Gå til innhold

blødning under samleie..

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har i ett par år slitt med at jeg opplever blødninger under sex.. Noen ganger lite, noen ganger mer..

Har nevnt det til gynokolog og fått sjekket det.. Hu sa jeg hadde tynne blodkar som kom av at jeg kom til å begynne å blø lett ved visse stillinger under sex.. Men dette er litt plagsomt..

Noen flere her som opplever det samme?? Og som kanskje har noen tips?? Hvis det er noe som hjelper da...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du har ihvertfall skjønt at dette ikke er normalt.Da bør du oppsøke legen.Om andre kan ha opplevd noe liknende,vil ikke det si at det er samme problem du har.Gå til legen.Det er han som vet.

Lykke til.

Gjest Gjest
Skrevet

Du har vært hos lege, og fått beskjed om tynne blodkar. Men har du ikke fått noe info om hva som kan gjøres? Ta den tur til en annen lege. Ofte er det hormonprevensjon som er synderen, men er det ikke mulig å løse det slik så kan de ofte "brennes" bort.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kan jo høre med min nye lege for å være sikker. Men min forrige lege sa det ikke var noen fare. Har tatt celleprøve og div... Men skader jo ikke å være helt sikker:) Har også sluttet med p-piller.

Men blødningene oppstår ikke alltid, kommer som oftest hvis jeg og samboeren min er litt 'utålmodige' og ikke 'varmer opp nok'.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, men selv om det ikke er farlig skader det ikke å se om det går an å gjøre noe med det om du oppfatter det som plagsomt :)

Skrevet

Jeg opplever det der jeg også... men det er kun når jeg går på horomon-preparater...

Gjest Alabama
Skrevet
Jeg opplever det der jeg også... men det er kun når jeg går på horomon-preparater...

Jeg har også opplevd det, men da var jeg dritings og med en fyr med veldig stor pikk...

Skrevet

Nevnte legen at blodet kunne komme fra mannen din?

Skrevet
Jeg har i ett par år slitt med at jeg opplever blødninger under sex.. Noen ganger lite, noen ganger mer..

Har nevnt det til gynokolog og fått sjekket det.. Hu sa jeg hadde tynne blodkar som kom av at jeg kom til å begynne å blø lett ved visse stillinger under sex.. Men dette er litt plagsomt..

Noen flere her som opplever det samme?? Og som kanskje har noen tips?? Hvis det er noe som hjelper da...

Stusser litt ved det legen din sa. Kanskje hun mente tynne slimhinner?

Skrevet

Jepp, samme her. Derfor har jeg sluttet med p-piller og annen hormonell prevensjon. Nå blør jeg bare av og til under eggløsning. Jeg var også hos lege og gynekolog for dette, men det var lite de kunne gjøre siden p-pillene gjorde slimhinnene tynnere og mer sårbare.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Din lege har stilt en diagnose.Tynne blodkar sa hun det var,så da er det avklart.Prøver er tatt,så annet er utelukket.

Tynne skjøre blodårer på livmortappen kanskje da? Disse kan briste når penis presser mot tappen.Ikke farlig,men sikkert ubehagelig..

Gjest Gjest
Skrevet
Stusser litt ved det legen din sa. Kanskje hun mente tynne slimhinner?

Hvorfor tror du det? Og ikke hva legen har sagt? :)

Gjest Gjest
Skrevet

Skriver hun ikke hva legen sa årsaken er da?

Gjest Gjest
Skrevet

Enten tynne blodkar eller tynne slimhinner.. Husker ikke helt.. Men dette kan jo også kommer fordi samboeren min er nokså stor.. Og jeg har jo brukt p-piller i 6 år.. Så kan jo kanskje være hormoner fra p-piller ettersom flere har opplevd det samme..

Gjest Gjest
Skrevet

Takker forresten for alle svar!! Da har jeg enda flere ting jeg kan "foreslå" (om hva det kan komme av) for legen neste gang jeg tar turen dit.. Kan jo være da at legen tar seg litt bedre tid:)

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, hun nevnte ikke noe om det. Men det er fordi jeg vet at det kommer av meg og da jeg var hos legen presset hun en bomullsbit opp og sjekket om det lett begynte å blø.. Og det gjorde det..

Gjest Gjest
Skrevet
Takker forresten for alle svar!! Da har jeg enda flere ting jeg kan "foreslå" (om hva det kan komme av) for legen neste gang jeg tar turen dit.. Kan jo være da at legen tar seg litt bedre tid:)

Ja, eller du kan bytte lege om du føler kjemien ikke klaffer :)

Skrevet

Tror nok legen vet hva hun driver med :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...