Gå til innhold

Prinsesse Snuppelure sin bryllupsdagbok


Prinsesse Snuppelure

Anbefalte innlegg

hei på dere!

Da er jeg i full gang med bryllupsforeberedelsene. Den 9.august 2008 ER DAGEN!

Tudelu, gleder meg!

KJOLEN

Dette er kjolen post-20306-1207734537_thumb.jpg

(selv-designet, får den sydd!)

Skal ha slik på hodet: (bare i sølv) post-20306-1207734588_thumb.jpg

Langt slør og lekre sko fra Rainbow som heter Heather.

Håret tror jeg skal ha delt oppsatt/henge ned. har mye hår å ta av! :)

FRISØR

-er booket. En venninne av meg kommer hjem til meg og fikser alt!

MAKEUP

-er booket. En venninne av meg kommer også hjem til meg og fikser det meste!

NEGLER

Har ikke negler i utgangspunktet (av forskelliege grunder), men ønsker pene hender denne dagen. Må finne noe som ikke er så dyrt. TIPS ØNSKES!

BRUDGOMMENS ANTREKK

-bestilles om to uker, da vi reiser til London.

RINGENE

-er kjøpt, på salg! Vi fikk halv pris, og er superfornøyde. Det er helt enkle gull-ringer 4 mm brede og KRAFTIGE i godset.

Jeg har i tillegg forlovelsesring med en flott diamant.

INVITASJONEN

-er i sluttfasen av design. Min forlover er grafisk designer og lager dem, og jeg skal bare nå korrekturlese, og så er vi i gang med å printe og sende ut.

KIRKEN

-er booket, og prest/organist bestilt

Solister har vi ordnet med, vi skal ha en venninne som er proff til å synge "Mitt hjerte er ditt" og en sang til som vi enda ikke har bestemt oss for...

Så skal vi ha en på saksofon til å spille m orgel "Mitt hjerte alltid vanker" - hvor også solisten kommer inn på siste vers og synger med

Så skal vi selvfeølgelig ha noen fine salmer, vi har ikek klart å bestemme oss enda her heller.

LOKALET

-er bestilt, midt i tigerstadens sentrum. Veldig fornøyd, fikk det kjempebillig, og vi kan ordne alt selv.

Vi kjøper inn råvarer selv, og får kokk til å "smelle" alt sammen

Menyen blir:

Paramaskinke surret rundt melon

Svin indrefilet med potetpure og grønnsaker

Fruktsalsa med vaniljeis

KAKEN

-bestiller vi gjenom en konditor vi kjenner godt. Vi får en fantastisk 4-etasjes sjokoladekake dekket med speilblank sort sjokoladeglasur og pyntes med initialene våre støpt i hvit sjokolade. Utrolig stilig. vi fikk en knallpris, så her sparte vi penger. Fyllet er sjokolade/nøttebunn, blåbær og bringebær-"mos" og sjokolademousse rundt hele - avsluttet med denen flotte glasuren.

FOTOGRAF

-er booket!

En god veninne av oss fotograferer hele pakka, fra tidlig om morgenen til selskapet begynner, og vi får rettighetene til en ekstrem lav pris. Hun er proff fotograf, så dette blir bra

BIL TIL/FRA KIRKEN

-er booket.

En god venn av oss er sjef på en bruktbilavdeling i en kjent bilbutikk, så han ordner en kul bil til oss og er sjåfør denne dagen.

TOASTMASTER

-ble booket for leng siden, og han er i gang så det holder!

SERVITØRER/HOVMESTER

-hovmester er i boks, og et par servitører. Trenger noen fler.

BORDPYNT

-tja, det blir noe jeg lager selv... skal vri hjernen min

BRUDEBUKETT

-min elskede skal bestille denne, men jeg må selvfølgelig legge noen føringer.

Ønsker meg en rosa bukett type "halv ball" og rosa-fargene kan være alt fra lys rosa til cerise. Helst blandet, det er vakkert! Roser er jo toppen, men gerbera og fresia også nyydelig. Bare INGENTING skal henge ned -den skal være trill rund.

Noe mer jeg har glemt?

Kanskje dere kan opdatere meg?

klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ballerina

Gratulerer med det kommende bryllupet! :) Listene dine ser bra ut - ser ut som om du har tenkt på det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *englefjes*

Gratulerer med forestående bryllup :-D :-D

Ser jo ut som dere har tenkt på det meste, du har jo masse på plass allerede og kjolen ser kjempefin ut. Virker jo som dere har gjort noen gode kupp også og det er jo greit å ha med i regnskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere!! Kjempefin kjole du har bestilt! Synes det ser ut som om du er godt igang!! Er mye tips og sånt å hente utifra sidene her!! Jeg vet ikke helt hvor mye jeg hadde gått glipp av uten KG!!

Lykke til videre med planleggningen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk! Jeg har tegnet den helt selv faktisk! :)

Fin kjole forresten! :juhu:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg føler egentlig det.

"Plutselig" kom liksom alt på plass.

Ja, bandet mangler jeg. har fått et tilbud på 10.000 - og det er jo mye penger, men får tenke hardt på den. De er DRITFLINKE, kjenner dem personlig, og skal love dere at INGEN dansefot står stille når de kommer på gulvet!

Men det er 10.000 kr vi må spare inn et annet sted.... ugh

Er vi flinke, så kommer vi på totalt ca 50.000 - og da har vi nærmere 100 gjester!!!

Hvordan vi får til det? Jo, lokalet koster bare 3.000 og vi handler inn råvarene selv i Sverige - og så får vi mange bekjente til å bake div kaker, så det er jo fint!

Gleder meg sinnsykt til dagen, kan nesten ikke vente.

klemklem! :love:

Gratulerer og :velkommen: blandt oss KG-bruder :)

Du har jo masse i boks allerede :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har også satt et grovt regnet budsjett på 50.000,- ,men jeg tror ikke vi klarer det :frustrert:

meeeeen vi får spare inn er vi kan for å få det til best mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA - og en ting til

Som dere ser kjolen, så er egentlig bildet litt misvisende, fordi jeg skal ha et KJEMPEDIGERT underskjørt under - med hele 4 ringer. Har kjøpt det på e-bay for 150,- BILLIG ASSA! Kan anbefales på det sterkeste.

Da får kjolen den "klokkefasongen" jeg drømmer om.. det blir så fiiiint!

Fargen er "Diamond white" og stoffet er sateng. veldig pent - litt "matt" (bildet virker litt blankt, men det er pga blitzen)

Skal være litt prinsesse den dagen, skjønner dere...

hei på dere!

Da er jeg i full gang med bryllupsforeberedelsene. Den 9.august 2008 ER DAGEN!

Tudelu, gleder meg!

KJOLEN

Dette er kjolen post-20306-1207734537_thumb.jpg

(selv-designet, får den sydd!)

Skal ha slik på hodet: (bare i sølv) post-20306-1207734588_thumb.jpg

Langt slør og lekre sko fra Rainbow som heter Heather.

Håret tror jeg skal ha delt oppsatt/henge ned. har mye hår å ta av! :)

FRISØR

-er booket. En venninne av meg kommer hjem til meg og fikser alt!

MAKEUP

-er booket. En venninne av meg kommer også hjem til meg og fikser det meste!

NEGLER

Har ikke negler i utgangspunktet (av forskelliege grunder), men ønsker pene hender denne dagen. Må finne noe som ikke er så dyrt. TIPS ØNSKES!

BRUDGOMMENS ANTREKK

-bestilles om to uker, da vi reiser til London.

RINGENE

-er kjøpt, på salg! Vi fikk halv pris, og er superfornøyde. Det er helt enkle gull-ringer 4 mm brede og KRAFTIGE i godset.

Jeg har i tillegg forlovelsesring med en flott diamant.

INVITASJONEN

-er i sluttfasen av design. Min forlover er grafisk designer og lager dem, og jeg skal bare nå korrekturlese, og så er vi i gang med å printe og sende ut.

KIRKEN

-er booket, og prest/organist bestilt

Solister har vi ordnet med, vi skal ha en venninne som er proff til å synge "Mitt hjerte er ditt" og en sang til som vi enda ikke har bestemt oss for...

Så skal vi ha en på saksofon til å spille m orgel "Mitt hjerte alltid vanker" - hvor også solisten kommer inn på siste vers og synger med

Så skal vi selvfeølgelig ha noen fine salmer, vi har ikek klart å bestemme oss enda her heller.

LOKALET

-er bestilt, midt i tigerstadens sentrum. Veldig fornøyd, fikk det kjempebillig, og vi kan ordne alt selv.

Vi kjøper inn råvarer selv, og får kokk til å "smelle" alt sammen

Menyen blir:

Paramaskinke surret rundt melon

Svin indrefilet med potetpure og grønnsaker

Fruktsalsa med vaniljeis

KAKEN

-bestiller vi gjenom en konditor vi kjenner godt. Vi får en fantastisk 4-etasjes sjokoladekake dekket med speilblank sort sjokoladeglasur og pyntes med initialene våre støpt i hvit sjokolade. Utrolig stilig. vi fikk en knallpris, så her sparte vi penger. Fyllet er sjokolade/nøttebunn, blåbær og bringebær-"mos" og sjokolademousse rundt hele - avsluttet med denen flotte glasuren.

FOTOGRAF

-er booket!

En god veninne av oss fotograferer hele pakka, fra tidlig om morgenen til selskapet begynner, og vi får rettighetene til en ekstrem lav pris. Hun er proff fotograf, så dette blir bra

BIL TIL/FRA KIRKEN

-er booket.

En god venn av oss er sjef på en bruktbilavdeling i en kjent bilbutikk, så han ordner en kul bil til oss og er sjåfør denne dagen.

TOASTMASTER

-ble booket for leng siden, og han er i gang så det holder!

SERVITØRER/HOVMESTER

-hovmester er i boks, og et par servitører. Trenger noen fler.

BORDPYNT

-tja, det blir noe jeg lager selv... skal vri hjernen min

BRUDEBUKETT

-min elskede skal bestille denne, men jeg må selvfølgelig legge noen føringer.

Ønsker meg en rosa bukett type "halv ball" og rosa-fargene kan være alt fra lys rosa til cerise. Helst blandet, det er vakkert! Roser er jo toppen, men gerbera og fresia også nyydelig. Bare INGENTING skal henge ned -den skal være trill rund.

Noe mer jeg har glemt?

Kanskje dere kan opdatere meg?

klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smotti

Så ut som du var godt igang ja :) Fin kjole :) Heldige med lokalet og sånn dere, vi går laaaaaaaaangt over 50 000 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mens jeg er i gang: kan jo like gjerne fortelle noe ur-romantisk da!

Min elskede fridde under paraplyen - en helt vanlig onsdag vi var på tur rundt Ekebergsletta. Det regnet som sagt, og det var kliss klass, og ganske så mørkt, klokken var seeent på kvelden.

(Han skulle absolutt gå tur, og jeg skjønte ikke hvorfor så sent, men det er jo alltid deilig med frisk luft da. og så fikk bikkja en tur også...!)

og SÅ! -på "vårt" sted - der utsikten er upåklagelig, og "tiden" står stille... ja, der gikk han jammen ned på kne, i søledammen, under paraplyen med et forventningsfult ansikt med regndråper på - og spurte meg om jeg ville være hans prinsesse for alltid, om jeg ville gifte meg med han. Opp av lommen kom en liten tre-eske, og oppi den - blinket den vakreste diamantring jeg noen gang har sett. Klarte nesten ikke si noe, bare smilte, og tårene rant.... men stotret fram et "jjjjaaa...". GUlp assa, noe av det mest romantiske jeg har opplevd....

Og så lurer han på om han kan komme med et par ønsker, mens vi først er der. og det er at han ønsker vi skal ta bryllupsbildene våre her - på frierplassen hans, og om vi kan gifte oss i den kirken der hans mamma ligger begravet. Begynte å gråte da jeg.... det var bare så søtt.

Ja, og en ting til - han hadde et STORT ønske om kjolen min - at den skal være hvit. (jeg har vært gift tidligere, skjønner dere) - fordi han ikke hadde vært det, synes han det hadde vært fint.

SELVFØLGELIG skal han få hvit kjole - jeg er jo bare overlykkelig jeg. Elsker å pynte meg, skjønner dere.... :)

-det var bare det jeg ville fortelle!

(PS Første gang han pratet til meg, var under en paraply! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagbok Prinsesse Snuppelure!! Har ventet på deg her vet du :) Og du har jo masse på plass, og kjolen er helt nydelig :rødme: Så romantisk frieri..*sukk*..blir rørt jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja jeg tenkte det var på tide nå.

jeg må inn og se på din også...! :)

Gratulerer med dagbok Prinsesse Snuppelure!! Har ventet på deg her vet du :) Og du har jo masse på plass, og kjolen er helt nydelig :rødme: Så romantisk frieri..*sukk*..blir rørt jeg..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kjøpe den første veska!!! Den var nyyydelig! Og sløret var flott!!

Har aldri kjøpt noe på ebay før jeg.. :sjenert: Men har ordnet meg paypalkonto, men må legge til et annet kort.. men hvordan gjør man alt annet da?? Er litt grønn jeg, og du virker så dreven på det der :) Vil du sende meg "bruksanvisning" på PM? En annen ting: bor dere på ekeberg? Ikke så langt unna meg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse ;)

Endret av josefin88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Ja det var utrolig deilig å få trent litt! Så du kommer nok til å se meg der igjen ganske så snart :) Veldig hyggelig å treffe deg!

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...