Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Vi har overtakelse til helgen, og jeg sitter og leser inventarlista megleren ga meg. Der står det at gardinoppheng, persienner og markiser skal følge med. Hvordan defineres gardinoppheng? Da vi flyttet inn var det ingenting i vinduene, så vi kjøpte kirstenger til alle vinduene. Kan vi ikke ta med oss disse nå? Kan noen definere gardinoppheng??? Takk
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Når jeg tenker meg om så er det heller ikke gardinstenger i leiligheta vi har overtatt... Dvs, det er min søster som flytter inn dit i morgen, jeg har hjulpet henne med alt det praktiske. Men da vi kjøpte leiligheta, så var det gardinstenger der. Tar jeg med stengene i hennes gamle leilighet så blir de sikkert sure de nye kjøperne. Eller? Nå er jeg veldig usikker på hva som er vanlig praksis!
Pasha Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 De skal strengt tatt være med, men mange tar de med seg når de flytter. Da vi kjøpte her hadde de gamle eierne tatt de med seg (med unntak av en kirsstang på det ene soverommet). Var i grunn helt greit for oss, da vi hadde kjøpt inn gardinstenger før vi flyttet.
Gjest Elfrida Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 http://www.dinside.no/php/art.php?id=374229 Ting som er fastmontert skal vanligvis følge med leiligheten, så gardinstengene kan du antagelig ikke ta med deg dersom du ikke har avtalt med kjøper at det er greit.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 OK takk for svar. Da kjøper vi nye gardinstenger til leiligheta hun skal flytte inn i og lar stengene være igjen i den gamle
Gjest lillebøll Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Dessuten er det fryktelig irriterende å flytte inn en plass og ikke få hengt opp gardinene
Gjest StoreSky Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 Jeg har aldri opplevd at gardinstenger er i leilighet fra før. Men når det er gradinbrett, så er de der hele tiden. Men vanlige kroker med en stang? Det anser jeg som "min". På samme måte som flyttbare skap, bilder, hyller, annet som er hengt opp på veggen/tak.
DAJMI Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Opphengene..de som er skrudd fast i veggen/karmen må du la bli, men selve stanga som kan tas av, kan man faktisk ta med seg...men da må du jo kjøpe nye oppheng... så kanskje like greit å la de være
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #9 Skrevet 16. april 2008 http://www.dinside.no/php/art.php?id=374229 Ting som er fastmontert skal vanligvis følge med leiligheten, så gardinstengene kan du antagelig ikke ta med deg dersom du ikke har avtalt med kjøper at det er greit. Jeg tok med. Ser ikke på det som "fastmontert". dessuten var det dyre flotte stenger. jeg sparklet hullene og tok maling over. Den nye eier fikk mulighet til å ta over kirsebærpersiennene. Noe han takket ja til og betalte meg for de.
Gjest Elfrida Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 Jeg tok med. Ser ikke på det som "fastmontert".Nei. Og eieren som jeg tok over etter syntes vist ikke at baderomsskapene var "fastmontert" heller... Men det er ikke åpent for synsing da. Den jevne kjøper gir vel blaffen i gardinstenger, men hvorfor ikke bare avtale med kjøperen slik at h*n er klar over at gardinstenger ikke finnes når h*n kommer der med alt pikkpakket sitt?
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #11 Skrevet 16. april 2008 Nei. Og eieren som jeg tok over etter syntes vist ikke at baderomsskapene var "fastmontert" heller... Men det er ikke åpent for synsing da. Den jevne kjøper gir vel blaffen i gardinstenger, men hvorfor ikke bare avtale med kjøperen slik at h*n er klar over at gardinstenger ikke finnes når h*n kommer der med alt pikkpakket sitt? jeg arvet en gammel lampe. Den var over 100 år. pga tyngden ble den skrudd fast i veggen,mener du den er fastmontert også? For meg blir gardinstenger et møbel på en måte. jeg kjøpte mine veldig dyre. De passet perfekt til interiøret, så kunne ikke falle emg inn å la de henge igjen.
Pasha Skrevet 16. april 2008 #12 Skrevet 16. april 2008 jeg arvet en gammel lampe. Den var over 100 år. pga tyngden ble den skrudd fast i veggen,mener du den er fastmontert også? For meg blir gardinstenger et møbel på en måte. jeg kjøpte mine veldig dyre. De passet perfekt til interiøret, så kunne ikke falle emg inn å la de henge igjen. Kjøp noen billige og heng opp i steden for. Eller så er det jo bare å si i fra at du tar dem med deg. hadde selger sagt til meg at jeg tar med meg gardinstengene hadde jeg aldri reagert på det
Gjest Elfrida Skrevet 16. april 2008 #13 Skrevet 16. april 2008 jeg arvet en gammel lampe. Den var over 100 år. pga tyngden ble den skrudd fast i veggen,mener du den er fastmontert også?Da bør du jo passe på at det kommer fram av prospektet at den ikke følger med. Det er ikke verre enn det.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #14 Skrevet 16. april 2008 Da bør du jo passe på at det kommer fram av prospektet at den ikke følger med. Det er ikke verre enn det. burde det vert nødvendig? Alt utenom lysrør anser jeg som selgers eiendom. S deg om i huset og se hva som er skrudd fast, så vil du skjønne at folk må da for pokker tenke selv. Man behøver vel ikke la alt stå skriftlig
Catzy Skrevet 16. april 2008 #15 Skrevet 16. april 2008 Noen ganger er det greit å være litt detaljert i beskrivelsen av hva man tar med eller ikke. Folks oppfatning kan være så mye rart, og jo mer detaljert man er, jo færre overraskelser får man. Gardinstenger er jo ikke så vanskelig å skaffe på noen timer, men baderomsskap? Da hadde jeg blitt grinete!
Gjest Elfrida Skrevet 16. april 2008 #16 Skrevet 16. april 2008 burde det vert nødvendig? Alt utenom lysrør anser jeg som selgers eiendom. S deg om i huset og se hva som er skrudd fast, så vil du skjønne at folk må da for pokker tenke selv. Man behøver vel ikke la alt stå skriftligHvis man vil slippe en advokat på nakken fordi man har tatt med seg integrerte kjøleskap, boblebad, flaggstang og andre verdifulle ting kan det være en god ide. Det er ikke akkurat slik at det er jeg som har finni på det her da.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #17 Skrevet 17. april 2008 Hvis man vil slippe en advokat på nakken fordi man har tatt med seg integrerte kjøleskap, boblebad, flaggstang og andre verdifulle ting kan det være en god ide. Det er ikke akkurat slik at det er jeg som har finni på det her da. Minner meg om et besøk på min venns båt en jul. De hadde skrudd juletreet fast i skottet. De skulle ha visning på båten dagen etter...jaja, treet fulgte med??? eller skal følge med.
Gjest lillebøll Skrevet 17. april 2008 #18 Skrevet 17. april 2008 Persienner følger med leilighet. Det påpekte megler når vi kjøpte. Er det skrudd fast følger det med leiligheten.
Ciara Skrevet 17. april 2008 #19 Skrevet 17. april 2008 Jeg har til og med hørt at det ved salg av leilighet kan være slik at vegghengte TVer skal følge leiligheten. Kjøper fikk medhold i slik tvist, så folkens - skru ned TVen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå