Gjest Janna Skrevet 9. mai 2003 #1 Del Skrevet 9. mai 2003 Sånn ideelt sett? Jeg har *tenke* 6 par sko. 3 par støvletter, 1 par joggesko, 1 par sportssandaler og 1 par pen-sko. (Og så bunadsko da... Men bunaden brukes svææært sjelden) Men bruker til daglig bare 1 av støvlettparene og joggeskoene. Skifter ikke sko hver dag, selv om det er anbefalt. Jeg må da ha hemskt mange skopar dersom jeg skal skifte hver dag? :o Det er ikke SÅ lett å finne virkelig gode sko som ikke koster over 1000-lappen per par. Hvor mange skopar har dere? Skifter dere sko hver dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 9. mai 2003 #2 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg hater å kjøpe sko!!! :x Men jeg har drøssevis likevel. Arver litt fra mamma (som er norgesmester i å kjøpe feil størrelse) og kjøper vel litt selv også. Jeg har vel sikkert 10-12 par med "pensko", alt fra høyhælte til enkle sandaler. Jeg har også et par joggesko, et par skinnsandaler og 3-4 par med høst/vår/vintersko. Akkurat nå bruker jeg nesten bare et par sko til daglig. Et par lette ecco-sko som er gode å gå med og som passer til nesten alt. Om noen uker går jeg over til skinnsandaler til vanlig. Sandaler brukes hele sommeren og jeg betaler gjerne i dyre dommer for disse sandalene. Passer på at de kan brukes både til bukse, skjørt og shorts. Penskoene brukes bare når jeg skal pynte meg litt. Noen av den brukes ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 9. mai 2003 #3 Del Skrevet 9. mai 2003 jeg har et par svarte joggesko som også passer utmerket til lange handleturer, et par svarte tynne spasersko, et par høyhælte sandaler, 2 par svarte skinnstøvletter med hæl og et par knelange "militærsko" trenger flere!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 9. mai 2003 #4 Del Skrevet 9. mai 2003 Tør ikke telle.... men jeg har MANGE par med sko. Er ganske besatt av sko egentlig, det er en sånn ting jeg bare MÅ ha... ganske ofte også... Akkurat nå for tiden(dvs siste to ukene) har jeg to par sneakers og to par støvletter jeg bruker mye. Pleier ikke bruke de samme skoene to dager på rad, men det hender. Bruker de skoene som passer til antrekket. Utenom de jeg allerede har nevnt har jeg 3 par støvletter, 4-5 par sneakers, 2 par joggesko til trening, 5 par sandaler (3 m/dings mellom tærne og 2 sporty) og et lass med pensko(pumps, høyhælte sandaler, mary janes etc...) hvorav flere par aldri har vært brukt... Bare måtte ha dem, men har enda ikke hatt anledning til å bruke dem... :oops: Uff må lære og begrense meg litt kanskje... Men sko er GØY!!! :D Føler liksom jeg skifter personlighet når jeg f.ex skifter fra flate slitte (men ÅÅ så behagelige) pumasko til lekre høyhælte støvletter fra Corso Como... Hvor mange par med sko man bør ha? Det finnes vel ikke noe bestemt antall... avhenger vel av ens livsstil, dersom man aldri trener har man f.ex ikke bruk for joggesko. Men det er vel greit å ha to-tre par å bytte på, har lest at det visstnok skal være bra for føttene... Men jeg kommer nok aldri til å få nok... Rene Imelda tendensene her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica i.i. Skrevet 9. mai 2003 #5 Del Skrevet 9. mai 2003 *tenke* Sandaler: *Spotec *2 par adidasslipperser(ett hjemme og ett på hytta) *platåsandal(ca 4 cm høy hele veien med brede skinnreimer oppå) * korksandal med svart skinn "Pene sandaler" *Hvite høyhelte *Beige med trehel *svart med to reimer over foten *svart med reim rundt ankelen "Vår/høstsko" *Svarte med høy hel *2 par svart slingback *Ankelhøye skoletter med høy hel "Annet" To par støvletter Armyboots Fjellsko 2 par aerobicsko 1 par joggesko for utebruk 2 par "innejoggesko"(brukes på spinning og styrketrening) Dette tror jeg var det meste, har vel noen par til ute på bua, men de er det så lenge siden jeg har brukt at jeg ikke husker på de engang... Dvs 22 par sko... Oi :o trodde ikke jeg hadde så mange sko!!! Vel, bruker vel de samme som oftest, har vel 6 par stående i gangen, og resten i bua(som er like utafor leiligheten). Er glad i å shoppe sko, men ikke alle er like praktiske og blir brukt like mye. Trenger jo egentlig ikke så mye sko, men når jeg bodde hjemme, og hadde deltidsjobb ved siden av skolen ble det masse skoshopping... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 9. mai 2003 #6 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg har utrolig mange skopar, og trenger/ønsker mange flere! Det er så dritgøy med sko! Jeg bruker ikke halvparten av alle parene jeg har, men det kunne jo tenkes at jeg en eller annen gang fikk bruk for dem!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 9. mai 2003 #7 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg har ganske mange par sko, men det er fordi jeg ikke kaster sko! Har altså sko som er utslitt, eller slett ikke buskes mer. (vel, fant frem et par som var ypperlig til bruk åp jobb, som vaskehjelp da...) Men så ellers, så har jeg ikke så mange par sko, og trenger egentlig et par til, vårsko (som altså passer mellom vinter og sandaler, for å si det sånn. Siden jeg Bor i Bergen, så er det vel å bruke dem hele sommeren.) Men hvor mange par man BØR ha? vintersko, sommesko høst/vår-sko, og pensko er vel minimum? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 9. mai 2003 #8 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg har: et par støvler et par sandaler som jeg kan bruke til finbruk joggesko eh, "vanlige" sko.. tursko Kjøper sko ved behov, og når jeg har råd. Ikke ofte, med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 9. mai 2003 #9 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg har 3 par støvletter, men bruker stort sett bare det ene paret. Flere par joggesko, men bruker 4 par. Bunadsko, militærstøvler som jeg bruker som vanlige støvler, gore-tex-sko, to par sandaler og treningssko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 10. mai 2003 #10 Del Skrevet 10. mai 2003 Hmmmm.... nå må jeg tenke litt, ja... - joggesko - fjellsko - gummistøvler - vintersko med tjukt fòr - 'skoletter' (er det ikke det det heter? Sånne halvhøye... Med litt hel...) - tynne svarte skinnsko (verdens beste! Brukes vår og høst - og litt sommer) - bunadsko - pensko (sandal-aktige) - sandaler - slipperser - tøfler (teller det, forresten?) - brudesko (foreløpig ubrukte... hehe) Jah... det var vel det. Syns ikke jeg har mye sko i det hele tatt, men når jeg ser det sånn, svart på hvitt... Hmmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ButtHead Skrevet 10. mai 2003 #11 Del Skrevet 10. mai 2003 Bryr meg ikke så mye om sko, så har ikke så mange. Har kanskje 2 par jeg bruker til hverdags eller noe.. Har jo sommersko og vintersko også da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 10. mai 2003 #12 Del Skrevet 10. mai 2003 vanlige sko : Beige semskede sko, a la tråkke rett oppi joggesko-sak Sorte adidas sko med de klassiske hvite stripene Sorte skinnskoletter me4d høy og flat hel (ikke full hel som på de fleste sko) Skikkelige pailabber av noen tursko med snøring,- har hatt dem et par år, men de er ikke gode å gå i , og de gir meg alltid gnagsår! *sukk* Sorte sandaler med tykk bred rem over foten, åpne bak, gode å gå på, men en smule høye (?) støvletter : Høye beige støveletter med sort såle / hel Høye sorte semskede støvletter med litt for høy og klumpete hel -> brukes sjelden pensko o.l. : Sorte semskede sko mes spiss tupp og remmer på kryss med strass Sorte skinnsko med rundere tupp og vanlig rem og litt hel (litt ballerinaaktige, men mye gamlere enn den nå nye ballerinamoten) -> bruker de faktisk som danse og bunadsko Sorte sko med spiss / butt(!) tupp som er med høy hel, vanlig "skinnmateriale" Har egentlig mange sorte forskjellige pensko i duren a la ovenfor.... Også et par sko som ser ut som de er i lakk / plast (!) Men tror d er en slags skinngreie (?) De er kjøpt i Hirtshals (av alle steder) og er i hvitt med sort blomst på og hvitt inni den igjen. De har en åpen hel og en rem bak på helen. Veldig fine og jeg har hatt dem i MANGE år! Tror de er fine til sorte / mørke capribukser og en feminin retrobluse. diverse : To par adidas slipperser, et i hvitt og et i mørkeblått eller noe Tøfler,- går d som sko ? Jaja. Har noen par i allefall. Hvite "doktorsko" / tresko (som sikker ikke er av tre, for de er så lette), kjøpt på Yrkesklærsjappa i Bjerregårdsgate i oslo. Til bruk på jobb når jeg er helsesekrtær. Sånn nå og da (!) Sum : 14 skopar +++.... ukjent antall pensko.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 10. mai 2003 #13 Del Skrevet 10. mai 2003 Nå har jeg 7 par sko... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 10. mai 2003 #14 Del Skrevet 10. mai 2003 Jeg har: ett par løpesko/joggesko ett par aerobic sko ett par brune semskede skinn joggesko ett par beige skinnsko m snøring (litt joggesko aktige) ett par off white joggesko uten snøring ett par høyhelte lange, trange sorte skinnstøvletter ett par høyhelte korte sorte skinnstøvletter ett par brune semskede støvletter uten hel ett par fjellsko/tursko ett par støvler ett par sorte skinnstøvler med værnetå ett par brune skinnsko m hel ett par beige/brune semskede sko med hel ett par sorte skinnsko m hel et par flate sorte skinnsko et par sorte enkle pensko m høy hel ett par pensko m remmer, høy hel ja også yndlingsskoene mine: beige trotter, stygge "som juling", men så gode! De brukes som tøfler inne om vinteren og til alt vår/sommer/høst Åh, nå gidder jeg ikke ramse opp flere sko, regner med at jeg har glemt noen. Jeg er på ingen måte "sko-gal" (men snev av veske-gal er jeg nok..) og bruker noen par hele tiden mens andre sjeldent får lufte seg. Kjøper oftest tidløse sko som varer til de er slitte/stygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2003 #15 Del Skrevet 10. mai 2003 Jeg har egentlig ikke så mange sko. Jeg pleier aldri å finne noen jeg liker.. Men jeg har: * Et par svarte Roots skinnsko som jeg bruker mye * Et par svarte sneakers av noe slag * To par svarte støvletter med høy hæl * Et par svarte vintersko med flat såle, som går opp på leggen.. :-? * Et par nesten-pensko med litt høy hæl. De kan også brukes til daglig. * Et par aerobic sko * To par joggesko * To par sandaler * Et par sjokkgrønne Kiwi Minipris-sko..RÅLEKRE! Ja det var vel det..Skal nok kjøpe meg et par eller to i løpet av sommeren gitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M-ling Skrevet 11. mai 2003 #16 Del Skrevet 11. mai 2003 Jeg elsker sko. Grunnen til at jeg ikke drukner i sko, er kun økonomi. 2 par høye støvletter 1 par lave støvletter 1 par "lekesko" 1 par høye sandaler 1 par høyhælte "finsko" 1 par feltstøvler 1 par skyhøye sandal/finsko 1 par joggesko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau Skrevet 11. mai 2003 #17 Del Skrevet 11. mai 2003 Huff, sko er dyrt, dessuten er jeg ikke av dem som løper på skobutikk hver helg akkurat... Hmmm, skavisseee : høge sorte støvelletter (de fineste i samlingen!!) :D beige lave støvelletter røde utgåtte joggesko :-? blåe utgåtte gamle sko :-? gamle armyboots :x adidas slippers :D (sorte med blå og rød liten skrift) pensandaler med høg såle og lilla remmer pensko (sorte) Ja, ja, flere enn jeg trodde, men alle er gamle og stygge uansett Har ikke kastet sko på tre år ............................... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå