Zealuu Skrevet 28. september 2009 #41 Skrevet 28. september 2009 en forsker og astrolog Tenk at jeg glipp av dette morsomme paradokset første gangen jeg leste tråden. Jeg tror for øvrig på et zombie-apokalypse-scenario.
Gjest Marlo Skrevet 28. september 2009 #42 Skrevet 28. september 2009 Tror ikke jeg noen gang har hört at verden skulle gå under i 2000, mer det at det var en sjans for at alt av det teknologiske kunne kräsje da.
Gjest strykebrett Skrevet 28. september 2009 #43 Skrevet 28. september 2009 For de aller fleste som ikke tilhørte en dommedagskult eller ventet på tusenårsriket, var det nok mest profetiene om en digital apokalypse som gjorde år 2000 til noe skummelt. Den inntraff heller ikke, derimot døde den gamle VHS-en vår den 9.9.99. Snu det på hodet : 666, Number of the beast! VHS-dødar-dagen. Dette her bare mååå jo bety noe skummelt...
Gjest Gjest_Iron_* Skrevet 28. september 2009 #44 Skrevet 28. september 2009 Snu det på hodet : 666, Number of the beast! VHS-dødar-dagen. Dette her bare mååå jo bety noe skummelt... Utrolig bra metall-låt det, "The Number of the Beast"!!
Gjest Slektstevne Skrevet 28. september 2009 #45 Skrevet 28. september 2009 Herregud! ....sier denne karen også ganske tydelig
Gjest Mann42 Skrevet 29. september 2009 #46 Skrevet 29. september 2009 Tenk at jeg glipp av dette morsomme paradokset første gangen jeg leste tråden. Jeg tror for øvrig på et zombie-apokalypse-scenario. Iflg denne matematiske modellen for en zombie apokalypse så vil slaget være tapt i løpet av 3 dager, dersom zombier infiserer en by på 500.000 innbyggere. Da får zombiene et tallmessig overtak. Så mitt spørsmål er: "Hva gjør myndighetene for å forberede oss på å hanskes med zombietruselen?"
Xtra_lilje Skrevet 29. september 2009 #47 Skrevet 29. september 2009 jeg tror ikke verden går under, men jeg tror menneskene utsletter seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #48 Skrevet 29. september 2009 Det er i hvertfall ikke noe problem at menneskene utsletter seg selv- vi er jo så på god vei allerede med overbefolkningen og kriger og atombomber og hele røkla.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #49 Skrevet 29. september 2009 jeg tror ikke verden går under, men jeg tror menneskene utsletter seg selv. Verden vil gå under når solen blir en rød kjempe og sluker jorda. Men om menneskene fremmdels er her når det skjer om 4-5 milliarder år er en helt annen sak
Lanista Skrevet 1. oktober 2009 #50 Skrevet 1. oktober 2009 Verden vil gå under når solen blir en rød kjempe og sluker jorda. Men om menneskene fremmdels er her når det skjer om 4-5 milliarder år er en helt annen sak Nå ble jeg litt forelsket hvis det var en kvinnelig gjest som skrev dette. Men..nei var nok en tøff liten fyr med samme fakta som meg.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #52 Skrevet 2. oktober 2009 var det ikke Mayaene som spådde at på 1930-40 tallet skulle det komme en gal mann med navnet Hister? spooky
Gjest megvel Skrevet 2. oktober 2009 #53 Skrevet 2. oktober 2009 Så vidt jeg har fått med meg skal visstnok Mayakalenderen stoppe da fordi fiskenes tidsalder er over, og vi skal inn i vannmannens tidsalder. Aner ikke hvor man kan lese mer om det, det var min kjære alternativ-mamma som fortalte meg dette. Hun er forøvrig mye mer bekymret for atomkriger som skal komme. Hm.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #54 Skrevet 2. oktober 2009 var det ikke Mayaene som spådde at på 1930-40 tallet skulle det komme en gal mann med navnet Hister? spooky Nei, det var Nostradamus.
Gjest Gjest_therese_* Skrevet 22. oktober 2009 #55 Skrevet 22. oktober 2009 20 desember??mayaindianerne skal ikke få lov til å la verden gå under på bursdagen min nei! da skal de få en lite hyggelig beskjed fra meg! for daaa blir jeg sur!!
TipsyTopsy Skrevet 22. oktober 2009 #56 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg tror for øvrig på et zombie-apokalypse-scenario. Det er egentlig det jeg sikter til... doh!
Astriii Skrevet 25. oktober 2009 #57 Skrevet 25. oktober 2009 Det jeg skriver nå baserer seg på hva jeg har lest av Carl Johan Calleman, en av verdens fremste eksperter når det kommer til Mayafolket og mayakalenderen. Først og fremst har han regnet seg fram til at den egentlige datoen når mayakalenderen slutter er 28. oktober 2011 og ikke 21. desember 2012. Du kan lese mer om dette her: http://www.calleman.com/content/articles/N...oncycles_no.htm Mayakalenderen bygger på mayafolkets åndelige visdom. Den forteller om den kosmiske energiens innflytelse på jorden og mennesket – fra milliarder av år tilbake – og om vår sivilisasjons framvekst de siste 5 tusen år. Kalenderen er oppdelt i 9 bevissthetsnivåer eller ”underverdener”, billedliggjort i en ni nivåers pyramide. Bilde: http://www.esoturio.com/de/bilder/mysterie...hichen_itza.jpg Hvert av disse nivåene er inndelt i 13 himler; d.v.s. 7 dager og 6 netter som styres av forskjellige kvaliteter (guder). http://mayakalenderen.files.wordpress.com/2008/10/levels.jpg Den Galaktiske underverden er det 8. nivået av i alt 9. Når vi klatrer oppover pyramiden blir hver av underverdenene 20 ganger kortere enn den underliggende. Det er derfor vi opplever det som om tiden går fortere og fortere. Det er derfor det skjer så mye forandring i løpet av bare ett år nå, som det tok et langt liv å erfare tidligere. Hver av Underverdenene er delt inn i 13 like lange sekvenser som kalles himler. De 13 himlene består av 7 dager og 6 netter (7+6=13). I alle de store åndelige tradisjoner sies det at verden ble skapt på 7 dager og 6 netter. De 13 himlene kan sammenliknes med 13 faser som en plante gjennomgår fra frø til blomst og til frukt. Frukten er et utkomme av en lang prosess av vekst og utvikling. (kilde: http://mayakalenderen.com/5-natten-og-6-dagen/) Meen.. Jeg mener å ha lest en plass at det ikke skal være jordens undergang. Men noe skal liksom skje som gjør at jorden slik vi kjenner den idag vil forsvinne. Men det er mange teorier ute å går. Her kan du lese om noen av teoriene og få dem avkreftet. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3337776.ece Men; i 2012 er det store muligheter for at vi kan oppleve en super solstorm som kan slå ut stømnettet ovs. Dette er bare noe jeg har lest og verken noe jeg tror eller påstår er 100 % korrekt. Ble litt langt dette her. Men om man googler så er det masse å lese. www.calleman.com <- mye info.
Lisama Skrevet 26. oktober 2009 #58 Skrevet 26. oktober 2009 datoen 12 desember brukes vel på grunn av noen forskeres såkalt baklengs argumentasjon. Altså at man går utifra at verden "går under" 21. desember, og dermed regner ut at startdatoen må være 11. august etter mayaenes kalendersystem. Man leter altså etter problemer. saken er ganske godt beskrevet her: http://skepsis.no/?p=586 Selv må jeg si at jeg er relativt skeptisk, ettersom det også er funnet steler av mayafolket hvor tegningene viser en hendelse langt frem i tid, nærmere bestemt år 4772 e.v.t. Sjangsen er stor for at kalenderen bare er et slags måleinstrument, kanskje det representerer noe slikt som et millenium?
Gjest Lars E Skrevet 23. desember 2009 #59 Skrevet 23. desember 2009 Grunnen til at kalenderen er følgende; Indianerne, Incaene eller Mayanerene, som fant opp majakalenderen hadde ikke nokk stein til å lage en større pyramide/kalender. Da er det logisk at den stopper 12.12.2012 når det ikke er mere stein å bygge av. en jeg tror 2012 filmen er bra -Lars eivind~
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå