Cognizance Skrevet 3. april 2008 #21 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Først vil jeg understreke at få vil karakterisere meg som noen playboytype :-P Fordi menn blir ikke tiltrukket av jenter med kort hår. Det betyr i praksis (sier hun) at om jeg står i en bar og det ved siden av meg står en annen jente som er ikke er fullt så pen som meg men hun har langt hår, da vil menn gi henne oppmerksomhet før meg. Er dette sant? Foretrekker menn damer med langt hår????? Tror dette stemmer bra for meg. Det er selvsagt ikke avgjørende, og andre fysiske ting betyr mer. Men jeg har lagt merke til at jeg lettere synes kvinner med langt hår (og da mener jeg virkelig langt, til godt nedpå ryggen) er tiltrekkende enn jenter med kortere hår. Samtidig vil jeg ikke si meg enig i at det nødvendigvis er mer feminint med langt hår kontra kort hår. (Lange negler er visst feminint og det liker jeg virkelig ikke - hvorfor er så mange jenter besatt av å skulle ha så fordømt lange negler?) Endret 3. april 2008 av Cognizance Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 3. april 2008 #22 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg synes egentlig at det er ganske ufølsomt av venninna di og si at menn ikke blir tiltrukket av deg fordi du har kort hår!! Hår vokser seg ikke langt på et par dager,vanskelig å gjøre noe med raskt (om du ville det) Og jeg tror ikke at en pen jente med kort hår blir oversett om hun står ved siden av ei mindre pen med langt hår!!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 3. april 2008 #23 Del Skrevet 3. april 2008 Helt ærlig så er jeg enig med venninna di. Håret trenger ikke være veldig langt, men omtrent som på de tre kvinnene kevlar linket til først. (Jeg er kvinne da). Hehe, vel det er én teori i hvert fall: "Another possibility is that long head hair is a result of Fisherian runaway sexual selection, where long lustrous hair is a visible marker for a healthy individual." http://en.wikipedia.org/wiki/Long_hair Som en gjest er inne på: Hvis denne teorien stemte, ville også kvinner blitt mest tiltrukket av menn med langt hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 3. april 2008 #24 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Vel, vi har alle ulike preferanser - også når det gjelder hår. Jeg klipte meg veldig kort for tre-fire år siden og hadde det vel kanskje slik i over to år. Likte det, men begynte etterhvert å savne det lange håret jeg hadde før. Nå har jeg langt hår (til midt på ryggen ca) og får høre at det er noe som kanskje kler meg best. Jeg er nok litt enig i det og nå skjønner jeg ikke hva jeg tenkte på den gang. Samtidig har jeg en viss forståelse for hvorfor jeg gjorde det, har tykt hår og var lei floker osv. Men nå har jeg lært meg å like det. Heldigvis vokser håret mitt fort, så det har ikke vært noe problem å la det vokse ut, selv om jeg angrer på at jeg klipte det i ulike lengder. Overhåret har tatt evigheter (synes jeg da) å gro ut igjen. Det er egentlig ganske spennende, for jeg har aldri hatt så langt hår før. Bølgene kommer plutselig veldig godt fram og nederst danner det seg krøller. Noe jeg ikke ante at jeg hadde. Jeg synes du bør bestemme hva du ønsker for din egen del - og ikke etter hva din venninne, eller menn for den saks skyld, synes. Hvis du liker det, så er det absolutt ikke noe galt med det. Mvh Yvonne Endret 3. april 2008 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #25 Del Skrevet 3. april 2008 Som en gjest er inne på: Hvis denne teorien stemte, ville også kvinner blitt mest tiltrukket av menn med langt hår. Det kan absolutt tenkes at menn og kvinner har forskjellige iboende preferanser. Slik er det for eksempel hos påfuglen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 3. april 2008 #26 Del Skrevet 3. april 2008 Det er egentlig ganske spennende, for jeg har aldri hatt så langt hår før. Bølgene kommer plutselig veldig godt fram og nederst danner det seg krøller. Noe jeg ikke ante at jeg hadde. Høres nydelig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gutt_* Skrevet 3. april 2008 #27 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg tror de fleste gutter foretrekker jenter med langt hår eller halvlangt hår! Helt kort er for guttete! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 3. april 2008 #28 Del Skrevet 3. april 2008 Det kan absolutt tenkes at menn og kvinner har forskjellige iboende preferanser. Slik er det for eksempel hos påfuglen. Det kan også ha med kulturelle idealer å gjøre. Langt hår blir sett som feminint, og kort som maskulint. Det er med på å understreke kjønnet, akkurat som klesdrakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #29 Del Skrevet 3. april 2008 Som mann må jeg si. Damer med kort kan være fint hvis det er klippet femint sånn som Katie holmes eller rihanna. Unge jenter kler sjelden kort hår. Det krever kvinnelighet Brita på big brother er skrekkeksemplet på en dame som ikke kler det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest men Skrevet 3. april 2008 #30 Del Skrevet 3. april 2008 Det er flere menn som foretrekker langt hår. Likevel, venninnen din er på tur. Du har vært singel i bare noen måneder, ingen grunn til å bli desperat og føle at en må forandre utseendet for å finne seg noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 4. april 2008 #31 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg skal komme med en ubehagelig tilståelse. Jeg er altså mann, og da jeg var rundt 18-19 hadde jeg langt hår. Det var skulderlangt og velstelt. For noen år siden klippet jeg det kort til en mer "maskulin" og røff frisyre, og jeg merket umiddelbart at jentene ble mer interessert i meg. Først syntes jeg det var ganske overfladisk, men man kan jo ikke laste folk for å ha preferanser. Jeg kan legge til at de jentene som var interesserte i meg da jeg hadde langt hår ofte var av en spesiell type som stereotypisk liker gutter med langt hår (metal-jenter osv). Jeg må nok innrømme at jeg selv synes en lang manke av glansfullt hår er mest tiltrekkende på de fleste jenter. Samtidig er det mange jenter som kler det kort, men da synes jeg de må ha et ansikt/hode som kler det. Uansett er ikke dette noe som ville hindret meg i å innlede et forhold med noen, det får da være grenser. For å summere opp synes jeg ikke du bør spare til langt hår for å tekkes andre, men jeg tror nok venninnen din har rett i at mange menn foretrekker langt hår på kvinner. Hvis jeg ikke husker feil er det også et evolusjonsmessig argument som går i den retningen. Jeg har den motsatte erfaringen, men jeg har selv utviklet med utrolig mye de siste årene, så jeg tror verken hår, skjegg eller klær egentlig spiller noen rolle - for menn. Du har helt rett i at langt hår er et statussymbol, både for menn og kvinner. Langt hår. Selv merker jeg at blonde damer med langt hår fanger min oppmerksomhet lettest, som en refleks. Dette er til tross for at jeg foretrekker brunetter. Til syvende og sist spiller det egentlig ingen rolle, så lenge jeg ikke synes frisyren er stygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 4. april 2008 #32 Del Skrevet 4. april 2008 Det kan også ha med kulturelle idealer å gjøre. Langt hår blir sett som feminint, og kort som maskulint. Det er med på å understreke kjønnet, akkurat som klesdrakt. Enig. I enkelte afrikanske stammer har kvinnen alltid kort hår. Og i tidligere tider har langt hår på menn vært svært ideelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spadamen Skrevet 4. april 2008 #33 Del Skrevet 4. april 2008 Hehe, vel det er én teori i hvert fall: "Anthropologists speculate that the functional significance of long head hair may be adornment, a by-product of secondary natural selection once other somatic hair had been lost. Another possibility is that long head hair is a result of Fisherian runaway sexual selection, where long lustrous hair is a visible marker for a healthy individual." http://en.wikipedia.org/wiki/Long_hair Eg las i ei bok, (kroppspråk), om dette med kort hår og langt hår. Der vart det påstått at grunnen til at det er vanleg med langt hår på damer og kort hår på menn, er pga paul(us) frå kristendommen. Det har noko med kva syn dei kristne hadde på det. Det blir for så vidt nemnt på wikipedia. Så eg trur det har med kulturelle skilnadar å gjere. Uansett er vel håret på hodet eit av kjenneteikna til menneska + at det held hovudet varmt. Om det siste ikkje berre er ei myte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 4. april 2008 #34 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg tror at menn lettere tiltrekkes av feminine jenter. Og langt hår oppfattes lettere som feminint enn kort hår. (Da snakker jeg om veldig kort hår) Men når det er sagt så vet jeg om mange jenter som er så feminine i seg selv at det korte håret bare fremhever kvinneligheten deres (Halle Berry f.eks) Da er kort hår dødslekkert! Men jeg vet også om jenter som ikke kler kort hår så godt. Enten fordi de får litt "stort hode" eller fordi de rett og slett er så unisex i klesstil og fremtoning at de kan oppleves som lite feminine. Det er jo absolutt det beste i mange sammenhenger (skogtur f.eks) Men kanskje ikke når man er på sjekkern. Jeg tror at om man er på sjekkern, så vil begge kjønn gå for den de opplever som mest attraktiv. Og det kan være en helt annen enn den som kanskje er mest attraktiv på innsida. Jeg synes også at dersom man har pewnt hår så viser det bedre når det er mer av det. Helt kort hår er liksom helt kort hår. Det kan være veldig typete og kult. Men selve håret, med nyanser og mykhet kommer best fram når det har litt lengde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #35 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg tror nok at "normen" på hva menn tenker på når de skal forestille seg en attraktiv kvinne, er en med langt hår. Det er vel noe med at nesten alle babene og jentene i blader de har sett, og pene jenter på film og reklame har langt, løst, bølgete, tjukt hår. Jeg har selv ganske langt hår, og de gangene jeg har spurt mennene i mitt liv om de har noen preferenser når det gjelder frisyre, sier de alltid at jeg skal ha det løst (og langt). Selv om jeg er en typisk hestehalejente, og føler meg freshere (og derfor finere) med håret satt opp. Det hender jeg er snill mot ham og har det løst når vi er ute på byen med kompisene hans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 4. april 2008 #36 Del Skrevet 4. april 2008 jeg har hatt helt pinnkort hår i flere år, og hadde ikke noe vanskelig for å finne meg kjæreste/mannfolk av den grunn. Har hatt først langt siden jeg var liten, klippet meg i bob-lengde noen runder, så helt pinnkort, så bob igjen og nå en mellomlengde, skulderlangt mer eller mindre. Har helt ærlig talt ikke opplevd noen forskjell på vanskelighetsgraden av å få napp hos interessante mannfolk i disse periodene, så tror på det området at din venninde tar feil. At det er mange menn som synes langt hår er flott, DET skal jeg derimot si meg enig med henne i! Og mange menn synes nok tanken på langt hår er mer feminint en tanken på kort hår. men vi har da f.eks Halle Berry som har hatt pinnkort hår i en lengre periode, tror ingen mann vil si at hun ikke er fin pga hårlengden. Og, jeg tror det er mer utslagsgivende å være fornøyd med hvordan en selv ser ut, tror det er mye mer tiltrekkende en lengden på håret. Selv om man har preferanser, preferanser er ikke faste ting som MÅ være der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Guest_* Skrevet 4. april 2008 #37 Del Skrevet 4. april 2008 Det her jo jenta og utstrålingen hennes som gjør henne atraktiv og sexy!!! Se på Charlize Theron - hun er en av de vakreste kvinner jeg vet om - og på dette blidet f.eks. har hun kort hår. Jeg tror ikke en eneste mann ville sagt at hun ikke er kvinnelig og atraktiv!! Jeg synes også at hun var kjempelekker i filmen The Astronauts Wife, hvor hun hadde pinnkort hår. Det er ikke alle som er like fine med en slik frisyre. Men for de som gjør det så kan det være kjempesexy. Kanskje menn som ikke liker jenter med kort hår har problemer med at de ikke er mandige nok selv og at det er der skoen trykker...?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 4. april 2008 #38 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg tror mange menn TROR at de liker kvinner best med langt hår uten at det nøvendigvis stemmer "i virkeligheten". Min mann trodde at han like jenter med langt hår, men han har skjønt at han liker meg best med kort.. Så da måtte han revurdere hele teorien sin.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 4. april 2008 #39 Del Skrevet 4. april 2008 Veldig enig med både aline og guest. Det er jenta det kommer an på og ikke selve håret. (Forresten: lite er styggere enn langt, tynt og pistrete hår) Selv har jeg samme erfaring som aline angående oppmerksomhet; ingen nedgang i oppmerksomheten på tross av kortere hår. Forsåvidt er jeg også enig i at langt hår er veldig fint og feminint, og at man ved første øyekast kan tiltrekke seg oppmerksomhet på grunn av en flott hårmanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 4. april 2008 #40 Del Skrevet 4. april 2008 Høres nydelig ut! Takk. Vil bare si det: en god venninne av meg klipte seg kort her om dagen. Og hun ser absolutt helt fantastisk ut! Både gutter og jenter synes hun ser skikkelig stilig ut og at hun kler det veldig bra. Synes hun ser enda mer feminin ut nå enn da hun hadde langt hår. Aner ikke hvorfor, det bare er noe med henne. Nå kledde hun langt hår også, for all del, men hun kler veldig godt å ha kort hår også. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå