Gå til innhold

Er engelsk et fremmedspråk?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nå for tiden er det jo ganske mange barn som ser på tegnefilmer med engelsk språk, foreldrene snakker en del til dem på engelsk og prøver generelt å lære dem språket fra de er svært unge. Hva med dem? Er engelsk et morsmål for dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forskjellen ligger kanskje i fremmedspråk vs fremmed språk? Selv om Bianca ikke føler at engelsk er et fremmed språk for henne, så er det like fullt et fremmedspråk. :)

Enig :) Jeg har jo egentlig aldri sagt at engelsk ikke er et fremmedspråk for meg, men ofte har jeg følt at engelsk allikevel er noe mer enn det. Når jeg plutselig kan finne på å snakke engelsk til vennene mine mens vi ser på film (uten å være klar over det før etter at jeg har snakket), eller når jeg føler at jeg heller vil skrive en oppgave på engelsk fordi språket er så godt og presist og jeg har mange gode argumenter i hodet på engelsk.

Men det er jo klart at engelsk er langt fra mitt morsmål, ordforrådet er jo absolutt ikke bra nok. De nye generasjonene blir jo interessant å studere i denne sammenheng, for de er oppvokst med engelsk som en så naturlig del av språket sitt at (i hvert fall de 7 og 8-åringene jeg kjenner) ikke alltid vet at de snakker engelsk når de sier ting eller synger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...