Gjest Milka Skrevet 11. juni 2010 #41 Skrevet 11. juni 2010 Man gir etter lommeboka. Så enkelt og greit. Skulle jeg ha gitt 1000 kr til en niese så måtte jeg ha skåret ned på mat mm. Det er jeg faktisk ikke villig til. Dersom det er forventet med så dyre gaver så foretrekker jeg heller å si nei takk til invitasjon og heller sende en oppmerksomhet. Synes dette gavehysteriet går over stokk og stein. Så hvorfor er du her da?, hvis du synes at gavehystreriet er stokk og stein.
Gjest Iah Skrevet 11. juni 2010 #42 Skrevet 11. juni 2010 Man gir etter lommeboka. Så enkelt og greit. Skulle jeg ha gitt 1000 kr til en niese så måtte jeg ha skåret ned på mat mm. Det er jeg faktisk ikke villig til. Dersom det er forventet med så dyre gaver så foretrekker jeg heller å si nei takk til invitasjon og heller sende en oppmerksomhet. Synes dette gavehysteriet går over stokk og stein. Signerer. Skal i konfirmasjon i morgen og jeg har brukt ca 250 kr på gaven. Som student har jeg faktisk ikke råd til mer. Ingen av konfirmantens søsken har fått dyrere gaver og alle har blitt genuint glad for det de har fått.
Arkana Skrevet 11. juni 2010 #43 Skrevet 11. juni 2010 I noen tilfeller er det ikke så vanlig å gi 1000kr. Det er lite penger. Jeg stusser litt på dette utsagnet. Hvis man f.eks. er millionærer, er man da kjip om man gir en tusenlapp eller to i konfirmasjon? Må man gi mange ganger mer enn "vanlig" bare fordi man tjener godt? Jeg er helt med på at de med dårlig råd ikke skal blakke seg for å gi en bestemt sum, man gir det man har råd til. Men jeg synes ikke dermed sagt at dette går andre veien, at de som har god økonomi skal måtte gi tilsvarende mer enn normalen for å ikke bli betegnet som gjerrig.
Gjest redstar Skrevet 11. juni 2010 #44 Skrevet 11. juni 2010 Leste bare overskriften som var lik en annen som jeg ikke rakk å svare på tidligere i dag det det var snakk om konfirmantens medkonfirmanter. Er dere en, to, tre, fire osv som skal gi gave da? Ville sagt 400 kr om dere er et par, 500 om det er en liten familie. Nei 500kr blir for mye egentlig siden dere ikke kjenner dem så godt,og jeg vil da si meg enig med 300kr. Men siden dere ble invitert, så burde dere gått opp til 500kr.
Gjest Milka Skrevet 11. juni 2010 #45 Skrevet 11. juni 2010 Nei 500kr blir for mye egentlig siden dere ikke kjenner dem så godt,og jeg vil da si meg enig med 300kr. Men siden dere ble invitert, så burde dere gått opp til 500kr. Det var det jeg prøvde å fortelle Harlekin.
Lassie Skrevet 11. juni 2010 #46 Skrevet 11. juni 2010 Jeg ga 300kr til min fetter da han ble konfirmert, og min nevø fikk 500kr. Hadde jeg hatt bedre råd skulle min nevø gjerne fått mer, men vi har ikke råd til det dessverre. Aller helst ville jeg gitt gave, så hadde ingen sett pengesummene.
Harlekin Skrevet 11. juni 2010 #47 Skrevet 11. juni 2010 (endret) ÅH, Jeg visste ikke at du tenkte slik. Det er mange måter på hva som er mye penger. Det er lite penger fra lommeboka. Så det er forskjell fra hva man tenker. Nå skjønner ikke jeg hva du mener. Du skrev at i noen tilfeller er 1000 kr lite penger, jeg skrev at det kommer an på lommeboken til den som gir. Og det mener jeg fremdeles, at det ikke er lite penger fra lommeboken. Jeg stusser litt på dette utsagnet. Hvis man f.eks. er millionærer, er man da kjip om man gir en tusenlapp eller to i konfirmasjon? Må man gi mange ganger mer enn "vanlig" bare fordi man tjener godt? Jeg er helt med på at de med dårlig råd ikke skal blakke seg for å gi en bestemt sum, man gir det man har råd til. Men jeg synes ikke dermed sagt at dette går andre veien, at de som har god økonomi skal måtte gi tilsvarende mer enn normalen for å ikke bli betegnet som gjerrig. Ble litt rar sitering der, ser jeg, det var ikke jeg som skrev det du uthevet. Uansett er jeg enig med deg. Det var det jeg prøvde å fortelle Harlekin. Skjønner fremdeles ikke Endret 11. juni 2010 av Harlekin
Gjest Mika Skrevet 12. juni 2010 #48 Skrevet 12. juni 2010 Det var foresten ikke meg som skrev at i noen tilfelle så er 1000 kr lite penger.Eller jeg husker ikke om det var meg eller en anne. Forresten mente jeg at 500 kr blir ikke for mye hvis vi regner med 300 kr.Jeg mente det samme som Redstar. :klø: Foresten er jeg ikke sikker på om det var meg som skrev det.
Gjest Milka Skrevet 12. juni 2010 #49 Skrevet 12. juni 2010 Det var foresten ikke meg som skrev at i noen tilfelle så er 1000 kr lite penger.Eller jeg husker ikke om det var meg eller en anne. Forresten mente jeg at 500 kr blir ikke for mye hvis vi regner med 300 kr.Jeg mente det samme som Redstar. :klø: Foresten er jeg ikke sikker på om det var meg som skrev det.
Gjest Milka Skrevet 12. juni 2010 #50 Skrevet 12. juni 2010 Kan noen rydde denne tråden? Innlegg nr 48 og 49. Den ble litt feil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå