Gå til innhold

Skal flytte ut av leiligheta

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg tok med. Ser ikke på det som "fastmontert". dessuten var det dyre flotte stenger.

jeg sparklet hullene og tok maling over.

Den nye eier fikk mulighet til å ta over kirsebærpersiennene. Noe han takket ja til og betalte meg for de.

Herlig. Du ser ikke på persienner og gardinstenger som fastmontert..... At du fikk så mye som en krone for persiennene skal du være glad for.

Vi kjøpte leilighet i august i fjor. Vi fikk med en konkret liste over hva som skal stå igjen etter selger, og da var både persienner og gardinstenger med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Herlig. Du ser ikke på persienner og gardinstenger som fastmontert..... At du fikk så mye som en krone for persiennene skal du være glad for.

Vi kjøpte leilighet i august i fjor. Vi fikk med en konkret liste over hva som skal stå igjen etter selger, og da var både persienner og gardinstenger med.

Dette er feil. På listegn du refererer til står det ikke "gaerdinstenger", det står "gardinoppheng". Spørsmlet er hva som er definisjonen på slikt "oppheng".

Skrevet

Som flere allerede har påpekt:

Hvorfor gjøre dette vanskeligere enn nødvendig? Gi beskjed om hva du planlegger å ta med deg, slik at kjøper er forberedt og vet hva h*n har å forholde seg til. Verre er det ikke? Da jeg overtok leiligheten var alt av gardinoppheng fjernet, men greit nok.. En tur på Ikea eller Kid ordnet det ganske greit.

Tror det blir litt feil å si at alt som er skrudd fast skal følge leiligheten, dette vil sikkert variere fra gang til gang. Flotte vegghengte lysestaker eller ei gammel lysekrone bør det ikke være noe i veien for å ta med seg, men INFORMER om det! Da slipper man eventuelle ubehageligheter i ettertid, og man få klarlagt hva selger ønsker å gjøre, og hva kjøper kan forvente seg. Og om man eventuelt skal komme frem til en form for kompensasjon i forbindelse med dette.

Som når det gjelder så mye annet i samfunnet, det handler ofte om å kommunisere...

Skrevet (endret)

dumt spm fra meg her nå, men så at en fortalte at en hadde mistet tv'n sin i en tvistesak...!!!

hva da med bilder som henger på veggen..??

ser bare for meg nå at folk kommer på besøk for å se den nye leiligheten å stopper ved et av bildene på veggen og spør: "hvem er det?.. så blir svaret no sånn som: "nei, jeg vet ikke ungene til de som bodde her før" :overrasket::)

hehe bare tuller litt altså!

Endret av DAJMI
Skrevet

Da jeg kjøpte hus, sto det igjen en seng som var festet til veggen. Det var et helvete å få den løs, og veggen måtte pusses og males på nytt. Så ikke alt som er fastmontert er ønskelig å overta.......

Skrevet

Jeg mener man kan ta dem med hvis man skriver det i prospektet/avtalen. Har man vist og solgt en leilighet, og det står i prospektet at gardinoppheng skal være med, må man selvsagt la dem være igjen.

Man har jo mulighet til å lage en liste over det som følger med/ikke følger med, før megleren lager prospekt.

Det er forresten lite lurt å lage en liste over det som IKKE følger med, da kan kjøperne komme og kreve de rareste ting, fordi de ikke sto på listen over det som ikke følger med. Lag heller en liste over det som følger med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...