LilleCanCan Skrevet 17. april 2008 Forfatter #21 Del Skrevet 17. april 2008 En kaktus er en kjempe ide, men hva med en kjøttetende plante? Da tror jeg du blir enda mer forberedt til barnelivet enn med en hund og tenk Artig artikkel inne her da. Siden noen her henviste til at flere her inne driver med prøving. Var det ikke... ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 21. april 2008 #22 Del Skrevet 21. april 2008 Har merket meg det samme som TS. Jobber i dagligvare, så har litt kontroll på folket i bygda , og det kryr av gravide damer. I utgangspunktet syns jeg dette bare er flott, men det virker som om det har blitt 'in' å bli gravid så tidlig som mulig her. Jeg vet om flere unge jenter som ikke har fullført videregående som er gravide, minst to av dem planla det. Om de har vært sammen med partneren lenge, virker ikke som om det spiller så stor rolle. For de vil ha baby, og de vil ha baby nå. Men jeg lurer på hva de tenker på når de velger å få barn så unge, uten utdannelse, fast inntekt og gjerne uten fast partner? Jeg skjønner det ikke! (Da snakker jeg om planlagte graviditeter...) De har nok en eller annen god grunn, og jeg har vel ingen rett til å legge meg borti det. Men jeg syns nå det er rart uansett... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 21. april 2008 #23 Del Skrevet 21. april 2008 Et forslag som muligens kan bli møtt med latter, men hva så! Enn hvis et par f.eks hadde skaffet seg, eller hadde en hund sammen før de satte et barn til live... Tror dere det ville forberedt dem en brøkdel på familielivet, og samtidig hjulpet til å unngå noe av "tomsohetsfellen"? Tja, barn har vi hatt i snart 17 år, men hund er vi enda ikke helt klare for. Ser for min del ikke helt parallellen mellom hund og barn i denne sammenhengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 21. april 2008 #24 Del Skrevet 21. april 2008 ... Mener ikke at folk på 20 burde få barn under utdannelse med en person de ha vært sammen med i 2 mnd og som lever på stipend. ... Jeg var 21 og ble planlagt gravid ca 5 1/2 mnd etter at vi traff hverandre første gang. Vi var begge studenter og levde på lån og stipend. Funket helt utmerket det. Vi visste jo utmerket godt at vi ikke kom til å være fattige studenter hele livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. april 2008 #25 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg var 21 og ble planlagt gravid ca 5 1/2 mnd etter at vi traff hverandre første gang. Vi var begge studenter og levde på lån og stipend. Funket helt utmerket det. Vi visste jo utmerket godt at vi ikke kom til å være fattige studenter hele livet. Tror ikke hun mente det for alle. Men de fleste er vel ikke kalare for å få barn mitt oppi studiene. Selvom vi gjorde det også, men det var jo litt tungt da synes jeg:) men har en god utdannelse i dag og en jente på 5 år:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catgirl Skrevet 30. april 2008 #26 Del Skrevet 30. april 2008 Syns folk skal få bestemme selv når de skal få barn, og helst når man er myndig. Føler også selv at mange på min alder (22 år) har 1-2 barn allerede, og dette er mange av barndomsvenninnene mine faktisk. Men føler ikke at det setter noe press på meg helt enda. Jeg har brukt 3 år på å finne ut hva jeg ville bli, og nå går jeg 1. året medisin, og har rundt 5 år igjen av studiet. Jeg vurderer sterkt å få mitt første barn under studiet, kanskje 4. eller 5. året. Det skal jo gå an å få barn under studiet, siden dette tross alt er et århundre hvor det er mer akseptabelt for kvinner å studere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Possibly Skrevet 14. mai 2008 #27 Del Skrevet 14. mai 2008 Jeg synes folk må få lov til å gjøre som de vil. De som ønsker seg barn tidlig må få lov til det, og de som ønsker seg barn sent bør få lov til det også. Det viktigste er vel at man er istand til å ta seg av barnet på en god måte. Det finnes folk som er istand til det selv om de ikke har vært gift i 5 år og har en samlet årsinnketk på en million. Ikke dermed sagt at jeg oppfordrer folk til å formere seg med tilfeldige forbipasserende. Jeg tror heller ikke at alt var så mye bedre før. Det hendte vel da også at folk ble gravide ved et uhell, og så giftet de seg før magen ble altfor stor, uten at de hadde tenkt så fryktelig mye over hvilket ansvar som følger med foreldreskapet. Jeg er 30 år gammel og venter mitt første barn. Det er akkurat passende alder for meg. Jeg hadde ikke taklet å få barn for noen år siden. Men det finnes jo folk som blir tidligere modne enn meg. Jeg for min del ville ikke tatt sjansen på å få barn med en mann jeg bare hadde kjent noen måneder. Jeg tror det er lurt å ha vært sammen noen år før man får barn, men om andre folk ikke ser likedan på det er det ikke noe annet å gjøre enn å akseptere det (med mindre man er tilhenger av tvangssterilisering). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Possibly Skrevet 14. mai 2008 #28 Del Skrevet 14. mai 2008 Forøvrig tror jeg ikke på alle disse som sier at barnet ikke var planlagt. Vi lever i 2008, og det finnes prevensjon. Da skal det godt la seg gjøre å bli gravid uten å ønske det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå