Gå til innhold

TV serier på DVD

marsy

Anbefalte innlegg

Er hjemme i barselspermisjon og har derfor litt tid til overs innimellom på dagen. Tenker derfor at det burde være ypperlig med en DVD boks av en TV-serie, slik at jeg kan se en episode i ny og ne (lettere enn å se en hel film på 2-3 timer).

Trenger derfor noen anbefalinger.

Tenker da på en type dramaserie, eller "lur" komiserie. Mange jeg ikke har fått sett på TV de siste åra. Er glad i alt fra Seinfeld til Six feet under og Sex og singleliv.

Anyone?

Skriv gjerne HVORFOR akkurat den serien er spesielt bra også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er hjemme i barselspermisjon og har derfor litt tid til overs innimellom på dagen. Tenker derfor at det burde være ypperlig med en DVD boks av en TV-serie, slik at jeg kan se en episode i ny og ne (lettere enn å se en hel film på 2-3 timer).

Trenger derfor noen anbefalinger.

Tenker da på en type dramaserie, eller "lur" komiserie. Mange jeg ikke har fått sett på TV de siste åra. Er glad i alt fra Seinfeld til Six feet under og Sex og singleliv.

Anyone?

Skriv gjerne HVORFOR akkurat den serien er spesielt bra også

Jeg likte veldig godt The L word, og Seks som oss :O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Firefly (intelligent/morsom sci-fi-drama-western av mannen bak Buffy)

Black Books (farlig om du ikke kan drikke vin samtidig :ler: fantastisk morsom britisk komiserie)

Twin Peaks

Sopranos

The Wire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker:

House: En litt mer "intelligent" sykehusserie som er underholdende og morsom.

Gilmore Girls: Søt, morsom og "jentete" (kjæresten liker det også).

Black Books: Britisk komiserie som handler om en boksjappe og fyren som eier den. Alle jeg kjenner som har sett den elsker den.

The IT Crowd: Også en britisk komiserie. Handler om tre personer som jobber på IT-avdelingen i et stort firma. Ganske datanerdete.

Om du liker krim vil jeg i tillegg anbefale Miss Marple og Hercule Poirot (Agata Christie). Episodene er på en time, men spennende og koselige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greys Anatomy, Sopranos, Sex og singelliv, Beverly Hills 90210, Frustrerte fruer og Prison Break..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest _Leela_
Arrested Development!!!!

Verdens beste tv-serie!

En litt annerledes komiserie med bl.a. Portia De Rossi

http://www.tv.com/Arrested-Development/sho...05/summary.html

http://www.bluthfamily.com/

Denne er fantastisk!!!

Ellers vil jeg anbefale House, Bones, Charmed (så boksen var billig på cdon og har litt lyst på den selv) og selvsagt Futurama hvis du liker tegnet humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler:

- Nip/Tuck

- The Wire

- The L Word

Hvorfor? Rett og slett fordi jeg liker dem. :-D

Om akkurat du vil like dem også, er jo ikke så lett å vite. Men hvis du googler dem kan du se litt hva de handler om etc. Jeg synes i allefall det var lett å bli hektet på alle disse tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

Black Books som nevnt er kos.

Xena ! fordi det er xena.....haaallo!......

Riget, den danske serien, små creepy og moro på samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Black Books har jeg sett, og likte den veldig godt. Liker generelt britiske serier som the Office og Green Wing :-) L word likte jeg også veldig godt.

Arrested Development kikket jeg på hos platekompaniet i dag, er det den som det kun ble laget en sesong av??

Vil gjerne ha flere tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrested Development er det laget tre sesonger av..

Skulle ønske de hadde laget mer, men serien hadde bare 10 millioner seere i USA!

Serien er blitt kåret til verdens beste tv-serie en rekke plasser. Husker desverre ikke hvor ;)

Synes også House er utrolig bra!

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Hva med Dexter? Jeg er snart ferdig med den serien (sesong 3 kommer til høsten), og liker den veldig godt. Handler om en etterforsker i politiet som har en litt uvanlig hobby ved siden av. Både makabert og morsomt på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ONE TREE HILL, men advarer deg: Ser du en må se alt! Det er kanskje litt fjortis, men jeg er litt fjortis så det funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

"McLeod's daughters" Australsk dramaserie om livet på en gård i australia, drevet av kvinner. De første 3 sesongene er iallefall veldig bra, så de hadde de relativt billig på Posten nå.

Ellers må jeg melde meg på de som liker "House", genial humor med en genial Hugh Laurie i hovedrollen!

"Gilmore girls" og "Veronica Mars" er begge to serier med mye drama og humor, kan vurderes som noe jentete ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballykissangel:

Irisk tv-serie som blander humor og komedie. Følger livene til ulike personer på landsbygda. Sentrerer seg spesielt rundt den katolske presten Father Clifford og den lokale pub-eieren Assumpta.

Dette er en veldig morsom og ikke minst sjarmerende serie. Selv om serien kanskje kan virke litt klisjéfylt, ble jeg overrasket over hvor orginal og ikke minst morsom den er. For jo, serien har kanskje en romantisk undertone, men det er ikke hva som preger serien.

Teachers:

Britisk tv-serie som sentrerer seg rundt livet til unge lærere.

I tv-serien spiller Andrew Lincoln (Love Actually) den udugelige Simon, som, i likhet med flere av hans kolleger, er like umoden og i like lite i stand til å ta vare på seg selv, som sine elever. Personalet på den fiktive skolen i Bristol er en del av interne krangler, smålige splittelser, dårlig oppførsel, upassende sex og uærlighet, både før, under og etter arbeidstid. Det skal være sagt, de må også slåss med sine profesjonelle og moralske dilemma og takle sine ustabile forhold: noen ganger lykkes de, som oftest ikke. Det fører til superbe, bittersøte påfunn.

Første serien er Simon i sentrum, en engelsklærer som mesteparten av tiden diskuterer sex-ønskelister med sine venner og kolleger, Kurt og Brian, og røyker på skoletoalettene mens han får råd av sin hjelpsomme venn Susan. Når de ikke prøver å kontrollere og organisere trøblete elever på dagen, kan man finne dem drikke på den lokale puben. Deres mange likheter med sine elever, slik som sløvhet og latskap og konstant røyking (mye på grunn av den lave aldersforskjellen) gjør at serien blir en brilliant komedie.

Denne serien fungerer bra gjennom sine fantastisk morsomme kombinasjoner av det realistiske og surrealistiske gjennom å følge de fem hovedkarakterene, som alle er lærere på en helt ordinær ungdomsskole. Serien kombinerer fanastisk skuespill med gode visuelle effekter, spesielt med sin smarte progresjon gjennom hver dag i en skoleuke. Karakterene i seg selv er kjempemorsomme og de passer godt sammen (enda mer i serie nummer to) og viser hvordan lærere egentlig er vanlige mennesker som deg og meg. Den er enkel, men full av latter, og Andrew Lincoln og resten av skuespillerne passer virkelig bra til sine karakterer, og du ender opp med å glemme at det bare er en tv-serie.

Les mer om profilene til hovedpersonene i serien i bloggen min her.

Ellers vil jeg anbefale:

As Time Goes By:

Undeholdende serie med Judi Dench i hovedrollen. Varte i over 9 år og ble en kjempepopulær serie i hjemladet Storbritannia. Egentlig ganske fascinert at de to hovedrolleneinnhaverne i serien, som er godt over 60-år klarer å blande komedie og drama på en lun og god måte. Og man skal ikke kimse av alderen heller, jeg ble virkelig positivt overraska over å se serien.

To the Manor Born:

Min personlige favoritt innen britisk komedie. Handler om Audrey fforbes-Hamilton som blir tvunget til å selge sitt flotte gods på tvangsauksjon. Det blir ikke bedre at eiendommens kjøpes av Richard DeVere, en "nyrik" mann, som i tillegg er halvt polsk. Selv om de etterhvert blir vant til hverandre og kjemien mellom dem blir sterkere, oppstår det ofte konflikter mellom dem, som igjen gjør serien til tider hysterisk morsom.

Har sett serien hundrevis av ganger og blir aldri lei. Timien til Peter Bowles og Penelope Keith er uslåelig og var fram til slutten av 1990-tallet den serien med høyest antall tv-seere noen sinne i britisk historie. Må sees!

Vil også anbefale Yes, Minister/Yes, Prime Minister.

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The OC er min favoritt :) Mye humor og drama i solfylte Orange County. Herlige karakterer, særlig familien Cohen som man lett blir glad i! De første episodene av sesong 1 var ikke spesielt spennende, men serien tok seg veldig opp etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Green wing!

-Nynne (de selger dem på postkontoret, så jeg. Serien, altså, ikke filmen)

-Heroes

Yndlingene mine :hjertesmil: I tillegg til mye som alt er nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over er Black books fantastisk artig!!!

Ellers er Eureca ganske artig hvis den er mulig å få tak i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...