Hedda22 Skrevet 25. april 2008 Forfatter #21 Del Skrevet 25. april 2008 Bare koselig det, veldig gøy å høre at det faktisk hjalp litt!! Proteiner før leggetid er sikkert lurt! Har ikke tenkt på det som noe jeg gjorde i forbindelse med kvalmen, men i begynnelsen av graviditeten var jeg helt avhengig av wienerpølse til kvelds Ble kvalm og fikk ikke sove uten, ikke verdens sunneste kveldsmat, men utrolig så godt jeg syns det var akkurat da.. Også jeg som egentlig ikke er noe særlig glad i pølser Håper du er i fin form, og får kost deg i flott vårvær Edit: smiley-feil.. Ja det ble et par timer ekstra uten kvalme, og det var helt nydelig. men den kom snikende ut på kvelden.. hehe wienerpølser altså det var jo litt moro.. er faktisk ikke særlig begeistret for pølser selv heller, pølse og potetstappe har alltid vært det verste jeg vet, men nå har jeg en merkelig trang etter det.. helt rart.. Ellers så har magen begynt å vokse litt.. er det unormalt? ikke mye, men er ikke noe problem for meg og mannen å se at det er mage der. er andre som har sagt det også. og det er ikke mye heller, bare en liten bul liksom. ser bare ut som om jeg har lagt på meg litt på magen... hm.. men nå er det ikke lenge til vi kan fortelle det, så da spiller det jo ingen rolle. er veldig nervøs for at det skal være noe galt med den lille, har vurdert å bestille en ekstra ultralyd i uke 12-13 for å være sikker før vi forteller det, men føler meg så overengstelig.. men det ble enda verre etter drømmen jeg hadde i går natt, den var helt forferdelig.. vet nesten ikke om jeg tør å fortelle den.. men for de som har lyst å lese den så kommer den her: drømte at jeg var på innvendig ultralyd i uke 12. gynekologen stakk inn apparatet som han pleier. jeg så bildet av fosteret, men kunne ikke se hjerte slå. legen sa at her var det ikke noe liv. men det som var så rart var at du så liksom ansiktet til babyen som smilte og blinket med øynene, og så tok den svømmetak der inne. så jeg ble litt sånn er du helt sikker.. så begynte legen å dunke apparatet mot livmoren for å se om det var liv i fosteret, så sa han at det så ut som at det var litt liv men at den ville dø, og at vi like greit kunne sette litt fortgang i det. så da fortsatte han å dunke på livmoren, og fosteret spratt frem og tilbake, nei uff det var helt ekkelt. våknet heldigvis der.. Men angsten for at noe skulle være galt ble ikke akkurat bedre etter denne drømmen... men nå har jeg liksom ikke så lyst å gå til innvendig ul heller... får man vanlig ultralyd i uke 12-13? går det an å se fosteret da? og at hjertet slår? vil ihvertfall ikke gå på ultralyd, og så finner de ikke fosteret og ikke hjerte... må jo snart bestille time også.. jaja da var finværet over for denne gang, så blir ikke noe sitting på terrassen i dag.. men har så mye å gjøre, at det er vel egentlig like greit:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KathMor Skrevet 25. april 2008 #22 Del Skrevet 25. april 2008 Hei! Inn a hilse pa jeg! Gratulerer sa masse! Hjelper sikkert ikke sa mye men akkruat sann hadde jeg det ogsa! Hadde hele tiden pa folelsen at jeg hadde MA! Var aldri redd for a spontanabortere, men kun redsel for at jeg skulle se en dod baby pa UL. Hores jo helt grufult ut, men ikke noe god folelse a ha! Heldigvis (jeg bor i england akkurat na) fikk jeg en dateringscan i uke7, sa har man en i uke 13 her pluss den siste jeg hadde na i uke 22. Og jeg vet ike hva jeg sku ha gjort uten de! Jeg er ogsa av den typen som matte kjope AngelSounds i uke 13 - jeg bare matte ha den bekreftelsen pa at alt var bra.. Men det var bare meg..... Men sa er det na sann at det gar som helst bra!!! Sa det beste er a bare lene seg tilbake og nyte graviditeten sa godt en bare kan! Poenget er at jeg skjonner hvordan du har det! De fleste venninne mine hjemme har fatt innvendig i uke 12 tror jeg... Jeg fikk utvendig her bade i uke 7 (!!) og i uke 13 - sa det er det bare a krysse fingrene for Oi - ble plutselig litt langt detta - sann gar det nar en har for mye ledig tid pa jobben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda22 Skrevet 28. april 2008 Forfatter #23 Del Skrevet 28. april 2008 Hei så kjekt!! tusen takk og gratulerer til deg også, og takk for råd.. det er akkurat sånn jeg har det.. så tror jeg skal prøve å få en ul. er fortsatt usikker på innvendig eller vanlig, men får høre med legen hva han syns.. Men jeg får vel bare prøve å nyte dette så godt jeg kan!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 28. april 2008 #24 Del Skrevet 28. april 2008 Prøv å nyte graviditeten Vet hvor vanskelig det er når man tidligere har mistet, for tvilen den sitter godt i... Men det er jo ingenting man får gjort hverken fra eller til så lenge man lever normalt, så da ville det beste være å legge de vonde tankene vekk, og bare konsentrere seg om de positive! Men igjen lettere sagt enn gjort Hvis du får en tidlig ul til rundt disse ukene, så kan de bruke utvendig ul også, men de vil få et mye bedre bilde ved innvendig ultralyd! Jeg var på tidlig ultralyd i uke ni for å se hjerteaktivitet og antall fostre grunnet pergobruk, legen tok da utvendig ul og vi fikk se et foster med bankende hjerte. Ikke veldig tydelig bilde, men tydelig nok! Men da vi derimot kom på ultralyd i uke 17 viste det seg jo at det var to små mirakler i full vigør inne i magen! Hadde det blitt tatt invendig ul i uke ni ville de nok mest sannsynlig ha avdekket at det dreide seg om et tvillingsvangerskap allerede da Håper det går bra med deg, og at du klarer å slappe litt av å nyte tiden med liten spire i magen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda22 Skrevet 29. april 2008 Forfatter #25 Del Skrevet 29. april 2008 ja nå tror jeg at jeg har bestemt meg for å prøve å slappe av og ikke bestille ul.. har et lite håp om at legen har et sånnt apparat som man kan høre hjerte til babyen med.. isåfall så slår jeg meg til ro med det. hvis jeg skulle ombestemme meg, så tror jeg at jeg prøver å få til en vanlig ul.. bizzy: så utrolig kjekt med tvillinger! jeg kjente jeg var litt nervøs for at det skulle være to siden jeg var så kvalm.. var litt lettet da det bare viste en på ul siden det er første barnet.. har lest mye i dagboken din, og ville bare gi deg en god , for du har virkelig hatt flere tunge stunder. tusen takk for at du tar deg tid til å lese her inne og gi meg så mange gode råd:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda22 Skrevet 30. april 2008 Forfatter #26 Del Skrevet 30. april 2008 ja da var vi i gang med pakking og flytting.. sliiitsomt.. kjenner jeg blir anpusten av en tur opp og ned trappa! Det skal bli deilig å bli ferdig med dette her ja.. akkurat nå går det i å pakke ned ting i esker, og det er så utrolig kjedelig! bachelor oppgaven har jeg lagt helt på is til vi er ferdigflyttet, så blir ikke gjort noe på den før neste uke.. min kjære var så grei å pakke ned alle bøkene mine, så nå har jeg ikke muligheten heller :rødme: har akkurat sprayet ovnen med rensemiddel.. noen som vet om det er farlig forresten.. ? og holde på med sånne ting når man er gravid?? litt usikker der.. Kvelden blir vel ensom ettersom det er champions league semi på tv , så får vel se om jeg finner en film å kose meg med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 30. april 2008 #27 Del Skrevet 30. april 2008 Flytting er slitsomt!!! Misunner deg ikke!! Vi har flyttet to ganger i løpet av de siste 2,5 årene, og kommer ikke til å gjøre det igjen frivillig på evigheter tror jeg Tror ikke du trenger å bekymre deg for rensemiddelet du har sprayet i ovnen så lenge du ikke skrur på varmen og putter hodet inni Ville nok ha satt opp vinduet og luftet når jeg skulle vaske det ut, men ikke tenkt noe mer over det enn det! Åh, er det fotball på tvn i kveld?? Her i huset er vi begge ganske så minus interessert i fotball, deilig det! Slipper i allefall å bli fotball-enke, selv om min mann jobber hver kveld, men da sitter han jo ved siden av meg og jeg får styre fjernkontrollen Også kan jeg prate hull i hodet på han, i allefall en stund før han blir litt småiriitert Håper du får en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 13. mai 2008 #28 Del Skrevet 13. mai 2008 Lenge siden du har vært her... Håper alt står bra til, og at du bare er altfor opptatt med å kose deg i finværet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda22 Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #29 Del Skrevet 15. mai 2008 åå har vært så mye stress med flytting og pakking og bachelor, at jeg ikke har hatt tid til å skrive her inne.. i dag har jeg sendt inn oppgaven til veiledning, så nå skal jeg slappe litt av i 17.Mai helgen. ellers var jeg hos legen i forrige uke.. spurte om han kunne lytte etter hjerte siden jeg er så bekymret. han leitet lenge, men fant det heldigvis til slutt:) jippi. jeg ble så glad. men er fortsatt ikke helt rolig, men litt bedre ble det ihvertfall. kvalmen er på retur, og begynner å få livet tilbake:) nå gleder jeg meg bare til ultralyd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 16. mai 2008 #30 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Lykke til med bacheloroppgaven! Vet hvordan det er, leverte min for en måned siden, og hadde muntlig høring i går.... Snart UL! Eller, det er vel noen uker ennå? Endret 16. mai 2008 av Ella* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda22 Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #31 Del Skrevet 16. mai 2008 Tusen takk for det Ella!! stress altså.. er noen uker til ul ennå ja, men gleder meg veldig!! prøvde bunaden i dag, og jammen fikk jeg den ikke på meg, så da blir det 17 mai med bunad likevel:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 19. mai 2008 #32 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Håper du har hatt en finfin 17.maihelg, og har klart å legge oppgave stress til side Så koselig at legen fant hjertelyden, nå er du jo også kommet så langt at sjansene for at dette skal gå rette veien er stor Også så godt at kvalmen er på retur, da blir alt så mye lettere, og graviditeten enda mye koseligere Lykke til videre med flyttesjau og oppgavejobbing! Skjønner godt at det blir lite med tid til skriving her inne midt oppi alt det! Flytting er pes, men deilig når man endelig er ferdig og kan nyte tiden i et nytt hjem!! Stooor Endret 19. mai 2008 av bizzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda22 Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #33 Del Skrevet 21. mai 2008 ja 17.mai helgen var herlig, sendte oppgaven inn til veiledning før helgen, og fikk den ikke tilbake før mandag 19.mai, så da var det ikke så mye å gjøre med oppgaven likevel. nå er det bare 1 uke til levering, og jeg er kjempe stressa, tipper jeg blir sittende siste dagene.. typisk:) flytting er skikkelig pes, men gleder meg veldig til å komme inn i nytt hus og bare slappe av og sove masse :søvn: vi har forresten bestillt sydentur i sommer. 1 uke i chania, skal bli såååå deilig. blir liksom den siste ferien alene på en stund. har aldri vært gravid i syden før, så er det noen som har erfaring, og vet om det er noe man bør vite?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 28. mai 2008 #34 Del Skrevet 28. mai 2008 Hei! Håper oppgaven har gått bra og er klar til levering eller levert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda22 Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #35 Del Skrevet 28. mai 2008 jess, nå er den levert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! stresset i en evighet for å få tak i stiftemaskin som gikk gjennom 25 sider.. endte opp med en verktøys pistol:) ååå det er så deilig! i morgen skal jeg sove lenge, med god samvittighet! så deilig å kunne slappe av en hel dag uten å tenke på å måtte skrive, bare sitte i solen å kose seg. fantastisk følelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 29. mai 2008 #36 Del Skrevet 29. mai 2008 Gratulerer med levert bacheloroppgave Husker den gode følelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 29. mai 2008 #37 Del Skrevet 29. mai 2008 Snikleser melder seg og legger igjen litt spor i håp om å få følge med videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 30. mai 2008 #38 Del Skrevet 30. mai 2008 Gratulerer så mye med levert oppgave Da håper jeg du nyter finvær og litt fritid!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda22 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #39 Del Skrevet 30. mai 2008 Tusen tusen takk! helt nydelig å være ferdig!!!! så koselig med nytt "fjes", Reka! håper dere får en fantasrisk helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 2. juni 2008 #40 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Her var det visst ei ny graviditetsdagbok, som eg må følgja med på! Gratulerer så masse med ein liten baby i magen! :juhu: Ser at du har termin i november - det har eg og. Er både spennande og skremmande å vera gravid. Gledar meg så veldig til å bli mamma for aller første gang, samtidig som eg er redd for at noko skal gå gale. Men no er det berre ei vekes tid igjen til ordinær ultralyd, så eg kryssar fingrane for at dette går bra! Har du fått time til ordinær UL? Grattis med levert oppgåve! Alltid herlig å bli ferdig med slikt. No får du berre nyta det flotte sommarveret. Endret 2. juni 2008 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå