Gå til innhold

Tysk oversettelse, trenger hjelp!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kjøpte en salve på apoteket til jenta mi som plages med tørre, sprukne hender. Jeg spurte om de hadde en med ringblomst i seg da denne ingrediensen har hjulpet henne før. Joda, det hadde de, den kunne jeg prøve ja! Som sagt så gjort. Nå har jeg imidlertid lest noe i pakningen...alt på tysk, og jeg kan ikke tysk. Men ble litt skeptisk til dette:

Die Salbe darf nicht auf offene Wunden aufgetragen werden. Nach der Anwendung sind die Hande mit Seife von Salbenresten zu reinigen.

Står masse annet også. Får på følelsen av at den ikke skal smøres der jeg har smurt, på hender og rundt munnen. Heter forresten Weleda Arnika-Salbe 10 %.

Shit! Tror dama har solgt meg rumpesalve for babyer. Og enda vi trava rundt for å finne noe som kunne funke på den sprukne huden.

Hjelp!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Salven skal ikke brukes på åpne sår, og hender skal vaskes etter at salven er påført.

M.a.o ville jeg nok ikke påført den rundt munnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner
Kjøpte en salve på apoteket til jenta mi som plages med tørre, sprukne hender. Jeg spurte om de hadde en med ringblomst i seg da denne ingrediensen har hjulpet henne før. Joda, det hadde de, den kunne jeg prøve ja! Som sagt så gjort. Nå har jeg imidlertid lest noe i pakningen...alt på tysk, og jeg kan ikke tysk. Men ble litt skeptisk til dette:

Die Salbe darf nicht auf offene Wunden aufgetragen werden. Nach der Anwendung sind die Hande mit Seife von Salbenresten zu reinigen.

Står masse annet også. Får på følelsen av at den ikke skal smøres der jeg har smurt, på hender og rundt munnen. Heter forresten Weleda Arnika-Salbe 10 %.

Shit! Tror dama har solgt meg rumpesalve for babyer. Og enda vi trava rundt for å finne noe som kunne funke på den sprukne huden.

Hjelp!?

Skal prøve å oversette etter beste evne:

Salven skal ikke smøres på åpne sår. Etter at du har brukt salven, vask hendene med såpe for å fjerne salverester.

Endret av antigartner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kan se, betyr det at du ikke skal ha den i åpne sår, og at du bør vaske hendene etter at du har påført salven..

Edit: :D Her var vi ivrige etter å hjelpe, ja!

Endret av Miros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate, nå er jeg sjokkert! I morra drar jeg rett ned og klager. Fy søren at det går an. :rope:

Smurte jo datterens sprukne hender med åpne sår med denne dritten. Kjenner at jeg er forbanna nå på den dustekjerringa. Greit nok hvis hun ikke visste hvor den skulle smøres, men det visste hun jo.

Puh.. Takk for svar jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utenfor språktemaet,men kanskje aloe vera kan hjelpe?

Takk for tipset, men jeg har prøvd, og det funka heller ikke.

*jakter videre på den hemmelige ingrediens*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!?

Stikk innom en lege og finn ut hvorfor hun har sprukne hender. Hvis hun har så sprukne hender at hun blør, så er det kanskje en ide å forsøke å finne ut hva hun har? Hvis det er slik at hun reagerer allergisk når hun kommer i kontakt med visse ting, så kan det være lurt å prøve å se om det er et mønster i når hun reagerer allergisk, om det skjer i forbindelse med visse ting hun tar på, for da gjelder det å unngå kontakt, det er det aller viktigste.

Det er slik med åpne sår at en ikke skal putte noe i dem som du ikke ville puttet i øynene dine. Det er en god tommelfingerregel. Den weleda-salven du har kjøpt inneholder iflg bruksanvisningen butylhydroxytoluol, og problemet er at det kan irritere såret. Om det ikke brenner eller svir når du smører det på, så er eneste faren at noen reagerer allergisk. Om datteren ikke gjør det, burde salven være OK slik jeg har skjønt det fordi den inneholder voks. Voks er veldig bra (men ikke så praktisk) når en har tørr og sprukken hud, fordi fuktigheten kapsles inn i hånda. Et godt tips er å legge de sprukne hendene i kaldt eller lunkent vann i 10 min, og så smøre de inn med vaselin eller en skikkelig fet salve med høy olje-andel.

Er det åpne steder i huden til datteren din, skyll over med vann, smør på med brulidine-krem, og la være å ta på med fingeren ellers, for hun kan få bakterier inn i såret og resultatet er ofte et verkende sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, arnika er ikke ringblomst! Hvis du skulle ha ringblomst burde du kjøpt noe i calendulaserien til Weleda. Der finner du de pleiende salvene og produkter for baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, arnika er ikke ringblomst! Hvis du skulle ha ringblomst burde du kjøpt noe i calendulaserien til Weleda. Der finner du de pleiende salvene og produkter for baby.

Ok, enda verre, det burde hun da vite!! Jeg spurte etter kremer med ringblomst, og hun hentet denne.

Calendula til weleda skal sjekkes ut! :) Apotek eller helsekost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...