Gå til innhold

Linser

ElleVille

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg har alltid brukt månedslinser, men skal om ikke så lenge ut i en jobb der styret med rensing o.l. er særdeles upraktisk, nesten umulig å få til i praksis.

Hva med dagslinser? Hvordan fungerer det, bruk og kast med en gang?

Har hørt dagslinser er mye dyrere enn månedslinser, stemmer dette?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Amanda.

Bruker selv linser, månedslinser. Tror at det også er veldig greit med dagslinser. Det er bare å bruke dem og så kaste dem når du legger deg. Det er nok kanskje litt dyrere, sidend et er flere. Men ikke så veldig, siden de ikke er laget for å holde i en måned.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Dagslinser er litt dyrere men samtidig d er sikrere og mere renslig.

Jeg har valgt dagslinser fordi jeg gidder ikke å få noen infeksjoner og annen skitt på øynene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det også kommet linser som man kan ha på en hel måned av gangen... dvs. man tar de ut de første dagene i måneden, og deretter kan de være på øynene i drøye tre uker... Funker fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Jeg foreslår at du drar til optikeren og snakker med han/henne icon_smile.gif Det er jo ikke alle som kan bruke endagslinser...jeg kan ikke det icon_rolleyes.gif pga skjeve hornhinner... Det kommer vel endagslinser som korrigerer skjeve hornhinner også etterhvert, men jeg tror de er ganske dyre ennå.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte dagslinser og jeg har skjeve hornhinner.

Gikk imidlertid tilbake til mnd.linser, synes ikke dagslinsene var verd prisen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt månedslinser i 10 år. Fungerer fint. Prøvde dagslinser i forige uke. Syntes de klemte på øya mine....... Kanskje jeg har torske øyne??? icon_eek.gificon_eek.gif

Tror de kostet nesten 2000 kr for 6 mnd. Mine vanlige koster 1200 kr. Ikke så stor diferanse da...

Men jeg vurderer opperasjon på øya mine.. Ser veldig dårlig. Koster litt det oxo (15000 kr for ett øye)

Men tenk på alt man sparer på linser og briller da!!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takk for svarene.

Skal til optiker i morgen, håper det går greit.

Skal høre om de nye man kan bruke i en måned... Hørtes kjekt ut.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også et sted på nettet som selger linser billigere enn optikeren fordi de kjøper stort lager. (www.lensway.com) Du må selvsagt likevel gå til optikker for å sjekke hvilken styrke du skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...