Joplaya Skrevet 8. mai 2003 #1 Del Skrevet 8. mai 2003 Nå er jeg lei. Lei av å prøve bh-er. Lei av å komme hjem med en bh som jeg tror passer (for det gjør den i butikken), men i bruk hopper brystvorten og halve puppen opp av bh-en :x C er for lite og D er for stort. Jeg må altså kjøpe bh-er som er hakket større rundt kroppen min for å finne en cup som passer. Skal ikke puppene bli mindre etter amming??? For det er de såvisst ikke. Og så er det sømmen. Går sømmen på tvers ser jo puppene mine helt skvist ut, og får såvisst ingen pen form. Er sømmen på skrått er det nesten samme opplegget. Før brukte jeg søm rett opp, men nå ser jo puppene mine rare ut i de også :evil: Nå går jeg med en bh som passer i cupstr, men der er likevel stoff for mye i cupen slik at det rugler seg under genseren. Tar jeg på meg siste innkjøpte bh, hopper høyre puppen min utav innen kort stund. Skal jeg gå uten bh jeg da? Nei, for da er de i alle fall ikke pene under genseren... Sukk... Noen som tror de har noen tips til meg og mine umulige pupper? Ammebh-ene passer forsåvidt enda. Men den perioden er over, er glad for å slippe å gå med dem noe mer. Argh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. mai 2003 #2 Del Skrevet 8. mai 2003 hvis du ikke allerede har gjort det, anbefaler jeg å gå i en spesialforretning for undertøy. Der kan de hjelpe deg med mål og finne BH som passer. Cupstørrelsene varierer veldig etter hvordan cupen er sydd og om det er hel eller havl skål. Ofte varierer det fra merke til merke også. Det finnes også mange BH som har cup uten sømmer. Har noen slike selv og brystene får en jevn rund form. Veldig fine under tynne topper Et mulig alternativ hvis du havner mellom to cupstørrelser er å kjøpe den største og kanskje legge inn et lite innlegg?? Det er ihvertfall lurt hvis brystene ikke har samme størrelse, noe som er veldig vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M-ling Skrevet 8. mai 2003 #3 Del Skrevet 8. mai 2003 Dette irriterer meg også. Jeg ligger et sted mellom B og C, tydeligvis. Det er hverken vakkert eller behagelig når puppene spretter ut av BH'en. Jeg har enkelte som passer (både i B og C), men i B må jeg hele tiden trekke BH'en på plass. Med C blir det vel mye stoff igjen. Jeg synes det er vanvittig at man må gå i spesialforretning for å få en vanlig BH! Dessuten så blir det jo altfor mye sprett-pupp med innlegg - i allefall for meg. ¤oppgitt¤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. mai 2003 #4 Del Skrevet 8. mai 2003 Uff, jeg kjenner til problemet! Jeg finner sjelden bh'er som er fine. De fleste er sånn at når brystene beveger seg er og er på på "vei ut", blir de liggende halvt på plass...Da ser det rett og slett ut som jeg har to par bryster...Det er bare ikke pent. Har ingen tips å komme med, men bare en liten støtte-erklæring... Kverula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 8. mai 2003 #5 Del Skrevet 8. mai 2003 Pupper er merkelige dyr altså! Kjenner til problemet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 8. mai 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 8. mai 2003 Så deilig! Så deilig å se at der er flere i samme situasjon. Og samtidig irriterende at der er flere i samme situasjon, noe er jo da galt et sted... Eller? Jaja, ut på jakt igjen. Skuffen er full av bh-er som ikke passer, tar vare på de i tilfelle de en dag skulle passe I can only wish! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 8. mai 2003 #7 Del Skrevet 8. mai 2003 Det problemet kjenner jeg bare så altfor godt!! Jeg sliter med at jeg ikke liker polstrede BHer eller pushups, så da blir utvalget heller smalt. Siste bh-kjøpeforsøk endte med at jeg hadde prøvd 15 ulike BHer (de fleste på spesialforretning), uten at jeg likte noen av dem. Enden på visa? Jeg gikk og kjøpte hvit versjon av den svarte fra Calvin Klein som jeg allerede hadde i skapet. Og det er ett år siden.... Forøvrig sliter jeg med størrelsen; jeg er tynn, og 70 holder evig, mens B av og til passer, noen ganger C. Men 70C er ikke akkurat dagligdags..... De fleste BHene jeg liker, er fra Triumph. M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanja Skrevet 8. mai 2003 #8 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg har akkurat det samme problemet og det irriterer meg grenseløst. Jeg ligger også mellom c og d. 75c er litt for snau og 75d er litt for stor og 80c er altfor stor. Den blir jo for stor rundt også og er faktisk større i cupen enn 75d. Pushup er verst selvom jeg tar ut innleggene. I 75c spretter brystvortene ut med en gang og jeg må drive og dytte dem inn hele tiden. I vanlig bh slipper jeg stort sett det men der klemmer 75c puppene mens d ikke gir nok støtte. AAAAAAAAAARRRRRRRRGH! :evil: Det skulle fantes mellomstørrelser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 8. mai 2003 #9 Del Skrevet 8. mai 2003 I Bergen har vi heldigvis Agjato. :storfornøyd: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 9. mai 2003 #10 Del Skrevet 9. mai 2003 Det er kjempeviktig å prøve skikkelig i butikken. Er du sikker på at du har riktig størrelse - omkrets altså? Hovedtyngden, for å si det sånn, skal hvile på rundt og stroppene skal nesten bare være til pynt. Når du har funnet rett omkrets er det bare å prøve seg fram med koppstørrelser, men husk at om du går opp eller ned i omkrets så endrer koppen seg også. Det betyr at om du har en bh i str 80 D så må du opp en koppstørrelse om du går ned en størrelse i omkrets. 80 D tilsvarer dermed 75 DD og en 80 C tilsvarer en 75 D. Skjønner? For å sjekke omkrets må du alltid kjøpe en som sitter stramt på ytterste hakk (etterhvert blir de slappere i elastikken og da må du justere innover på hakkene). Bh'en skal danne en rett linje rundt kroppen - altså sitte like lavt forna og bak og ikke skli opp på ryggen når du beveger deg. Ikke vær redd for å hoppe og vri litt på deg i prøverommet da kjenner du fort om den sitter. Er det spiler skal de ligge helt inntil kroppen og ikke stikke ut hverken på siden eller foran. Fronten, mellom koppene, skal ligge helt inntil brystbenet ditt. Da sitter bh'n som den skal. Det fins gode bh'er med formpressede, sømløse kopper - ivertfall i din størrelse. prøv deg fram og konsulter gjerne en undertøysforretning. De har peiling. Tror nok også at det er en god regel å heller kjøpe bittelitt for stor kopp enn for liten, det finnes fine innlegg å få kjøpt. Du kan jo justere stroppene også slik at de holder koppen litt inn. Lykke til fra brystfagre Suzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 9. mai 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 9. mai 2003 Så enkelt du får det til å høres Suzy :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 9. mai 2003 #12 Del Skrevet 9. mai 2003 Så enkelt du får det til å høres Suzy :o Det er egentlig ikke så komplisert, det bare føles sånn Jeg tenkte i alle fall samme tanken som suzy da jeg leste innlegget ditt. Kanskje du skal teste å gå en størrelse ned rundt ryggen og en opp i cupen? Det kan gjøre underverker. Jeg leste en gang at så mye som 80% egentlig bruker feil BH-størrelse... Det er viktig at den ikke er for stor rundt ryggen, i alle fall, der tror jeg mange gjør feil! lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 9. mai 2003 #13 Del Skrevet 9. mai 2003 det finnes jo en million bh'er som sitter rart selv om de har riktig størrelse... har 8 hverdags-bh'er, av dem er 5 stk triumph amourette 200DE , dette er den ENESTE triumph-bh'en som ser bra ut på meg, men den er til gjengjeld helt perfekt. 3 hvite og 2 svarte. (har et par andre triumph- bh'er også, men de er til spesielt bruk med enten fleksible/uten stropper og en push-up hvis det skulle trenges.) de 3 resterende er en hvit, en svart og en beige i en og samme modell fra lindex - helt enkle formpressede sømløse. jeg har hatt pupper i snart femten år. på den tida har jeg klart å finne TO bh-modeller som sitter sånn jeg vil ha dem. gjett om jeg vet hvordan det er med bh-frustrasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 10. mai 2003 #14 Del Skrevet 10. mai 2003 Så enkelt du får det til å høres Suzy :o Det er ganske enkelt når du kan reglene Problemet er utvalget (eller mangelen på utvalg) og å orke å lete seg gjennom alt. Du har helt rett Solskinn - de fleste feiler når det gjelder størrelsen rundt. Jeg har til og med opplevd å få råd av ekspeditrisen i butikken og å gå opp en størrelse rundt når bh'n ikke passet. Snakker om å IKKE ha greie på det! Det aller viktigste er at den sitter godt rundt - og det er ikke lett! Jeg kan anbefale deg glatte bh'er fra Vanity Fair. De er kjempefine! Du får sikkert tak i dem i en bra undertøysforretning. Nok en gang lykke til! Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 10. mai 2003 #15 Del Skrevet 10. mai 2003 Jøss så det er ikke bare meg nei? Så godt å høre! Jeg har alltid brukt 75D men cupen er bittelitt for liten, pga. brystreduksjon for mange år siden. Derimot blir DD for stort, og bare glen 80D det går ikke. Har liksom mye pupp under armhulen hvis dere skjønner. HJELP!! Det er SÅ vanskelig, TOM på spesialforretninger. Selv om jeg tror størrelsen er riktig, så kan bh se helt merkelig ut på. Hvorfor finnes det bare a og b cuper i butikkene? De fleste norske jenter har vel større pupper enn det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 10. mai 2003 Forfatter #16 Del Skrevet 10. mai 2003 Hvorfor finnes det bare a og b cuper i butikkene? De fleste norske jenter har vel større pupper enn det?? Ja, der kom du med min irritasjon nr 2 når det gjelder bh! Hva er det med a og b som gjør at de str finnes i alle bh-varianter, mens str c og d må du lete lenge etter Typis å finne den perfekte bh, som bare er lekker, og så er den ikke i min str :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 12. mai 2003 #17 Del Skrevet 12. mai 2003 Ja er det ikke merkelig at det skal være så godt utvalg - særlig i b-cup??? For hvem trenger egentlig bh mest? De med pupper som speilegg (unnskyld!) eller de som virkelig har noe å bære på? Skulle gjerne ha starta en egen undertøysbutikk for akkurat dette med undertøy irriterer meg noe helt forjævlig :evil: Jeg blir sååå sur av å prøve undertøy på steder med elendig utvalg og butikkhjelp som ikke har snøring!!! Grrrr :x Jeg tror de fleste norske jenter har fra c-cup og oppover i størrelser. Enig? Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 15. mai 2003 Forfatter #18 Del Skrevet 15. mai 2003 Suzy: Nå SKAL jeg finne bh som passer. Skal følge alle dine råd Men jeg føler ikke at 75d passer bedre enn 80c jeg... Får da prøve, for puppene hopper bare ut av 75c :x Fronten, mellom koppene, skal ligge helt inntil brystbenet ditt. Da sitter bh'n som den skal. Men så var det dette da... Fronten har aldri lagt inntil brysbenet mitt, står alltid litt ut. Fy pokker jeg kommer til å bli utålmodig i dag Og oppgitt Og sinna Kommer sikkert hjem med dårlig humør og uten bh :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 15. mai 2003 #19 Del Skrevet 15. mai 2003 Det er ikke nødvendigvis lett nei... Har hatt mangt et oppgjør med meg sjøl i prøverom rundt omkring... :cry: Det er faktisk et ganske viktig poeng at den sitter inntil midt foran - da er det riktig størrelse rundt. Har du prøvd 70 DD da? Uansett - hell og lykke i jakten og finner du en god modell som også har størrelse elefantpupp inne så si fra til meg Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 15. mai 2003 Forfatter #20 Del Skrevet 15. mai 2003 Utsatte det jeg... Da hunden min stakk av og jenten min var trøtt - fant ut dette ikke var dagen å sloss med ulike bh'er på :-? cup dd!? Nehei om den kommer til å passe, har da ikke så store pupper :o Kan hende omkretsen vil passe, men det vil bli mye stoff til overs da ja Skal gi beskjed om jeg ser noe i str elefant ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå