Gå til innhold

Morgengave til mannen?

Gry

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har allerede gjort det for en stund siden.  Ikke morgengave, men bursdagsgave.

Og hvordan ble det mottatt da, Midnattsol?

Tente på ideen med engang, jeg, å gi en månetomt til min kjære i 30 årspresang! Men etter å ha lest disse negative svarene vet jeg ikke om jeg tør... Tenk om han blir kjempeskuffet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal gi samboern min en stor tursekk i presang, for det mangler han og det er ganske dyrt! Vi er begge praktisk anlagte, så både smykker og tomt på månen utgår (har nok av andre ting å bruke penger på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan ble det mottatt da, Midnattsol?

Veldig positivt!

Han ble kjempeglad og synes det er så morsomt og si til folk at "jeg fikk tomt på månen av dama. " :ler:

Jada, vi vet alt det der med "hvor mange eier ikke samme tomta" osv osv, men vi synes det var artig og romlemantisk og min ble nok mer glad for en tomt på månen enn om jeg hadde gitt han en tursekk. :wink: Så det kommer jo litt an på hvem det er som skal få gaven, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350 kr

450 kr hvis du vil ha tomt på MoonVille tror jeg.

90 kr i tillegg hvis man vil ha eiers skrift skrevet i kalligrafi.

Det er en tomt på one acre (4047 kvm).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg hadde gitt en tomt på månen i morgengave, tror jeg han hadde begynt seriøst å lure på om jeg hadde tilta... Jeg synes ikke det er romantisk i det hele tatt, jeg synes det er å gnikke seg ordentlig fast på limpinnen.

Vi så et sted hvor det hang plakkis på veggen hvor de skrøt av å eie en stjerne - og begge to begynte å le rått, for noen naive tullinger som kjøper sånt, kan de ikke gi pengene til redd barna i stedet... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,

du middis tenker "Herreguud er jo bare morro"

mens jeg tenker "Herreguud, en tomt på månen.."

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også skeptisk til dette.

Hvis man hadde bevis for at man eide en tomt på månen eller i det andre nevnte tilfellet, fått bevis på at en stjerne var blitt kalt opp etter en, så kanskje. Men hva får man ut av det ? Spesielt hvis det hele bare er bogus ? Altså, mener da, hvis mange andre også eier den eiendommen ? Eller om stjerner slett ikke blir kalt opp etter de som kjøper denne dealen ?

Jeg ville personlig foretrukket noe mer personlig!

Noe mannen trenger eller ønsker seg. Noe som er konkret og som han kan bruke :)

Men jeg har selvfølgelig ikke noe imot at andre synes dette er toppers :D

Hver sin smak : - )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuupi

Personlig tenkte jeg at jeg skulle lage "klippekort" på husarbeid som han hater å gjøre! Er ikke det fint da? :lol: Så slipper han å støvsuge i August, vaske tøy i september o.s.v. Må jo finne på noe annet også, selvfølgelig! kanskje jeg skal slenge på en "helaften" hjemme, med god middag, levende lys og full pakke også :wink: . Men det for han jo av og til alikevel :ler: kansk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bare tull, dessverre..

På nettet står det faktisk en rekke artikler om å "kjøpe tomt på månen" og "sette navn på stjerner". Saken er at dette slett ikke er mulig, og flere av de firmaene som bedriver slikt har faktisk blitt anmeldt...

Romantisk tanke, hadde det enda vært sant,så!

Må nok komme opp med noe annet, jenter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Må si meg litt enig med siste gjest.

Hvem eier månen eller stjernene? Noen må jo eie de for å kunne selge de videre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra svar Pulverheksa :ler:

Tror nok min mann hadde lurt på hvorfor i all verden jeg ikke heller kastet pengene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess

Gubben skal slippe å få:

Månetomt... (selv om ideen er morsom!)

Mannen skal istedet få:

Et passe stort album med svarte ark og masse bilder av oss (bilder som han helt sikkert har glemt allerede - og som støver ned i skuffen!)

Det er selvfølgelig snakk om bilder fra den tiden vi møttes....kanskje litt spesielt ettersom vi møtte hverandre midt i et gatekryss i Leeds :wink:

Jeg var au-pair på den tiden, og jeg har tatt masse bilder av han og våre felles engelske venner, og vi har flere koselige bilder av oss sammen....På tide å få dette i album! I tillegg skal jeg skrive med sølvtusj til hvert bilde + noen romantiske dikt og fine ord til han. Kommer nok også til å bruke slike "snakkebobbler" til bildene, og lime inn diverse som passer til dem osv. skal prøve å gjøre det hele koselig/romantisk/morsomt....om noen skjønner hva jeg mener :D

Bakerst i albumet skal jeg legge ved et klippekort på f.eks helmassasje med eterisk olje (som han skal få i gave utenom albumet) og et par romantiske middager eller noe (akkurat dette tipset fikk jeg litt lengre opp i denne diskusjonen - tusen takk :wink: )

Tror nok han kommer til å like denne gaven...det er mer "meg" å gi noe slikt istedet for en klokke eller noe. Vi liker begge veldig personlige gaver, og jeg liker særdeles godt å gi bort noe jeg har laget selv :lol:

Håper ikke denne ideen var altfor "bak mål".... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok min mann hadde lurt på hvorfor i all verden jeg ikke heller kastet pengene..

Det tror jeg virkelig min hadde lurt på også!

Kunne aldri i verden falle meg inn å bruke penger på noe slik, ikke engang om pengene gikk til ett veldedig formål. Da ville jeg heller GITT penger til dette formålet, uten et slik "bevis".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...