT med meldinger osv, da! Stakkars mannen som må følge opp jobb, trening og kamp, må være forferdelig slitsomt for han. Og spesielt siden konen ikke har tid til å være med på noe sosialt, for selvfølgelig vil jo han ha litt av dette også. Og det må også være forferdelig for han å ha en familie, når han ikke har klart å finne en dame som kan ta seg av den alene. Han ahr det rett og slett grusomt Og det rareste er at dette rammer i større grad de samboende enn de gifte Hva er problemet deres? At de står frie til å gå når de vil, så de trenger ikke legge ned like stor innsats? Trives man ikke i forholdet, så må man jo bare gå. Kanskje han kan være heldig og finne en dame som kan ta seg av familien, være sosial, pynte seg og gi han så mye fritid som han bare må ha, for mannen er jo den viktigste i forholdet. Blir bare forbanna, rett og slett! De tror de er verdens navle og de eneste som har en dagsagenda/problemer.... Og jeg som trodde at det var mannen som var verdens navle! hmm Uansett, føler du deg bedre nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 17. april 2008 #5 Del Skrevet 17. april 2008 Hehe, jepp! Føler meg mye bedre! Rart det der med å bare slenge det ut i verdenen, så forsvinner det! :gjeiper: Er bare så dritt lei av å være eneste barnløse i gjengen, og at alle da forventer at jeg kan komme hele tiden, at jeg hele tiden skal ta kontakt, og at det alltid skal passe for meg når de først for for seg at de skal dra seg ut av bleie-bobla... Nei, gud bedre om JEG har lyst til å avlyse for å kose meg hjemme med mannen min fremfor å dra på en fest som plutselig ble mye større en planlagt! Da er jeg kjip, vanskelig, kjedelig, ser for lite til venninnene mine osv... Takk for utblåsningen! Men tar gjerne imot seriøse synspunkter også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 17. april 2008 #6 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg skjønner at det er kjedelig. Jeg har en venninne som stresser livet av seg for å få hverdagen til å gå rundt. Det er veldig dumt at hun har lite fritid, men å bli sint på henne? Om man velger barn, så velger man en hverdag som i større grad er fylt av praktiske ting som må ordnes. Det er kjedelig for deg, men man kan ikke la barna gå for lut og kaldt vann, så du skal bli fornøyd. Det høres heller ut som du bør tenke på å finne deg noen barnløse venninner som har mulighet til å være mer impulsive. Om det er noen du brude være sint på her, er det antakeligvis mennene deres. Hvorfor er det hennes oppgave å rydde hans sokker og ta all klesvask? Det er slitsomt nok å være småbarnsforelder om man ikke skal være heltids hushjelp i tillegg. Nå kan du si at de gjør et valg ved å ha late menn, men det er vanskelig å tvinge voksne mennesker til å rydde om de nekter, og det er ikke bare, bare å gå fra dem heller. At de tror de er verdens navle, blir også litt søkt for meg. Ved å få barn, skjer nettopp det motsatte. Man får mindre mulighet til å pleie seg selv, sine interesser og egne venner, fordi det meste av fokuset blir på den nye personen man har gitt livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #7 Del Skrevet 17. april 2008 Og jeg som trodde at det var mannen som var verdens navle! hmm Uansett, føler du deg bedre nå? Jeg sier som deg i dine kommentarer til hovedinnlegget. Hvor er mannen oppi dette. Kan det hende at mannen i disse ikke-gifte forholdene ikke er like involvert som de gifte? Bare et spørsmål altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 17. april 2008 #8 Del Skrevet 17. april 2008 Så hyggelig at du vil ha en slave istedet for en kone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 18. april 2008 #9 Del Skrevet 18. april 2008 Hmmm.. Ja, kanskje problemet ligger hos mannen også? Men hvorfor finner plutselig jentene seg i å komme i sisterekke da, i tilfelle? Det hadde jo aldri vært aktuelt å godta sånn oppførsel uten videre før barna kom inn i bildet? Nå snakker jeg altså ikke om at man ikke skal forandre seg når man får barn, men at man hadde satt foten litt ned hvis gutta stakk avgårde hver kveld? Men fortsatt så vil jeg påstå at jeg ikke ser greia med at man er lei seg for at man ikke husket å svare på melding/bekrefte avtaler/ringe når man skulle/avlyse i rimelig tide, uten å gjøre en innsats for å bli bedre på den fronten? Man skal da selvsagt ikke la ungene gå for lut og kaldt vann! Det har jeg da heller aldri ment å uttrykke, jeg er glad i disse ungene!!! Men det handler om at man kan bli et totalt initiativløst, upålitelig menneske etter fødsel, og skylde på ammetåka hele veien, i stedet for å kanskje se at man er overveldet (!?!?!?!?), og prøve å gjøre noe med det. Er jo ressurssterke jenter hele gjengen! Takk for at der ei halshugger meg for min frustrasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 18. april 2008 #10 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Jeg skjønner litt av følelsen du har angående gifte/samboende venninner med barns manglende oppfølging på venninnefronten. Jeg er alene med 3 barn og ser stadig at enkelte venninner, også med barn, tydeligvis (i følge dem selv) har mye mer å streve med enn meg som er alene med 3 barn, jobber og er student... dette finner jeg noe merkelig. Så vidt jeg husket var det ikke bare merarbeid å ha en mann i huset, selv om jeg synes det virker på de jeg her snakker om som om, de tar seg av alt selv (merkelig at jeg flere ganger har observert at mannen både skrur bil, lager søndagsmiddag, rydder litt her og der, baker brød osv. Når det skal skje noe, er det oftest jeg som må tilrettelegge for at det skal gå an å finne på noe sammen, uten barn (mens tenåringene mine sitter barnevakt for 3-åringen min), trene, gå tur, konsert eller bare det å gå på besøk på kveldstid. De jeg her snakker om tar sjeldent initiativet til å komme til meg, eller å foreslå ting, men blir furtne, dersom jeg ikke finner på noe, ikke kommer på besøk på en lang stund osv. Heldigvis er det bare noen få eksemplarer av denne typen, men jeg blir frustrert.. for ellers lurer de jo veldig på hvordan jeg klarer å få ting til å gå rundt, som både student og mor. Men evnen til å komme seg opp av sofaen, bort fra tv-serier som man bare må følge med på, for heller å få litt impulser fra omverdenen har nok en viss innvirkning her. (I tillegg har jeg ofte fått høre på hvor lettvint jeg har det som har helt barnefri hver 4. helg, slik at jeg kan bruke tid på meg selv...?????? :klø Dette blir jeg frustrert av! De er ikke nødvendigvis så veldig egoistiske, bare initiativløse, litt korttenkte og har en lang "dørstokkmil". Endret 18. april 2008 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 18. april 2008 #11 Del Skrevet 18. april 2008 Jeg har inntrykk av at mange foreldre nå til dags lager mer styr ut av dette med å ha barn enn det som egentlig er nødvendig. Som foreldre "bør" man både det ene og det andre, og jeg tror at "bør" og "må" har økt i omfang siden jeg hadde småbarn. For jeg kan ikke huske at barn, oppfølging og husarbeid tok så mye tid og krefter som enkelte skisserer. Jeg har alltid jobbet, har hatt hobbier som tok tid, og jeg hadde til og med tid og energi til å være sammen med venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2008 #12 Del Skrevet 18. april 2008 Jeg har inntrykk av at mange foreldre nå til dags lager mer styr ut av dette med å ha barn enn det som egentlig er nødvendig. Som foreldre "bør" man både det ene og det andre, og jeg tror at "bør" og "må" har økt i omfang siden jeg hadde småbarn. For jeg kan ikke huske at barn, oppfølging og husarbeid tok så mye tid og krefter som enkelte skisserer. Jeg har alltid jobbet, har hatt hobbier som tok tid, og jeg hadde til og med tid og energi til å være sammen med venner. Nå vet ikke jeg hvor lenge siden det er du hadde små barn, men om det er veldig lenge siden så kreves det mer oppfølging i dag tror jeg. Før kunne vi leke ute alene uten tilsyn og gå til og fra skolen. I dag er det mye økt fokus på at noe kriminelt eller annet farlig kan tilstøte barna, at man føler at man må være med barna i større grad enn før. Og så er det mye mer økt fokus på at barn trenger tid med foreldrene samtidig som det er blitt helt normalt at begge foreldre er ute i jobb, så får man dårlig samvittighet pga det. Da ofrer man ikke fredagskvelden til fordel for venninner som vil ha en med på fest. Men dette med bør/må henger nok også mye sammen med hva foreldrene vil. Selv har jeg ikke barn, men har en venninne som har to, og der går 100% av tiden med til barna, og det er til en viss grad barna som får bestemme hvordan tiden skal benyttes. Hun om det, men når hun startet med at fireåringen også skulle "bestemme" når tid jeg skulle komme på besøk og når tid jeg skulle dra, fikk jeg nok. Jeg nyter heller fritiden med barnløse venninner eller de som klarer å løsrive seg litt uten å føle at de ikke strekker til av den grunn. Råder TS til å skaffe seg andre venninner i stedet for å ergre seg over de som ikke har tid til henne lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darksun Skrevet 18. april 2008 #13 Del Skrevet 18. april 2008 Så hyggelig at du vil ha en slave istedet for en kone. Det er faktisk ganske vanskelig å se fotball om man skal drive å bry seg med unger og husarbeid. Å juble når Tromsø rykker ned er faktisk en heltidsjobb det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 18. april 2008 #14 Del Skrevet 18. april 2008 Nå vet ikke jeg hvor lenge siden det er du hadde små barn, men om det er veldig lenge siden så kreves det mer oppfølging i dag tror jeg. Før kunne vi leke ute alene uten tilsyn og gå til og fra skolen. I dag er det mye økt fokus på at noe kriminelt eller annet farlig kan tilstøte barna, at man føler at man må være med barna i større grad enn før. Og så er det mye mer økt fokus på at barn trenger tid med foreldrene samtidig som det er blitt helt normalt at begge foreldre er ute i jobb, så får man dårlig samvittighet pga det. Da ofrer man ikke fredagskvelden til fordel for venninner som vil ha en med på fest. Men dette med bør/må henger nok også mye sammen med hva foreldrene vil. Selv har jeg ikke barn, men har en venninne som har to, og der går 100% av tiden med til barna, og det er til en viss grad barna som får bestemme hvordan tiden skal benyttes. Hun om det, men når hun startet med at fireåringen også skulle "bestemme" når tid jeg skulle komme på besøk og når tid jeg skulle dra, fikk jeg nok. Jeg nyter heller fritiden med barnløse venninner eller de som klarer å løsrive seg litt uten å føle at de ikke strekker til av den grunn. Råder TS til å skaffe seg andre venninner i stedet for å ergre seg over de som ikke har tid til henne lenger He he, det er ikke så lenge siden, den yngste er 15 nå. Mine venninner (på samme alder) har små barn nå, og de har det sånn som du beskriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 20. april 2008 #15 Del Skrevet 20. april 2008 Det er faktisk ganske vanskelig å se fotball om man skal drive å bry seg med unger og husarbeid. Å juble når Tromsø rykker ned er faktisk en heltidsjobb det også. Dummeste jeg har hørt. Ikke rart mange mødre sliter med late mannfolk når det er sånne meninger ute å går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darksun Skrevet 20. april 2008 #16 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Dummeste jeg har hørt. Ikke rart mange mødre sliter med late mannfolk når det er sånne meninger ute å går. Tror de ville ha slitet uansett jeg. Jeg mener, om sarkasmedetektoren din ikke gikk av der engang, ja da er vi på et intellektuelt nivå som gjør en tur i butikken ganske så slitsom i seg selv. Endret 20. april 2008 av Darksun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå