Rosalie Skrevet 4. april 2008 #21 Del Skrevet 4. april 2008 hva med en folie som hindrer innsyn? feks http://www.rom123.no/inspirasjon/article129951.ece eller dere kan ha den bare i barnehøyde slik at dere får inn lys overst på vinduet. http://www.shoporama.no/varemerke.php?id=17 Det var faktisk en veldig god ide! Vet flere som hadde slik da de bodde på bakkeplan i sentrum - folie opp høyt nok til at folk ikke kunne kikke inn. Og allikevel beholdt man muligheten til å se ut, og å få inn dagslys (som man jo mister dersom man må ha gardiner fortrekt hele tiden). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 4. april 2008 #22 Del Skrevet 4. april 2008 gjest_gjest skal se på det! Vi må nok dekke hele vinduet med det (når jeg sier vi har vindu på bakkenivå så mener jeg det; de har til og med gravd ned i bakken en 20 cm, og så er det da en liten "firkant" utenfor vinduet som er 20 cam lavere enn bakken. Så egentlig er nederste vinduskarmen -under- bakkehøyde XD Vi må jo fortsatt få tillatelse av huseiern, så da må vi jo snakke med de uansett. Men det hadde vi og tenkt til. Må høre om lov til å sette opp insektsnetting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 4. april 2008 #23 Del Skrevet 4. april 2008 Slik folie kan dere godt sette opp uten huseiers tillatelse, da den er lett å fjerne når dere skal flytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 4. april 2008 #24 Del Skrevet 4. april 2008 Åneida du... Vi må be om lov til å henge opp en lampe, så tviler på at det blir populær om vi setter opp sånn folie, selv om den bare er å fjerne etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 4. april 2008 #25 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Åjodadu... Det kan dere fint. Jeg hadde ikke giddet å spørre husvert om akkurat det. Blir som å henge opp gardiner. EDIT: Og jeg hadde drete syltynt i om husvert syntes det var noe særlig eller ei - det har han faktisk ikke en dritt med. Endret 4. april 2008 av Wadjet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 4. april 2008 #26 Del Skrevet 4. april 2008 Hehe yes ma'am ^^ Noen som vet om butikker i oslo hvor slikt kan kjøpes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirina Skrevet 4. april 2008 #27 Del Skrevet 4. april 2008 Oj, dette minner meg om den første leiligheten jeg og eksen leide. Det var en sokkelleilighet, og trappen opp til huseiers inngang var rett utenfor vårt stuevindu. Der var det jo naturligvis mye trafikk og både foreldre og barn var veeelidig nysgjerrige hver gang de gikk forbi, derfor hadde vi gardinene igjen stort sett hele tiden. Det var ikke sjelden når jeg kom hjem at den ene ungen i huset sto på balkongen og kastet planter på meg, mens jeg prøvde å låse meg inn. Da mener jeg slike blomster man planter i blomsterkasser, med jord og hele greia. Den samme drittungen fant jeg også også på vei INN gjennom soveromsvinduet vårt ved flere anledninger. Og favoritthobbyen var å kaste sprettball på vinduene våre, gjerne klokken 6 på søndagsmorgener. Forledrene var også noget spesielle. Husker de sto og fortalte meg at den elsdte sønnen, som mannen i huset hadde fra et tidligere forhold, var dum og gjorde det dårlig på skolen. I utgangspunktet var det jo rimeleig sært at de følte behov for å fortelle meg dette i det hele tatt, men det som var verre var at gutten det var snakk om sto rett ved siden av og hørte alt hva de sa. Og hver gang vi var ute og kastet noe søppel gikk det maks 5 minutter før far i huset var på plass og systematisk gjennomgikk det vi hadde kastet. Det er så mye rare folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 4. april 2008 #28 Del Skrevet 4. april 2008 Å, hjelpes! Så ille er de ikke her, heldigvis jeg bodde et par måneder i en sokkelhybel i tønsberg, der delte jeg bad med huseiern, hadde mitt eget skap til mine toalettsaker... Merket at det var blitt rotet inni der et par ganger... Vet ikke hva de så etter jeg, men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 4. april 2008 #29 Del Skrevet 4. april 2008 Man skal tydeligvis ikke tolerere så veldig mye. Vi ble nettopp fortalt at vi får ikke bli her lenger enn frem til sommeren. De vil ha oss ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 4. april 2008 #30 Del Skrevet 4. april 2008 Og har de gyldig oppsigelsesgrunn..? Neppe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 4. april 2008 #31 Del Skrevet 4. april 2008 De vil ikke bruke leiligheten til utleie lenger, de vil ha den som kjellerstue. De bryter kontrakten, huseieren sa det selv, men det skinte tydelig ikke gjennom at de bare ikke vil ha oss her lenger. Og da vil ikke vi bo her lenger heller... Men sånn er det, vi orker ikke krangle, nå kommer det bare til å bli ubehagelig for oss å bli her uansett. Ræva timing, midt i eksamen ffs. Men på en måte er det greit, vi hadde planer om å ta et friår neste år begge to, så da flytter vi kanskje tilbake til Porsgrunn istedet... Men jeg er SUR!!!! Og sliten, og oppgitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 4. april 2008 #32 Del Skrevet 4. april 2008 Siden de bryter kontrakt og dere er så snille å ikke bråke med det, så kan dere forhandle fram utflyttingstidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 4. april 2008 #33 Del Skrevet 4. april 2008 Vi får bli her frem til sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #34 Del Skrevet 4. april 2008 Vi har tatt ned gardinene i vinduet (dvs stanga datt ned, og vi har ikke hatt tid til å sette den opp). Herregud... Tål det eller flytt. Du må da forstå at jenta ser på huset som sitt og familiens, og at dere på en måte bare låner det. Du kan ikke forvente at en sjuåring skal forstå at det er dere som disponerer dette og derfor får ikke hun lov til å leke utenfor vinduet? Den stakkars gutten på 3-4 år høres det ut som om dere har skremt skikkelig. Nei, hvis du er så misfornøyd bør du heller bare flytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #35 Del Skrevet 4. april 2008 Vi får bli her frem til sommeren Ja, men da trenger dere vel ikke å belaste utleieren med myggnettet dere tenkte å lreve at de betalte for? Hvis dere ikke kan være litt mer smidige som leieboere, er det bedre at dere kjøper dere et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplekake Skrevet 4. april 2008 #36 Del Skrevet 4. april 2008 Istedenfor å si "Gå vekk", så kan du vel si at "Dere får ikke stå å se inn til oss, for det liker vi ikke, og om dere gjør det en gang til. så sier jeg det til foreldrene deres." Veldig enig! Skjønner irritasjonen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 4. april 2008 #37 Del Skrevet 4. april 2008 Første gjest: Om du leide ut et sted, ville du syntes det var ok at dine barn satt utafor vinduet til leieboeren din og glante inn? Ville du selv syntes det var ok at barn du egentlig ikke kjenner, sitter og glaner inn vinduet ditt? Gutten ER forresten sjenert, det fortalte foreldrene oss på visningen, fordi han ikke torde si hei til oss eller foreldrene våre... Andre gjest: Nei, da greier vi oss nok uten myggnetting Eplekake: Når vi snakket med huseieren istad sa jeg at jeg var fryktelig lei meg for at jeg reagerte på den måten igår, og ba ham ta med barna ned til oss når de kom hjem slik at jeg kunne si unnskyld til dem. De kom hjem for to timer siden, og vi har ikke sett noe til dem enda... Ikke for det, om de ikke kommer hit så går jeg opp til dem i morgen, fordi jeg VIL si unnskyld, fordi jeg vet at jeg overreagerte der og da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 4. april 2008 #38 Del Skrevet 4. april 2008 De høres en smule spesielle ut, disse personene dere leier hos. Hvordan reagerte faren da du sa at du ville be om unnskyldning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #39 Del Skrevet 4. april 2008 Tror ikke det er så mye du får gjort med dette. Ikke lett å klage på andres barn når dere leier hos foreldrene. Hadde bare sett meg om etter et nytt sted. Denne signerer jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 4. april 2008 #40 Del Skrevet 4. april 2008 De høres en smule spesielle ut, disse personene dere leier hos. Hvordan reagerte faren da du sa at du ville be om unnskyldning? Det virka ikke som om han trodde at jeg mente det, at jeg liksom sa det bare for å havne i godboka. Men jeg var der oppe nå, mamman deres var sammen med barna når jeg snakka med de, og barna tok det fint, og hun virka glad over at jeg kom og snakket med dem Vi skal ta en prat med foreldrene på søndag, jeg vil kreve halvleie frem til sommeren. De har ikke lov til å be oss flytte ut, utifra slik jeg forstod kontrakten vår og husleieloven. Men vi gjør det uansett. Vi har ikke mulighet til å flytte før sommeren, pga skolen krever så mye, vi har ikke tid til å flytte, men vi er nødt til å finne en leilighet nå. Så det vil si at vi må betale to husleier frem til juli. Jeg regner med at de går med på dette, siden det tross alt er de som skaper trøbbel for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå