Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Jeg føler at jeg begynner å se rynker i trynet. Mimikkrynker i pannen. Rynker er jo kvinners mareritt, fordi et rynkefritt fjes har mer " verdi" enn et rynkete fjes. ( ja, sånn er det jo desverre)... Så...jeg lurte derfor på å kanskej ta botox, for å fjerne de rynkene jeg har, som jeg ser begynner å vise seg så smått. Men når er det vanlig å begynne å ta botox? Hvor gamle var dere ? Finnes det noen faremomenter ved å ta botox?
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Botox er en nervegift. Faren ved å ta botox, er at om de treffer feil så får du uønskde nervelammelser. En på 27 som tar botox, kan komme til å se eldre ut enn sine år, da botoxen gir et kunstig mimikkløst uttrykk.
Gjest Casey Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Jeg føler at jeg begynner å se rynker i trynet. Mimikkrynker i pannen. Rynker er jo kvinners mareritt, fordi et rynkefritt fjes har mer " verdi" enn et rynkete fjes. ( ja, sånn er det jo desverre)... Så...jeg lurte derfor på å kanskej ta botox, for å fjerne de rynkene jeg har, som jeg ser begynner å vise seg så smått. Men når er det vanlig å begynne å ta botox? Hvor gamle var dere ? Finnes det noen faremomenter ved å ta botox? Jeg synes at man har en utfordring dersom man vurderer Botoxinnsprøytninger og er under 30 år! Hva med å vurdere alternativene: -Hold deg unna solen, eventuelt ha alltid på solkrem i ansiktet - Bruk solbriller i solen - Bruk gode fuktighetskremer - Spis sunt og drikk nok vann - Mosjoner - Ha et psykisk velbalansert liv
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Ha et psykisk velbalansert liv Og hva er oppskriften her??
Gjest Casey Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Ha et psykisk velbalansert liv Og hva er oppskriften her?? Den må selvsagt hver og en finne selv!
Gjest Lykkeliky Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 SYKT, spør du meg!! Se hvordan de som bruker botox ser ut da, menneske! De ser jo så falske ut, så Jan Thomas her om dagen og han ser jo helt forferdelig ut nå etter botoxen enn før han brukte det. ...folk er rare..... og rarere blir de ihvertfall med gift i trynet!
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 It's the "Botox people".. Ikke bli en av de. Alle som har tatt botox ser ut som de er i familie med hverandre. De svulmer opp på ymse steder i ansiktet og det ser ut som de går rundt med kroniske hevelser. Ikke pent. Jan Thomas er en av de. Horribelt!
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 Hvis det er DET som skal til for å holde deg "happy", så for all del.. Du har jo sikkert 50 år til som du skal forholde deg til kroppen din på, så det er bare å gå i gang med å "redigere" om du ser det som en fornuftig investering for din selvfølelse. Men, spør du meg, synes jeg ikke det er pent med rynkefrie voksne - det ser uekte og falskt ut med en lytefri fasade bak masse pudder og spakkel. Ta deg heller en tur ut i vårværet og omgå folk som liker deg for den du ER!!!
Gjest jupp Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 It's the "Botox people".. Ikke bli en av de. Alle som har tatt botox ser ut som de er i familie med hverandre. De svulmer opp på ymse steder i ansiktet og det ser ut som de går rundt med kroniske hevelser. Ikke pent. Jan Thomas er en av de. Horribelt! Så jan thomas på tv2 på fredag. Tenkte han så jo skikkelig hoven og oppsvulmet ut i ansiktet.
mamut75 Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 It's the "Botox people".. Ikke bli en av de. Alle som har tatt botox ser ut som de er i familie med hverandre. De svulmer opp på ymse steder i ansiktet og det ser ut som de går rundt med kroniske hevelser. Ikke pent. Jan Thomas er en av de. Horribelt! :ler: herlig ! Its the Botox people . hehe Jeg syntes heller ikke Botox er nødvendig og syntes ikke ts skulle begynne å bruke det .
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #11 Skrevet 13. april 2008 Vurder det igjen om 20 heller, når vi vet mer om senvirkningene av å sprøyte inn gift i ansiktet. (det ville også kanskje være i nærheten av en naturlig alder for å vurdere noe slikt) Og ja, som noen over sier, man ser veldig unaturlig ut med botox. Mennesker reagerer med en gang på trekk som ikke ser naturlige ut, øynene våre er vandt til å se på det som er naturlg gjennom evolusjonshistorien og dette er noe som fanger opp oppmerksomheten vår og betegners av øynene som unaturlig.
Nana Skrevet 14. april 2008 #12 Skrevet 14. april 2008 Hvis du går til noen som er flink å "legge" det så kommer du ikke til å se unaturlig ut. Du mister heller ikke mimikken.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #13 Skrevet 14. april 2008 Tillater meg å tilføye et par rettelser, da denne tråden ikke i særlig grad svarer på det TS spør om. Nei, man hovner ikke opp i ansiktet av botox. Det kan man derimot av restylane. Restylane er noe helt annet, en "fill in". Ikke bland Jan Thomas inn i debatten. Botox settes av leger eller hudterapauter som er godkjente. Det settes normalt "ikke feil". Botox gir ikke et mimikkløst uttrykk, og man ser ikke eldre ut. Botoxens virkning kommer gradvis etter ca 1 uke og varigheten totalt er ca 3-7 mnd. Botox er en acetylcholin antagonist. Den hindrer muskelnerver å aktiveres ved å hemme utskillelse av acetylcholin. Dette er ingen heksemix, hostedempende som feks cosylan virker på sentralnervesystemet ved å hemme hosterefleks, etter lignende prinsipper. Botox brukes i legeindustrien, også på Kari og Ola på sykehus i Norge. Men er mest kjent for sin figur i skjønnhetsindustrien. TS, botox kan benyttes hvis du ønsker det, snakk med et privatsykehus eller hudterapaut.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #14 Skrevet 14. april 2008 Men Cosylanen virker ikke i 7 mnd........... Klart de ser kunstige og mimikkløse ut denne botoxgjengen,- du må være blind om du ikke ha fått med deg det.
venus* Skrevet 14. april 2008 #15 Skrevet 14. april 2008 Tillater meg å tilføye et par rettelser, da denne tråden ikke i særlig grad svarer på det TS spør om. Nei, man hovner ikke opp i ansiktet av botox. Det kan man derimot av restylane. Restylane er noe helt annet, en "fill in". Ikke bland Jan Thomas inn i debatten. Botox settes av leger eller hudterapauter som er godkjente. Det settes normalt "ikke feil". Botox gir ikke et mimikkløst uttrykk, og man ser ikke eldre ut. Botoxens virkning kommer gradvis etter ca 1 uke og varigheten totalt er ca 3-7 mnd. Botox er en acetylcholin antagonist. Den hindrer muskelnerver å aktiveres ved å hemme utskillelse av acetylcholin. Dette er ingen heksemix, hostedempende som feks cosylan virker på sentralnervesystemet ved å hemme hosterefleks, etter lignende prinsipper. Botox brukes i legeindustrien, også på Kari og Ola på sykehus i Norge. Men er mest kjent for sin figur i skjønnhetsindustrien. TS, botox kan benyttes hvis du ønsker det, snakk med et privatsykehus eller hudterapaut. Neida, det er ingen heksemiks.. Det er bare derivat av et av verdens giftigste stoffer Å bruke botox som 27-åring hørtes bare fryktelig trist ut.. Hvordan skal du takle aldringen som VIL komme, uansett hvor mye botox du bruker i årene fremover..?
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #16 Skrevet 14. april 2008 Nei, man hovner ikke opp i ansiktet av botox. Det kan man derimot av restylane. ...' Botox er en acetylcholin antagonist. Den hindrer muskelnerver å aktiveres ved å hemme utskillelse av acetylcholin. Dette er ingen heksemix, hostedempende som feks cosylan virker på sentralnervesystemet ved å hemme hosterefleks, etter lignende prinsipper. Men når man hemmes i ansiktet ender man likevel opp med å se unaturlig ut, selv om man ikke bilr mimikkløs etc.. Hjernen vår og øynene våre er finjustert for å plukke opp veldig små signaler fra muskelatur fra ansikt når man snakker med folk for å lese følelsene deres. Dette er ikke noe vi gjør bevisst, og vi kan nok ikke sette ord på det. Men likevel vil øynene våre fange opp at det er noe "feil" og at ting ikke er som det skal. Dette gjelder særlig viss man begynner å komme litt opp i årene og ikke har naturlig bevgegelse i huden iansiktet når man snakker, beveger øynene etc. Hvordan huden sdtrekker seg eller ikke er også en del av vår ansiktmimikk, og skal også være det. TS. spør når det er normalt og beygge med dette, og i tittelen om det er normalt. Da velger alle å fokusere på denne del av tråden, heller om å gi info til det man selv mener er galskap.
Nelle Skrevet 14. april 2008 #17 Skrevet 14. april 2008 Det er ikke sikkert du synes dette svaret er noe kult i det hele tatt, men jeg synes Botox er drastisk og unaturlig uansett hvilke alder man har. Det finnes en bok som heter "Naturlig ansiktsløftning ved hjelp av akupressur". Den kom ut på 80 eller 90-tallet en gang. Jeg synes den er super, og jeg har mer tro på at dette funker positivt (man strammer opp, samtidig som man ser naturlig ut) enn botox etc.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2008 #18 Skrevet 15. april 2008 Jeg ser jeg fikk respons, så jeg får fortsette å provosere. Dere synes å være svært uvitende om botox. Det ramler ut det ene forestillingen etter den andre. Kommentarene på denne tråden vitner om for mange timer på rompa foran tv med Glamour. Disse ansiktene fra Hollywood har tatt ansiktsløftninger, restylane og botox. Hvor mange av dere røyker? Er overvektige? Spiser junk? Trener lite eller ingenting? Kaffe, alkohol og dietter? Spiser medikamenter ukritisk uten å tenke på hvilke virkestoffer det faktisk har? Ifølge mange andre tråder har dere temmelig mange andre horrible greier dere utsetter kroppene deres for. Botox er som alt annet, alt med måte. Botulinum toxin er en nervegift. Sort enke har nettopp denne giften. Den dannes også i noe hermetikk. Så ja helt riktig, den kan drepe både deg og alt levende rundt deg i mils omkrets. Herfra til månen. Den finnes også som et legemiddel. Konsentratene er så små at det kun virker få på lokale nevrotransmittere som kun kan observeres i mikroskop. Men dere skal få diskutere videre, det er for lite drama i verden så det er fint dere engasjerer dere her på KG time etter time om saker som er 4 nr for store for dere. Dere får hilse neste gang dere møter dere selv i døra! Forslag til neste tema: PARABENER!!! UHUUU!!!! Det er også farlig, sjekk innholdsfortegnelsen på alt du har i huset! Plutselig blir botox din minste bekymring.....
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2008 #19 Skrevet 15. april 2008 Og jeg skrev IKKE at cosylan varte i 7 mnd. Varigheten var i avsnittet ovenfor og handlet om at Botox skilles ut av kroppen. Dette som informasjon om at botoxen kun har en kort virkning mens den er i kroppen. Jeg skrev at cosylan virker etter samme prinsipper ift cellulære prosesser, som acetylcholin reseptorene. Snakk om å ta ting ut av sammenhenger alt etter hvor høna sparker.
Gjest Pax Skrevet 15. april 2008 #20 Skrevet 15. april 2008 Om du føler det er det rette for deg, så gjør det. Bivirkninger finnes det, og det finner du ut av ved å google. Google masse, så vet du mest mulig. Utelukker ikke at jeg kommer til å ta botox den dagen jeg føle jeg tenger det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå