Gå til innhold

Huseier fra helvete

Fremhevede innlegg

Gjest _Leela_
Skrevet

Må bidra med min historie også, har leid flere steder og har som regel hatt veldig greie utleiere, men har en spesiell opplevelse.

Jeg og to venninner skulle leie sammen og etter mye leting fant vi en nyoppussa kjellerleilighet hos et eldre ektepar. Vi fikk tilslaget og var veldig fornøyd. Det første som skjer er at når vi kommer med første flyttelass (vi flyttet inn en etter en) så har de møblert litt for oss, dvs hengt opp en broderier på veggene, noen skumle lamper, støvsuger som ikke fungerte osv. Greit nok, vi forklarte høflig at vi hadde våre egne ting og de tok dem tilbake. Da jeg skulle flytte inn noen uker senere oppdager jeg at huseier hadde tatt ut kontakten i fryseren hvor mine venninner hadde lagt en del frossenmat (vi flyttet inn før sommerferien så bodde der ikke fast den første tiden). All maten var selvsagt ødelagt, men ingen unnskyldning. Da vi etter sommerferien flyttet inn så oppdaget vi at det var fuktig i leiligheten, den var ny så det var ingen synlige skader, men alt var rått. Umulig å tørke klær, noen av bildene mine er fremdeles litt bølgete osv. På ny snakket vi med utleier og det viste seg at de ikke hadde avfuktet kjelleren før de lagde leilighet der, en leilighet som var lagd av utleier med sønn. Så vi fikk da en avfukter inn i huset. Denne klarte jo ikke vi som jenter å tømme (var som å tømme ei bøtte vann), derfor begynte utleier å gå inn og ut av huset som det passet han. Etter en fest vi hadde avklart med de (vi var forresten relativt stille og ute før elleve) kom utleier inn tidlig neste morgen, han så at det sto flasker ol på bordet (vi sov) og tok med seg avfukteren som straff... Da begynte vi og få nok, etter å snakket med de fikk vi avfukteren tilbake og lov til å tømme den selv. Fikk også beskjed om at hvis vi flyttet i løpet av den mnden så skulle vi slippe ut av kontrakten. Så vi var raskt ut på boligmarkedet og fant et nytt sted. Hadde også et par diskusjoner angående vasking og visninger før vi endelig fikk flyttet ut. Og ikke minst da de kom løpende ned, ringte på og fortalte at det brant hos oss. Ut fra ventilasjonsvifta på badet kom det røyk... (La meg si at det var en kald høstdag og venninna mi sto i dusjen). Tok litt tid å forklare dem at hun nok hadde kommet ut hvis det hadde brent på badet.

Kanskje ikke den verste historien, men er nå min særeste opplevelse. Har også ikke de verste minnene derifra fordi disse menneskene likte meg, men var derimotskikkelig spydige mot mine venninner. Hvis jeg forklarte et problem ble det som regel hørt, kommenterte de noe så ble de overhørt. En smule sært.

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

*abonnere*

Forrige huseieren vår drev på med mye rart, han har vært på tv2 hjelper deg og greier pga svindel han dreiv med =D Heldigvis var han en hyggelig huseier uansett...(så dette var vel ikke relevant til tråden i det heletatt)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg kom forresten også til å tenke på den rare huseieren vi hadde en gang, som lot to store, gammelrosa skinnsofaer stå i stua vår i nesten to måneder. Dette var da i tillegg til våre egne møbler, så de tok litt plass kan man si. Hun skulle komme hver dag for å hente dem, men det tok tid. Men det var en herlig leilighet, med fantastisk utsikt.

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet
Jeg syns det hørtes ganske ille ut jeg da. Husvert har ingen rett til å gå inn hos deg for å inspisere! Jeg hadde ikke bodd der lenge i alle fall....

Jeg hadde ikke noe valg. Jeg flyttet hjemmefra fordi mor kjeftet på meg hver dag og mente at jeg måtte flytte ut fordi jeg var over 18. Var 21 da. Jeg hadde ingen sted å gå til.

Det gjorde at jeg holdt ut i flere måneder, og flyttet for tidlig sammen med noen jeg ble forelsket i.

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet

....Og det var ikke hele historien.

Jeg pleide å leke med døtrene hans, og en gang da jeg satt nede hos dem, satt han seg ved siden av meg på sofaen og tok på låret mitt.

Han var hjemmeværende mens kona jobbet. Og med en gang kona gikk på jobb pleide han å komme opp og rope etter meg og spørre om jeg ville ta en kopp kaffe. Han kjente på døra, jeg måtte stå helt stille,late som om jeg ikke var hjemme,torde ikke å puste. Kunne høre at han bøyde seg ned for å se under døra. Da gikk jeg på en stol og der ble jeg i flere minutter, helt stille, til han endelig gikk.

Så hver gang kona gikk på jobb måtte jeg være musestille og late som om jeg ikke var hjemme. Jeg måtte holde meg helt til kona kom tilbake da toalettet var i kjelleren.

Garantert utleier fra helvete.

• 12 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Vinky skrev:

Dytt

En tråd fra 2008?

Anonymkode: e4000...0e4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Herregud ja, jeg får enda klump i magen når jeg tenker på hvor jævlig det var å leie hos de. Det ble spetakkel uten ende når jeg endelig flyttet ut, men da ble jeg rasende sint og sto på mitt. De ga meg heller aldri leiekontrakt å signere så de har seg selv å takke. 

Jeg spurte ofte om de kunne fikse tingene som manglet, men det gjorde de aldri.. Jeg kan ikke gå i detalj, men det aller meste var galt. Det verste var at det manglet håndtak på noen av vinduene og vann som lakk. Jeg følte virkelig jeg betalte for noe jeg langt i fra fikk. Heldigvis fikk jeg muligheten til å kjøpe og kom meg bort derfra fort som F. 

Anonymkode: de0d9...f1e

• 6 år senere...
Skrevet

Ja, utleier her jeg bor nå er utleieren fra h... Mildt sagt. De tar seg inn i leiligheten i tide og utide. De sender ufine meldinger, tar bilder av evt rot som de deretter trakaserer meg med, de forsyner seg fra kjøleskap og fryser. Sender trusselmeldinger. De er anmeldt flere ganger men dessverre blir det henlagt. Strømanlegget på hele huset (er bare 1 måler, det er hovedmåler) har de klart å skrive i mitt navn,så alt av strømregninger kommer til meg, det er snakk om et hus på 200 kvadratmeter hvor jeg disponerer tilsammen 30 kvadratmeter. De har ikke betalt ei eneste strømregning på flere år. De prøver å vende mine venner mot meg (de har ikke lykkes med det heldigvis), de har kommet inn på soverommet mitt midt på natten fordi husleien ikke var kommet inn ved midnatt den dagen den var betalt (ved forfall) samme dag stjal de min elsykkel og skrev sms om at de hadde tatt den i "pant" dette er jo selvfølgelig anmeldt til politiet. De skriver beskjeder ufine sådan og teiper opp på dører rundt om i leiligheten, jeg lar de bare henge da, tar bilder av de og legger ved saken min hos htu (husleietvistutvalget) og politiet. Jeg tør nesten ikke bevege meg i leiligheten eller utenfor, er livredd de skal finne på noe. Jeg har familie i en annen kommune, tør ikke reise dit på besøk for jeg vet ikke hva som venter når jeg kommer hjem, evt hva som kommer opp på kameraene mine. Men de er ikke smarte for alt av trusler er datert og signert med fullt navn, alt er håndskrevetv de forstår ikke at de produserer beviser mot seg selv. Jeg har nå en flytteesker full av disse håndskrevne "brevene", denne har advokaten min fått innsyn i og den står lagret hos en venn av meg, for dette kommer det til å bli sak av og jeg tør ikke lagre de hjemme av redsel for at de skal bødelegge bevisene. Den dagen denne saken kommer opp vil den bli offentliggjort som en advarsel mot disse folkene.

Jeg er på flyttefot men har dessverre ikke fått noe nytt sted å bo. Har søkt hjelp via kommunen for å få leid noe, og det er noe på gang.

Jeg er medlem av leieboerforeningen der har jeg fått mye hjelp. Anbefaler de for alle som skal leie. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske KG kunne stenge tråder som har vært inaktive i mange år…

Anonymkode: dcb16...e0a

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Avvis74 skrev (På 2.9.2026 den 21.14):

Ja, utleier her jeg bor nå er utleieren fra h... Mildt sagt. De tar seg inn i leiligheten i tide og utide. De sender ufine meldinger, tar bilder av evt rot som de deretter trakaserer meg med, de forsyner seg fra kjøleskap og fryser. Sender trusselmeldinger. De er anmeldt flere ganger men dessverre blir det henlagt. Strømanlegget på hele huset (er bare 1 måler, det er hovedmåler) har de klart å skrive i mitt navn,så alt av strømregninger kommer til meg, det er snakk om et hus på 200 kvadratmeter hvor jeg disponerer tilsammen 30 kvadratmeter. De har ikke betalt ei eneste strømregning på flere år. De prøver å vende mine venner mot meg (de har ikke lykkes med det heldigvis), de har kommet inn på soverommet mitt midt på natten fordi husleien ikke var kommet inn ved midnatt den dagen den var betalt (ved forfall) samme dag stjal de min elsykkel og skrev sms om at de hadde tatt den i "pant" dette er jo selvfølgelig anmeldt til politiet. De skriver beskjeder ufine sådan og teiper opp på dører rundt om i leiligheten, jeg lar de bare henge da, tar bilder av de og legger ved saken min hos htu (husleietvistutvalget) og politiet. Jeg tør nesten ikke bevege meg i leiligheten eller utenfor, er livredd de skal finne på noe. Jeg har familie i en annen kommune, tør ikke reise dit på besøk for jeg vet ikke hva som venter når jeg kommer hjem, evt hva som kommer opp på kameraene mine. Men de er ikke smarte for alt av trusler er datert og signert med fullt navn, alt er håndskrevetv de forstår ikke at de produserer beviser mot seg selv. Jeg har nå en flytteesker full av disse håndskrevne "brevene", denne har advokaten min fått innsyn i og den står lagret hos en venn av meg, for dette kommer det til å bli sak av og jeg tør ikke lagre de hjemme av redsel for at de skal bødelegge bevisene. Den dagen denne saken kommer opp vil den bli offentliggjort som en advarsel mot disse folkene.

Jeg er på flyttefot men har dessverre ikke fått noe nytt sted å bo. Har søkt hjelp via kommunen for å få leid noe, og det er noe på gang.

Jeg er medlem av leieboerforeningen der har jeg fått mye hjelp. Anbefaler de for alle som skal leie. 

Plase, lag egen tråd fremfor å dra opp eldgamle tråder...

Anonymkode: 76c75...a01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Avvis74 skrev (På 2.9.2026 den 21.14):

Hvorfor dra frem en 18 år gammel tråd? 

Anonymkode: f0bb8...f4d

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor dra frem en 18 år gammel tråd? 

Anonymkode: f0bb8...f4d

Hvorfor ikke?

Det er forøvrig frivillig å lese og besvare tråder. 

Hvorfor skal det lages mange tråder om samme tema når det allerede finnes en? 

Anonymkode: 5e2ba...018

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...