Gå til innhold

Jeg forbanner ...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

...alle Bergens buekorps! :evil:

Hvorfor??? hvorfor ??? Hvorfor må de slamre i vei utenfor min lesesal kl. 8 en lørdags kveld????? :evil:

Skjønner du er forbanna, men språket ditt er noe moderert.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner faktisk IKKE at du er forbanna!

Du visste da du begynte å studere her i Bergen at buekorpsene opererer fra feb/mars og i tre måneder framover. TRE måneder i året! Og da ruler de gatene og alt annet omtrent!

Dette MÅ du ha visst før du slo deg ned her.

Slik er det, og slik skal det være!

Hvis du ikke tolererer det, så foreslår jeg at du finner en annen og kjedeligere by å studere i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Gjest!

Både jeg og samboer holder på å bli klin kokos gal av bråket til buekorpsene! Forstår ikke poenget med buekorps...??? (selv om min søte lillebror er med da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tam-tam-tam-ti-tam-tam-tam!!

JEG SYNES DET ER BARE LEKKERT MED DET STØYET!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi Bergensere bruker buekorps for å beskytte byen og vår rase mot østlendinger og andre laverestående vesener. Bergensere er genetisk disponert for å like buekorps (vi er jo som alle vet perfekte på alle områder). De som ikke liker dette, kan derfor ikke være Bergensere og vil ønske å flytte fra byen når det blir vår og fint her. På den måten kan vi ha den vakre byen vår for oss selv når det fine været kommer om våren og sommeren (alle tror det regner i Bergen, men det er ikke riktig. Det er noe vi sier for å holde ikke-Bergensere(raser av lavere verdi) unna byen vår) :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi Bergensere bruker buekorps for å beskytte byen og vår rase mot østlendinger og andre laverestående vesener. Bergensere er genetisk disponert for å like buekorps (vi er jo som alle vet perfekte på alle områder). De som ikke liker dette' date=' kan derfor ikke være Bergensere og vil ønske å flytte fra byen når det blir vår og fint her. På den måten kan vi ha den vakre byen vår for oss selv når det fine været kommer om våren og sommeren (alle tror det regner i Bergen, men det er ikke riktig. Det er noe vi sier for å holde ikke-Bergensere(raser av lavere verdi) unna byen vår) :sjarmor:[/quote']

:ler::kul::lol::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Samara

Jeg forstår deg også veeeldig godt. Det står et par stykker og øver seg rett utenfor leiligheten vår hver eneste dag, og gjerne et par timer i strekk! Litt frustrerende når man trenger lesero ja!

Hadde vært helt greitt om dette skjedde en eller to kvelder i uka... men ikke HVER DAG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

buekops er en tradisjon i Bregen og for de fleste Bergenesere så er det ikke vår før man hører dem ute med trommene sine på våren....

Om dere ikke liker det så finn en annen by å studere i eller bo i eller gå på apoteket og kjøp dere noen øre propper.

Må tenke på at det er ikke for ingenting at Bergen ble Kultur by år 2000.

nei rak ikke ned på Buekops tradisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig enig Lilleba her!

Buekorpset er jo nærmest for ikon og regne, og det må respekteres! :fy:

Men, på den andre siden, så kan jeg forstå at det må være litt ergelig og få konsntrasjonen ødelagt uansett hva årsaken er! :Nikke:

Det er ikke et annet sted du kan lese, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Samara

Jeg er klar over at dette er en gammel tradisjon her... og ja, jeg synes det er flott at de holder den ved like. Det er uansett slitsomt i lengden... De har jo holdt på i flere måneder jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det verste med buekorpsene er faktisk ikke at de bråker over hele byen hele våren, men at de har de verste holdninger til jenter jeg noen gang har vært borti!! Ifjor fikk ikke jentebuekorpset være med å feire buekorpsenes dag (tror det var den) bare fordi de var JENTER!!!! :evil:

Neimen om noen av mine fremtidige barn skal få sprade rundt med liksomvåpen og fores med slike holdninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ørepropper hjelper litt. Særllig de fra apoteket i "plastilina" Tror de heter sov i ro.

Har bodd her så lenge at jeg syns de er søte, særlig rævedilterne som går bakerst og IKKE trommer..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lottemor
det verste med buekorpsene er faktisk ikke at de bråker over hele byen hele våren, men at de har de verste holdninger til jenter jeg noen gang har vært borti!! Ifjor fikk ikke jentebuekorpset være med å feire buekorpsenes dag (tror det var den) bare fordi de var JENTER!!!!  

Neimen om noen av mine fremtidige barn skal få sprade rundt med liksomvåpen og fores med slike holdninger!

jammen dette er en gammel tradisjon og i fra gammelt av så var det ikke jenter som gikk i buekops og jeg syntes helt ärlig at ikke jenter har noe gjöre i buekops.

Dette er en tradisjon som om handler gutter skal det på död og lik väre likestilling over allt ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nei, det må ikke på død og liv være likestilling overalt! Men nå er det jo faktisk slik at det finnes et jentebuekorps i Bergen og da må man faktisk la de være med! Det kan ikke være slik at "ja - vi vil ha jentebuekorps, men nei- de får ikke være med å feire buekorpsenes dag"!! Da burde de heller latt være å starte jentebuekorps hvis de ikke vil at de skal få delta på lik linje med guttene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

siden du ikke har fulgt med så var det store protester mot jente buekops i Bergen netopp fordi at dette var en tradisjon som mange inkludert meg syntes ödela mye av det gammle.

Jente buekops har aldrig blitt godtatt av de vrikelige gammle gode buekopsene og hörer ikke til der......

Må tenke på at Guttebuekopsene har vert mang foldige år og der er ikke mer enn 13 år siden jente buekopsene kom.

Syntes ikke det er noe å blå seg seg opp over....de er inge virkelig buekops.

det blir på samme måten at vi sikkert hadde reagert om guttene kom og fortallte at de ville bli gudbransdals budeier.....

Tradisjoner er tradisjoner,syntes det er like respekt löst å skulle kreve likestilling når det kommer til en sånn gammel og vel bevart tradisjon som om at mannen skulle krevd å bli nonne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner faktisk IKKE at du er forbanna!

Du visste da du begynte å studere her i Bergen at buekorpsene opererer fra feb/mars og i tre måneder framover. TRE måneder i året! Og da ruler de gatene og alt annet omtrent!

Dette MÅ du ha visst før du slo deg ned her.

Slik er det, og slik skal det være!

Hvis du ikke tolererer det, så foreslår jeg at du finner en annen og

kjedeligere by å studere i!

Og hvordan i helvete skulle man vite at dette foregår??

Bergensere er usmakelige vesener, men buekorpsene tar jaggu kaka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jammen dette er en gammel tradisjon og i fra gammelt av så var det ikke jenter som gikk i buekops og jeg syntes helt ärlig at ikke jenter har noe gjöre i buekops.

Dette er en tradisjon som om handler gutter skal det på död og lik väre likestilling over allt ?!

Jada....

Det var bare gutter i skolekorpsene også, og hornmusikkene, og på Shakespeares tid var det bare mannlige skuespillere. Det var en gang de kastrerte gutter så de kunne beholde sopranene i guttekorene også gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det blir på samme måten at vi sikkert hadde reagert om guttene kom og fortallte at de ville bli gudbransdals budeier.....

Tradisjoner er tradisjoner,syntes det er like respekt löst å skulle kreve likestilling når det kommer til en sånn gammel og vel bevart tradisjon som om at mannen skulle krevd å bli nonne.

Nå vet jeg om mange gutter/menn som jobber som budeie på setra om sommeren. Og det finnes faktisk et motstykke til nonner: Munker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan i helvete skulle man vite at dette foregår??

Bergensere er usmakelige vesener, men buekorpsene tar jaggu kaka.

Jeg synes vi er veldig hyggelige vesener jeg. Vet ikke hvordan Bergensere smaker, men Bergenserinner smaker visst ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...