Gå til innhold

Smeller du bildøra di i nabobilen?


Bomull

Anbefalte innlegg

Jeg nekter å tro at ingen gjør det, for bilen min er full av sånne stygge bulker :sinna: Og dette til tross for at jeg er veldig nøye med å parkere på store plasser, langt unna de andre bilene og aller helst slik at jeg har en vegg på den ene siden. Hvorfor gjør folk slikt? Hvorfor respekterer de ikke andres ting?

Jeg vet om flere som har sitti inne i en parkert bil og oppdaget at den som parkerer ved siden av slenger opp bildøra. :roll:

Det er så irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ÅÅ ja jeg hater dem... Kostet oss nettop 7000,- det var i et helt tomt parkeringshus, likevell klarte noen å smelle i døren på bilen vår..

hadde det vært en gammel bil som vi ikke var redd for så, men vi hadde hatt den i bare 3 dager...

De var vekke når vi kom tilbake.. Argh...

Jeg har også sittet i bil og sett at folk har gjort det på bilen min/andres...

De bryr seg ikke i det heletatt..

Av og til ser jeg veldig stygt på de og har lyst å vise finger, eller så kjefter jeg dem opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri smelt bildøren i noen andres bil og heller aldri opplevd at noen har gjort det med vår bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smyger meg inn i min egen bil (med en voksende mage som nok gjør det vanskeligere etterhvert, men hva annet kan jeg gjøre da?) for å selvsagt unngå å komme borti, selv uten kraft, i nabobilen.

Men jeg har nok råflaks, jeg står daglig parkert på en parkeringsplass der det tidvis er trangt (derav at jeg sniiiker meg inn i bilen min) mellom plassene, men har hittill ikke opplevd at noen har smelt døra inn i min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke ens egen bil stygg da , hvis man har for vane å smelle sin egen bildør i andres biler?

Jeg er også forsiktig med dette , men mer utifra tanken om at jeg ikke vil ha merker i min bil . Har aldri laget merker i andres bil , heldigvis .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror rett og slett ikke folk bryr seg! For mange er en bil et fremkomstmiddel, og så lenge den har riktig farge så er de fornøyde :roll:

Det blir ikke like stor skade på kanten på din egen bildør som man lager i nabobilen. Den kan ende opp med både lakkskader og bulk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan innrømme at jeg har vært borti, men da i tilfellet at idioten ved siden av har parkert så nærma som at når jeg må inn igjen så må jeg ta den inntil for å komme inn. Men da ikke hardt, bare inntil om jeg absolutt må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid nøye med å ikke komme borti andres bildører med min egen, og skjønner derfor ikke hvordan andre kan gjøre slikt uten å tenke seg om/bry seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan innrømme at jeg har vært borti, men da i tilfellet at idioten ved siden av har parkert så nærma som at når jeg må inn igjen så må jeg ta den inntil for å komme inn. Men da ikke hardt, bare inntil om jeg absolutt må.

Minner meg om trang parering deluxe, som jeg nesten hadde glemt: I litt mer ikke-gravide tilfeller har jeg vært borti en situasjon hvor jeg måtte gå inn på passasjersida og krabbe over til førersetet for å få flyttet bilen.

Da kan man snakke om idiotparkering fra den andre da. Seriøst, de må jo fatte at jeg ikke er 5 cm bred? Det er lov å tenke, den veien også. Egentlig er jeg imponert over at noen klarer parkere sånn, uten å ripe opp bilen min, men det finnes folk som parkerer korttentk nær andre ja. Og åpenbart folk som ikke bryr seg om andres (eller egen) bil. Jeg klarer ikke helt fatte noen av dem... Snål jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør dette daglig. Eller jeg smeller ikke, men legger døra pent inntil lista til bilen ved siden av. Har da parkeringsplass ved siden av ei dame som ikke har lært å parkere, hun kan stå å kjøre inn og ut tre ganger men står fortsatt litt skeivt og over stripen på min plass. Har gitt beskjed flere ganger, og det bedrer seg ett par dager også er det like ille igjen. Heldigvis har bilen på andre siden skjønt at jeg har problemer så de parkerer alltid litt unne så jeg får bedre plass. Vet ikke hvor mange ganger jeg har ønsket å smelle den opp, men vet hvor irritert jeg hadde blitt selv.

Oi, lurer på hvordan dette skal gå når jeg blir gravid :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en festlig episode i fjor sommer. Jeg hadde lånt bilen til mine foreldre, vi hadde kjørt over fjellet og skulle ta båten over til Strømstad. Vi satt i bilen og ventet på å få kjøre av, da en dame i 60 årene i nabobilen smelte døren rett i min fars BMW (penisforlenger deluxe). Jeg skjønte jo det var et uhell og gikk rolig ut av bilen. Vi stod ikke spesielt tett, så hun var rett og slett uforsiktig (som jo kan skje med alle).

Vel,vel...Damen var fullstendig gal og da hun så jeg gikk ut av bilen og i tillegg var bergenser, ja da brøt helvete løs. La oss si det sånn, jeg hadde ikke tenkt å be om navnet hennes (var bare en liten bulk), men når damen er mer opptatt av hvor jævlige bergensere er, enn å be om unnskyldning, DA sendes det regning.

Jeg lo hele veien til Gøteborg :)

Endret av Grissini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg slenger ikke opp døra. Det hender jeg må legge den inntil "støtlista" på nabobilen for i det hele tatt å komme meg inn eller ut. Men da gjør jeg det forsiktig. Så fremt det er rom for det (bokstavelig talt) så prøver jeg å ha litt luft mellom døra og nabobilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg slenger ikke opp døra. Det hender jeg må legge den inntil "støtlista" på nabobilen for i det hele tatt å komme meg inn eller ut. Men da gjør jeg det forsiktig. Så fremt det er rom for det (bokstavelig talt) så prøver jeg å ha litt luft mellom døra og nabobilen.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om naboen har parkert helt inntil så må man naturligvis lene døra forsiktig inntill, det er klart. Men hvor blir det av alle de som slenger opp dørene da? Tør de ikke svare her?

En kompis satt i firmabilen og spist lunsj på en parkeringsplass da en dame parkerte ved siden av han. Hun smalt opp døra så hele bilen rista. Han ble irritert men gadd ikke gjøre noe siden det var en firmabil. Hun kom tilbake litt etter og smalt enda en gang opp døra bak inn i hans bil, før hun åpnet sin bildør og smalt den også inni :overrasket:

Da boblet det over for han og han steg ut med sine 2 meter og lurte på hva i all verden hun drev med. Hun svarte nonchalent: "Det er en firmabil jo!"

:roll:

Noen må likevel betale for å reparere skadene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett barn som har slengt døren opp og inn i siden på nabobilen. Små unger tenker jo ikke over slikt.

Jeg har selv smelt døren inn i siden én gang. Dvs, det var egentlig hunden min som gjorde det. Den fikk se en katt akkurat da jeg holdt på å åpne døren, og så kastet den seg frem slik at døren ble slengt opp og inn i siden på nabobilen (som dog sto rimelig nær inntil..). Jeg la selvsagt igjen en lapp på den andre bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Og jeg oppdrar ungene fra de kan åpne bildøra selv til å alltid være forsiktige. Hater at folk ikke gidder å ta hensyn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så utrolig irriterende!!! Vi har dyr bil, så jeg prøver alltid å parkere inntil en vegg eller i enden av en parkeringsplass. Vi har et par bittesmå bulker på hver side, så noen har vært borti bilen, men heldigvis ingen lakkskader.. Vår sønn skal definitivt læres å være forsiktig med bildørene. Pappa lærte meg det, jeg fikk ikke åpne døra selv hvis det sto en bil nært vår.

Jeg har aldri bulka noen andres dør. Det har skjedd at jeg har lagt døra inntil lista, spesielt da jeg var høygravid og diger, ganske enkelt for å kunne komme meg inn i bilen. Men det finnes nok av idioter som parkerer ekstremt nært, jeg har selv krøpet inn på passasjersida da jeg var 30 uker gravid fordi en tosk parkerte meg inne. Morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også "idiot"bulker i min bil :sinna: skjønner heller ikke at det skal gå ann når jeg parkerer så langt unna som overhodet mulig :kjefte:

Jeg er veldig forsiktig når jeg går inn og ut av bilen så jeg har enda ikke opplevd å lage sånn bulk i bilen til noen... mamma var flink å lærte meg helt fra jeg var liten at jeg måtte åpne dørene forsiktig på bilen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker mamma maste om det omtrent hver gang jeg skulle åpne bildøra og da skjedde det aldri. Men med en gang hun glemte å si det, smalt jeg den inn i nabobilen. Det ble heldigvis aldri noe merke.

Ellers hender det nå at jeg legger døra inntil nabobilen hvis jeg må smyge meg ut. Bedre det enn at jeg mister balansen og døra går mer opp enn man hadde planer om. Nøye gjennomtenkt det her, mammas masing gikk inn til slutt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer alltid på at ungene ikke åpner døren selv hvis vi står trangt parkert. Slipper de som oftest ut på en side.

Jeg selv har aldri vært borti andres biler, hverken med dører eller støtfangere. Men en helvetes idiot har bulket skjermen min, uten å si ifra :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...