Gå til innhold

Singel jente med kort hår

Gjest Singeljenta

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde K S

Jeg har hatt både langt og kort hår. Jeg merker ingen forskjell i tilgangen på menn etter hvordan håret mitt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 måneder senere...
Gjest Singel_29

For å summere opp synes jeg ikke du bør spare til langt hår for å tekkes andre, men jeg tror nok venninnen din har rett i at mange menn foretrekker langt hår på kvinner. Hvis jeg ikke husker feil er det også et evolusjonsmessig argument som går i den retningen.

Venninna mi har kort hår og hun har hatt mange forslag på om å ha forhold, Men det er nok de mest overfladiske menn som faktisk bryr seg om hvordan håret til jenta ser ut. Jeg har selv hatt langt hår i nesten hele mitt liv, men jeg er mindre ettertraktet av menn enn venninna mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Man bør vel ha den sveisen man kler :) En av de mest omsvermede jentene jeg har møtt hadde helt kort hår, hun ble oppfattet som like attraktiv likevel, og er av typen som blir lagt merke til straks hun går inn i et lokale. En annen jeg kjente er lite feminin i oppførsel; bestemt, veldig praktisk, gikk i kjeledress i jobben, fysisk arbeid etc, men guttene falt som fluer, og hun er definitivt pen og sexy.

Samtidig er jo pent langt hår kanskje mer definert feminint enn kort, men det er jo mange som kler bedre kortere hår. Jeg hadde langt hår i årevis, men ser jo i ettertid at jeg kler bedre halvlangt og kort hår; ansiktstrekkene kommer bedre fram og jeg ser ikke mindre feminin ut - alternativet for min del hadde da også vært å ha et mer tungt, hengete og lett flisete langt hår, noe som ikke er spesielt sexy. Jeg har også inntrykk av at sexy ikke nødvendigvis er ensbetydende med "klisjé-feminin", men at det er noe mer ubestemmelig og individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Singel_24

Kan ikke uttale meg på vegne av menn, men jeg er enig med venninnen din.

Jeg syns kort hår på jenter og kvinner er stygt.

Kort hår ekke så kult nei, men det er da ikke stygt. Det er mange jenter som kler kort hår...Kort hår er ikke så fint på blondiner eller rødhåra men på brunetter er det nesten den perfekte sveisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde langt, tykt og blankt hår som jeg alltid fikk komplimenter for.

Barberte av alt sammen, og fikk da komplimenter for pene øyne, vakkert smil osv.

Tiltrakk meg like mange menn.

Men kanskje flere som var åpne for min personlighet når håret bare var noen millimeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg hadde langt, mørkt hår. Men etter et par litt mislykka eksperimenter hos frisøren (striper etc), var håret blitt tørt og slitt. Valgte da å klippe meg helt kort, for å få et "sunt" og godt hår igjen. Fant etterhvert en sveis jeg trivdes med, og ble veldig fortrolig med å ha helt kort hår (hadde det i noen år). Fikk også mange komplimenter for at jeg så mer "typete" ut, ansiktet kom bedre frem etc.

Nå har jeg spart til langt hår igjen, og er tilbake til lengden det var før jeg startet mine frisøreksperimenter. Trives bra med langt hår også, og får mange komplimenter for håret. Men føler samtidig at jeg nok forsvinner mer i mengden av "langhåra" jenter. Enten så henger det bare der, eller så må man bruke endel tid på å prøve å få satt det opp på en pen måte.

Når det gjelder respons fra mannfolk, så merket jeg ingen stor forskjell. Men som andre også har nevnt her, så merker/merket jeg forskjell på komplimentene! Nå kan jeg få høre at jeg har så tykt, glansfult, flott hår + andre. Da jeg hadde det helt kort fikk jeg mer komplimenter av typen: så fin sveis du har, så fin du er på håret, den sveisen kledde deg skikkelig godt, så fine trekk du har, nydelige øyne etc...

Selv må jeg innrømme at jeg oftere legger merke til jenter med en kul, kort sveis, enn jenter med langt hår. Kanskje fordi jeg selv føler at jeg med langt hår kan forsvinne litt i mengden, mens de som har funnet en kort sveis som virkelig kler de, får frem sine beste trekk på en flott måte.

Og det er ikke fint med langt hår for en hver pris... Langt hår som er slitt, tørt, ustelt etc er ikke pent! Da er det mye finere med en kort kledelig sveis, som er lettstelt!

Ble fryktelig rotete dette her, men håper dere ser poenget... (litt trøtt i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Hei TS!

Vet ikke om du leser tråden din fremdeles, men to ting slår meg, og det er at venninna di høres fryktelig overfladisk ut, og det andre er hvorvidt du hadde kort hår da du hadde kjæreste. Du skrev i åpningsinnlegget at du nylig var blitt singel.

Tror vi jenter er ganske dumme i vår søken etter menn, vi prøver å finne ut hva som er galt med OSS, som regel med hjelp av venninner, eller KG. Og hva vet kvinner egetnlig om hva menn vil ha?

Jeg har langt hår, og er singel.

Jeg kan være omsvermet, og får høre av venninner at de ikke skjønner at jeg er mer omsvermet enn dem, for de er tynnere, for eksempel.

Det handler om utstråling og personlighet, mener jeg. Når jeg ser på menn iallefall, jeg tenker svært sjelden på sveisen, og hårpryden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Da jeg møtte kjæresten min hadde jeg kort bob som stoppet rett under kjevebenet. Når har jeg langt hår til ca ned til...ja, puppa...men han klager ikke. Hinter fremdeler om at "jeg hadde vært så fin med sånn kort hår", men det er jo ikke pga håret mitt han er sammen med meg!

Jeg trives uansett best med håret oppsatt da jeg synes ansiktet mitt kommer frem mye bedre og de høye kinnbena mi kommer til sin rett, men har møtt på så mange åndsvake frisører som ALLE har gitt meg bolleklipp og har angst for å prøve igjen.

Har vurdert å klippe meg kort a la Twiggy-stil eller sånn bob som Jessica Simpson hadde eller guttekort.

røff guttesveis

Jessica Simpson

Twiggy

Men jeg er for feig akkurat nå. Har tatt meg to år(takket være en idiot av en "stylist" som mente at å tynne ut det allerede tynne håret mitt hadde vært såååååå tøft!) og har lyst til å spare litt mer. Føler meg litt mer attraktiv med langt hår men irriterer meg over hvor glatt det er og at til og med hårstrikk må gi tapt om håret er nyvaska. Og siden jeg har det opp 80% av tida er det kanskje like greit å finne frem saksa? Nei, det er ikke enkelt det der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ble singel for ikke så lenge siden, og har kort hår. Jeg kler absolutt kort hår best, og ser mye freshere ut i ansiktet med det. Jeg hadde sikkert hatt mer draget på menn med langt, lyst hår, men skal ikke klage på det draget jeg har nå ;) Jeg passer på å se feminin ut ellers da, har mye å si at man har pynt i ørene, smykker, ok klær osv. Bruker ikke klær som viser mye hud, men innsvingete jakker ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fantegutt

Hvis du foretrekker å ha kort hår så har du det. Å lure til seg en mann med langt hår for så å klippe deg kort etterpå er rett og slett lureri. Personlig så liker jeg jenter med langt hår men kjenner mange gutter som liker frekke korte sveiser på jenter. Har jenta langt hår når jeg faller for henne så bør hun fortsette med å ha det lange håret. Greit nok at dere sminker dere og lurer oss til å tro at dere er penere enn dere er men det får være grenser. Jeg kan jo se en fordel med at du har kort hår. Du slipper sikkert mange mannfolk som bare er ute etter å få seg noe. Vel, hvis planen din er å frese litt rundt nå så kan kansje langt hår være en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, har ikke lest alle svarene, men vil si at kort hår er utrolig pent, på noen.

om du kler sveisen så er det ikke håret jeg ser etter når jeg møter deg på gata, men går du med helt feil sveis så ødlegger det hele inntrykket av deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...