Gå til innhold

Mobil og sms

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Vega

En jeg kjenner - var i et forhold i ni år. Dama begynte å skjule mobilen sin på samme måte, masse smser - hemmelig. Sa han ikke hadde noe med det.

Det endte med at hun flyttet rett til en annen.

Dette med mobilen... her vil jeg nok få en del motstand... men det er jo en telefon. En telefon. Lik den vi har i hjemmet? Men med sms.

En telefon er da ikke som en dagbok? Om en venninne sender sensitiv informasjon, så må man jo slette den - dessuten, hvilken garanti har hun for at du ikke har lånt mobilen til f.eks sambo akkurat da?

Det kan jo være at sambos mobil har gått fløyten, og at han akkurat da ha mobilen (din) pga at han venter viktig telefon fra f.eks banken?

Det høres ut som mobiltelefon er blitt noe hellig ... en slags forlenget arm av oss selv. Om en venninne har problemer, prater vi heller i telefonen eller over fire øyne og en kaffekopp.

Eller er mobilen noe høyst privat? Som samboer skal holde seg langt unna? Har man noe å skjule, så blir jo den andre svært mistenkelig - også om man ikke har noe å skjule. Skaper mye unødvendig uro - eller er det så viktig å ha den for seg selv. Det er jo en kjensgjerning at folk kan føle seg mistenksomme og sjalu til tider - hvorfor da fyre opp under bålet - ved å ta mobilen med på f.eks do? Høres rart ut.

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig mange gode tanker Vega og Mossa ..

Når man begynner å "skjule" mobilen er det et klart tegn på at "noe" ikke er helt som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har selv sendt/ mottatt masse SMS som jeg ikke ville at min samboer skulle se...

Hvorfor?? Jo fordi jeg drev og hadde kontakt med andre menn. Hadde han sett det hadde det blitt månelyst. Lura telefonen med på do for å lese og svare på meldinger. Råttent gjort, jeg vet det...

Men gjort er gjort, kan ikke endre på det.. Kamuflerte dem under jentenavn som han kjenner. I tilfelle han skulle se navnet.

Hadde telefonen på kjøkkenet i vesken, lydløs. Gjorde meg ofte turer ut på kjøkkenet..

I dag er vi ikke samboere lenger... Og jeg har lovet meg dyrt og hellig.. At får jeg meg ny kjæreste skal dette aldri skje igjen.

Han sa aldri noe om mobilen min, og at jeg aldri hadde den fremme liggende med lyd på... Men jeg tror nok han gjorde seg sine tanker...

Men det jeg ville si var at skjuler man telefonen for sin partner, har man så klart noe å skjule.. Hadde jeg bare fått uskyldige vitser. Og meldinger fra venninner. Hvorfor skulle jeg da sitte på do som en idiot og skrive meldinger.. Nei dette hørtes lurt ut.. Tror nok ikke hun har helt rent mel i posen..

Hadde også et par stykker som jeg begynnte å sende vitser med. Han ene beg. etter ei stund å sende litt andre meldinger. F.eks. Natta.... kl 1 om natta. Da ga jeg beskjed til begge to at heretter tok min mobil imot bare vitser. Forklarte at min samboer kunne misforstå... Han ene ble det helt stillt fra, mens han andre sender en og annen vits i dag..

Synes SMS er vel å bra. Men den er også farlig hvis du mister kontrollen. Er selv sist i 30-åra. og hadde aldri trodd at jeg skulle drive på med meldinger som en fjortis.. Det kan ta helt av... Spenningen, og flørtingen tok helt overhånd. Vi ble bare tøffere og tøffere for hver melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vega

Vil bare si at jeg ofte har mobilen på lydløs - ikke for å skjule noe, men jeg er ikke så opptatt av meldinger - de kan godt vente par timer - minst, og de som har noe viktig å si, kan ringe hjemmetelefonen, da jeg ikke liker å skravle i mobil.

Tror jeg ville bedt evt. ekser som sendte sms - om å kutte ut. Av hensyn til min samboer. Og fordi jeg ikke er interessert lenger. Er det noe viktig, kan folk ringe.

Sms er jo nesten blitt den nye landeplagen. Synes det var gøy en stund, men har et likegyldig forhold til det i dag. Kan være nyttig, - men er lei av vitsene også nå...

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kveldsvisitt

Godt å se at man ikke er helt på jordet, og at dette er noe som vil være normalt å reagere på..

Etter at min sambo. hadde lest innleggene fra Dere, var det rett ned i skyttergraven med henne for å forsvare seg, irritert på at Dere var på parti med meg da. Har skrevet innleggene ut fra hvordan jeg har oppfattet det hele,følelsesmessig. Uroen som videre førte til mistanke til krangel startet med den snodige mobil opptredenen hennes, og hvorfor, jo fordi hun da hadde noe å skjule for meg, nemlig alle meldingene + en romanse med Jørgen, selv om hun fremdeles vil kalle det et vennskap.

Etter å ha kommet opp av skyttergraven igår og at svarene Deres kanskje hadde synket inn, sier hun at hun ser hvor galt det egentlig har bært av sted, hva hun har gjort mot meg. Fortalte meg om at flere av turene til byen, hadde vært for å treffe nettopp han.Flere kafé besøk, fester og klining ved flere anledninger. Sier og lover at det aldri var noe mer intimt enn det, aldri vært i seng.I fjor høst flyttet han til Trondheim for å gå på skole.Han ville ikke,bare være sammen med henne,ville at hun skulle flytte dit sammen med han.Han var yngre og hadde hele livet foran seg, ta utdanning hadde hun sagt til han.Hun hadde da tatt seg en "handletur" og tatt farvel med han på togstasjonen, han hadde kysset henne og grått, siste gang hun så han. Innrømmet at det hadde blitt en del mld og tlf samtaler etter dette, senest forrige helg vet jeg jo. Sier hun har skrevet at de skal bryte kontakten, men etter en stund når vi har vært nede i en bølgedal (pga at jeg har reagert atter en gang på mob. oppførselen) har hun gjerne sendt en mld eller ringt, eller han har tatt opp kontakt igjen. Det bekymmrer meg ekstra mye dette, at det tydeligvis ikke bare var en romanse ifjor sommer, men at kontakten har blitt opprettholdt helt frem til ny oxo, men det er bare et vennskap sier hun...en kjempegrei gutt som falt pladask for henne,plutselig var det kjempe alvorlig fra hans side og sier også at hun synes synd på han for han har det ikke så enkelt (spør meg selv om hvordan jeg har hatt det...)men at han vil det beste for henne,at hun er lykkelig. Pip.Pip : Hei, hvordan går det ?

Vet ikke, hun lovet på tro og ære at hun skulle kutte helt ut med alle disse mld,være ærlig og spille med åpene kort heretter,ødela sitt sim kort igår kveld etter at vi hadde pratet ut, fikk nytt uregisterert kort idag med nytt nr.

Elsker henne over alt på jord, har alltid gjort d. Har kanskje ikke vært den flinkeste til å vise følelser i de tidligere årene, har vært umoden,knyttet og ikke turt å åpne meg og slippe ut følelsene.

Hadde det ikke vært for at min kjærlighet til henne er så sterk, hadde jeg nok forlatt henne for mange mnd siden....men herregud det er mye som har blitt ødelagt nå etter dette, tilliten skal bygges opp igjen, hvis den kan. Sa til henne at det ville bare fremtiden vise. Kommer i alle fall ikke til å godta noe mere slikt, da går jeg videre i livet....så gjenstår det da å se om hun da klarer å holde sitt ord og hva hun prioriterer og om hun virkelig elsker meg...

Vil samtidig takke for mange gode innlegg som forhåpentligvis har åpnet øynene hennes !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til deg som startet tråden. Jeg sier, stol på intuisjonen din. Jeg skjønner godt at du ante uro og dermed sjekket mobilen. For et par år siden var jeg igjennom det samme, bortsett fra at jeg fant ut at det var noe med en gang. Intuisjonen din var jo rett så jeg synes faktisk det rettferdiggjør tittingen din, i alle fall siden hun i tillegg hadde løgner å dra med. Det at du fortsetter forholdet er ikke bra. Det kommer til å tære på enda mer. Vær tøff og bryt det hele, hun er tydeligvis ikke 100% din, og det er vel det du vil. Kast henne på dør - bokstavelig talt. pakk sakene hennes og kast de ut i gangen... Det ville jeg gjort... :kul:

Særiøst. Du kan ikke respektere at hun tråkker på deg sånn. Finn deg noen som virkelig vil ha deg og ikke ei luremus som det der. Håper det ordner seg for deg.

Selv kan jeg si med hjertet på hånden at jeg elsket den jenta som gjorde det mot meg, men jeg klarer aldri å glemme det sviket. Ikke den dag idag heller, og det gjorde veldig vondt å bryte med henne. Til og med den dag idag kan jeg si at jeg elsker henne. Dessverre passer det seg ikke for meg å treffe henne igjen.

Men, livet går jo videre, og heldigvis er det mange utrolig nydelige jenter rundt omkring! Det er bare å ta seg tid til å finne de. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kveldsvisitt skrev: Det bekymmrer meg ekstra mye dette, at det tydeligvis ikke bare var en romanse ifjor sommer, men at kontakten har blitt opprettholdt helt frem til ny oxo, men det er bare et vennskap sier hun...en kjempegrei gutt som falt pladask for henne,plutselig var det kjempe alvorlig fra hans side og sier også at hun synes synd på han for han har det ikke så enkelt (spør meg selv om hvordan jeg har hatt det...)men at han vil det beste for henne,at hun er lykkelig. Pip.Pip : Hei, hvordan går det ?

Hvis han vil det beste for henne, og hun har valgt deg, så høres han ganske dustete ut som driver og forstyrrer med sin lengsel. Høres masete og sytete ut, og ikke helt sant fra samboers side - ingen kvinner liker tyting. Og dette med at hun synes synd i ham - er en ganske misforstått greie. Hun bør jo la han få gå videre med livet sitt, det samme bør han. Det at hun rev i filler simkortet - trenger ikke ha noe å si, sannsynligvis kan hun jo nummeret til Jørgen utenat nå. Men det er jo rart at hun fremdeles er med deg. Kanskje hun bare ikke har forstått alvoret i det hun har drevet med? At smsflørt og "synes-synd-på" har gått til hodet på henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

SMS-utroskap kaller jeg sånt. Og råttent er det.

Har heldigvis aldri opplevd det fra kjæresten, og siden jeg elsker og har respekt for kjæresten min vil jeg ikke såre ham ved å gjøre sånt jeg heller.

*bank bank* i bordet.

Hvis man har det bra i et forhold, har man ikke behov for å flørte SÅ heftig med andre menn per SMS. Hvis man har så dårlig selvtillit at man må ha andre menns bekreftelser på den måten, hele tiden, så bør man slutte å såre kjæresten (= slå opp) og skaffe seg en god psykolog, evt. bygge opp litt egenstyrke.

Jeg har ingen respekt for mennesker som er totalt blottet for styrke, moral og selvkontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

JA! Hun er utro mot deg, bak din rygg.

Henne kan du ikke stole på. For når du konfronterer henne, så lyver hun deg i tillegg rett opp i ansiktet....... :murvegg: Og hun fortsetter å føre deg bak lyset.

Jeg beklager, men din kone er utro mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milah

Først vil jeg bare si at jeg er helt enig med deg når det gjelder dette om mobilen off limits eller ikke.

Når jeg leser innlegget ditt lurer jeg på hva slags sykt spill samboern din holder på med....

Og jeg synes virkelig du fortjener mye bedre enn dette.. Skjønner at det er vanskelig siden du er glad i henne, og på grunn av barna, men hallo!!

Man behandler ingen man elsker på denne måten.. Synes det minner om psykisk terror. :evil:

Det er også, etter min mening, bedre for barna at mor og far har det bra på hver sin kant, enn at de lever ulykkelige sammen. Og jeg kan garantere at de merker at ting ikke er som det skal.

Forholdet kan i hvertfall ikke fortsette på denne måten. Proff hjelp, som noen nevnte, er ingen dum løsning.

Ønsker deg lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...