Gjest Infralove Skrevet 21. april 2008 #21 Skrevet 21. april 2008 Folk tar jammen denne frimerkeresirkuleringa alvorleg Tenk for nokre forferdeleg og umoralske personer vi er som STJELER !!!!!! 7kr. Vi kan ikkje ha prinsipper i det heile tatt. Forresten har dei begynt å stemple alle breva som kjem hit minst to gonger. :blaaveis:
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #22 Skrevet 21. april 2008 Folk tar jammen denne frimerkeresirkuleringa alvorleg Tenk for nokre forferdeleg og umoralske personer vi er som STJELER !!!!!! 7kr. Vi kan ikkje ha prinsipper i det heile tatt. Forresten har dei begynt å stemple alle breva som kjem hit minst to gonger. :blaaveis: Det går ikke an å stjele et ustemplet frimerke som du får i posten til deg selv. Det er ditt og du kan gjøre akkurat hva du vil med det. Også bruke det til å sende brev med.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #23 Skrevet 21. april 2008 I praksis pleier jeg å ta vare på konvolutter med ustemplede frimerker, særlig om det er 20, 50 osv krs frimerker. Men det har vel egentlig nesten aldri hendt at jeg har orket å ta meg jobben med å få av frimerket og bruke det Sånn i forhold til å være gnien og tyvaktig synes jeg det å bruke et ustemplet frimerke om igjen er mer sammenliknbart med å finne en tier på gata, enn å stjele sjokolade i butikken... Og nei, jeg stjeler ikke poser eller prøver å få dem lurt til meg gratis (men det hender jeg tar med pose hjemmefra). I fjor fikk jeg ustemplede frimerker for omlag hundre kroner tilsammen. Flesteparten av dem havnet på julepostkortet. Veldig kjekt. Forskjellige organisasjoner er frekke nok til å sende meg julepostkort, så de tar jeg gratis. Og frimerker får jeg også gratis når posten ikke gidder stemple. Det er ikke mitt problem at folk sender meg gratis julekort eller at noen ikke gidder stemple frimerker. Men det er helt greit at jeg får sende julepostkort helt gratis. Takk til alle organisasjoner som tigger frekt ved å sende meg julepostkort og takk til posten som ikke gidder bry seg om sine egne stemlinger. Takk takk og atter takk takk. Fortsett slik.
SuperGjest Skrevet 21. april 2008 #24 Skrevet 21. april 2008 Posten gikk nå ut med en uttalelse om at så lenge frimerkene ikke er stemplet så er det helt greit å bruke dem om igjen, så da er det vel bare litt teit å kalle en tyv og umoralsk som gjør det
SuperGjest Skrevet 21. april 2008 #26 Skrevet 21. april 2008 Nei, jeg finner det ikke igjen. Men jeg mener det var rundt juletider ifjor fordi Posten hadde så mye å gjøre at de ikke rakk å stemple alle frimerkene, og mente derfor at det var greit å bruke dem igjen, fordi manglende stempel var en mangel fra deres side.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #27 Skrevet 21. april 2008 Nei, jeg finner det ikke igjen. Men jeg mener det var rundt juletider ifjor fordi Posten hadde så mye å gjøre at de ikke rakk å stemple alle frimerkene, og mente derfor at det var greit å bruke dem igjen, fordi manglende stempel var en mangel fra deres side. Ja, det stemmer. Jeg husker også noe i den retning. Bortsett fra det, så er det totalt idiotisk å si at det er tyveri og slike ting å bruke sine egne eiendeler. Mottar du et brev uten stemplet frimerke, da eier du et ustemplet frimerke. Man må være temmelig ensporet i hodet for å få det til å fremstå som at man er en tyv. Et ustemplet frimerke kan du gjøre hva du vil med. Det spiller ingen som helst rolle om det har vært på et brev fra før av. Det er nemlig ikke ditt ansvar å få stemplet frimerker på brev som folk sender deg! Skjønn det da!
SuperGjest Skrevet 21. april 2008 #28 Skrevet 21. april 2008 Ja, det stemmer. Jeg husker også noe i den retning. Bortsett fra det, så er det totalt idiotisk å si at det er tyveri og slike ting å bruke sine egne eiendeler. Mottar du et brev uten stemplet frimerke, da eier du et ustemplet frimerke. Man må være temmelig ensporet i hodet for å få det til å fremstå som at man er en tyv. Et ustemplet frimerke kan du gjøre hva du vil med. Det spiller ingen som helst rolle om det har vært på et brev fra før av. Det er nemlig ikke ditt ansvar å få stemplet frimerker på brev som folk sender deg! Skjønn det da! Dessuten er det en betydelig mangel fra Posten sin side å ikke stemple frimerkene, da det i mange tilfeller er viktig. Som f.eks i forhold til avtaleinngåelse, kopirett-saker osv.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #29 Skrevet 21. april 2008 Dessuten er det en betydelig mangel fra Posten sin side å ikke stemple frimerkene, da det i mange tilfeller er viktig. Som f.eks i forhold til avtaleinngåelse, kopirett-saker osv. Ja, der sier du noe. Det er helt riktig. Posten gjør seg skyldig en en alvorlig forsømmelse ved ikke å stemple. Noen ganger er det veldig viktig å kunne dokumentere når brevet faktisk er sendt, som f.eks. ved søknad til utdanning. Flaten også, nå vet jeg ikke om Posten stemplet brevet mitt eller ikke. Jeg sendte det en dag før fristen gikk ut, men hvis det ikke står noen datostempling, Flaten.
papirlommetørkle Skrevet 21. april 2008 #30 Skrevet 21. april 2008 Ja, der sier du noe. Det er helt riktig. Posten gjør seg skyldig en en alvorlig forsømmelse ved ikke å stemple. Noen ganger er det veldig viktig å kunne dokumentere når brevet faktisk er sendt, som f.eks. ved søknad til utdanning. Flaten også, nå vet jeg ikke om Posten stemplet brevet mitt eller ikke. Jeg sendte det en dag før fristen gikk ut, men hvis det ikke står noen datostempling, Flaten. Men om jeg har forstått det riktig så stempler de vel alle brev? det er bare ikke alltid de treffer frimerket, så konvolutten vil jo fortsatt ha dato på seg.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #31 Skrevet 21. april 2008 Men om jeg har forstått det riktig så stempler de vel alle brev? det er bare ikke alltid de treffer frimerket, så konvolutten vil jo fortsatt ha dato på seg. Det er akkurat det de IKKE gjør. Jeg har opplevd å få brev helt uten stempel.
papirlommetørkle Skrevet 21. april 2008 #32 Skrevet 21. april 2008 Da skjønner jeg at det er litt værre, men det skjer da vel ikke så ofte som det tråden opprinnelig handlet om, nemlig at de ikke treffer frimerket når de stempler. De skal jo stemple alle brev så dette må være en sjelden glipp? At de bommer på frimerket er jo ikke noe krise, det går jo bare ut over posten selv i evt tapt frimerkesalg. Jeg sjekker aldri dette selv, men når jeg nå tenker etter så får jeg ikke så ofte ordenltige brev lenger heller, går mest i forhåndsfrankerte regningskonvolutter her i gården
SuperGjest Skrevet 21. april 2008 #33 Skrevet 21. april 2008 Da skjønner jeg at det er litt værre, men det skjer da vel ikke så ofte som det tråden opprinnelig handlet om, nemlig at de ikke treffer frimerket når de stempler. De skal jo stemple alle brev så dette må være en sjelden glipp? At de bommer på frimerket er jo ikke noe krise, det går jo bare ut over posten selv i evt tapt frimerkesalg. Jeg sjekker aldri dette selv, men når jeg nå tenker etter så får jeg ikke så ofte ordenltige brev lenger heller, går mest i forhåndsfrankerte regningskonvolutter her i gården Jeg leste en artikkel som sa noe om at resultatet av en test var at 9 av 18 brev ikke ble stemplet.
Gjest Reka Skrevet 21. april 2008 #34 Skrevet 21. april 2008 Posten sier det er ulovlig, og kun 9 av 18 brev stemples LINK
SuperGjest Skrevet 21. april 2008 #35 Skrevet 21. april 2008 Posten sier det er ulovlig, og kun 9 av 18 brev stemples LINK Og 1 år etter denne artikkelen ble skrevet så uttalte de at det var ok.
papirlommetørkle Skrevet 21. april 2008 #36 Skrevet 21. april 2008 (endret) Oj, det er jo mange! Lønner seg å levere det i skranken å sjekke at de stempler det da med andre ord, om det er noe viktig ift til tidsfrister og slikt. takk for link forresten, sto jo mer interessant der: Kan vi bruke de ustemplede frimerkene om igjen? - Nei, det er ulovlig å gjenbruke frimerker. Frimerket er et bevis for at vi har fått betaling for jobben for å frakte brevet fra A til B. Så å bruke det om igjen vil være svindel, sier Jebsen. Hun ser ikke bort fra at det kan bli vurdert anmeldelser fra Postens side dersom brukte, ustemplede frimerker settes i sirkulasjon. - Hvis vi skulle få mistanke vil vi vurdere saken i forhold til om det er nødvendig å gå til det skrittet, ja. Et frimerke er et symbol på den tjeneste du har fått fra Posten. Og vi ønsker ikke å gjøre jobben to ganger for én betaling. Endret 21. april 2008 av papirlommetørkle
Gjest Reka Skrevet 21. april 2008 #37 Skrevet 21. april 2008 Og 1 år etter denne artikkelen ble skrevet så uttalte de at det var ok. Jaha ja! Da er det jo ikke noe kriminelt i det da.. Om de har sagt at det er grei!
SuperGjest Skrevet 21. april 2008 #38 Skrevet 21. april 2008 Jeg tror det er litt uenigheter innenfor Posten ja
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #39 Skrevet 21. april 2008 Oj, det er jo mange! Lønner seg å levere det i skranken å sjekke at de stempler det da med andre ord, om det er noe viktig ift til tidsfrister og slikt. takk for link forresten, sto jo mer interessant der: Men det er jo bare tull det som blir sagt om at det er ulovlig å gjenbruke. Posten selv har jo ikke peiling på om frimerket er gjenbrukt eller ikke, fordi de selv ikke gidder stemple det! Det virker som Posten har et gedigent troverdighstes problem her. Enten får Posten stemple frimerkene som de skal gjøre, eller så får de holde tåta med snakk om hva som er ulovlig og ikke. Hvis de vil sikre seg mot å gjøre jobben to ganger for samme frimerke, da får de søren meg også sørge for at de gjør jobben riktig første gang. De skal STEMPLE FRIMERKET. POSTEN GJØR IKKE JOBBEN FØRSTE GANG. SÅ TI STILLE MED HVA SOM ER ULOVLIG OG IKKE. POSTEN BRYTER LOVEN. MITT BREV SKAL VÆRE STEMPLET. POSTEN DRITER I DET. FY FLATEN FOR EN BEDRITEN ARGUMENTASJON FRA POSTEN NÅR DE SIER AT DE IKKE VIL GJØRE JOBBEN TO GANGER: FY FY FY FY FY FY FLATEN.
Gjest Pax Skrevet 21. april 2008 #40 Skrevet 21. april 2008 Jeg har ikke tenkt på å bruke ustemplede frimerker omigjen, men nå skal jeg begynne med det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå