Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Fropessor Snurre
Skrevet
Det er mange som mener at ting skal skje i 2012, helt uavhengig av hverandre.

Ting som kan skje i 2012

En tredje verdenskrig (ved bruk av ABC-våpen) er ikke utenkelig, ei heller supervulkanen i Yellowstone National Park. Går den, vil hele planeten merke det i lang lang tid fremover.

• 4 uker senere...
Skrevet

hvorfor sier dere at det er den 12 eller 20 det er jo den 21 desember når solen snur. btw det mest logiske om det skal være noen logisk dato :P

Skrevet

Hva betyr det at verden går under egentlig? At det er fokus på Australia?

Verden har vært her i fem mrd år, så den er vel ikke så skjør som mange skal ha det til:)

Skrevet (endret)

Jeg har lest LITT om "dommedag" og Mayakalenderen (den kalenderen er jo rimelig komplisert).

Kom over et untervju med en forsker og astrolog som hadde viet mye av sine studier og sin tid på Mayaindianernes profetier (som har vist seg å stemme ganske ofte). Søren at jeg ikke husker navnet hennes. Ganske interessant.

Hun konkluderte med at hun tror det blir FRED(ligere) rundt disse tider og frem mot 2012.

Jorda er ung, tror jeg. Så noen dommedag i den forstand at jorda går under, det tror jeg ikke på, men jeg tror definitivt på at jorda kan bli fredligere, mer klimavennlig, osv.

Syns jeg ser det allerede jeg. Peace-tegn florerer i motebransjen. Trykk på moteklær hvor det står: Take care of the earth, osv osv.

El-biler i politikken, folk er opptatt av miljøet mer enn før (syns jeg da). Virker som om utrolig mange begynner å få en interesse for det alternative. Enten i form av kanaliseringer eller andre ting som yoga og meditasjon. Sunnere livsstiler, økologisk mat, m.m. Og masse annet også.

Folk går kanskje mer i seg selv nå for tiden, i stedet for å gi alt og alle andre skylda, hvis noe går galt.

Så hvis det er dommedag, syns jeg den godt kan komme.

For enkelte kan vel dette føles som en personlig dommedag...

Endret av TipsyTopsy
Skrevet
Syns jeg ser det allerede jeg. Peace-tegn florerer i motebransjen. Trykk på moteklær hvor det står: Take care of the earth, osv osv.

El-biler i politikken, folk er opptatt av miljøet mer enn før (syns jeg da). Virker som om utrolig mange begynner å få en interesse for det alternative. Enten i form av kanaliseringer eller andre ting som yoga og meditasjon. Sunnere livsstiler, økologisk mat, m.m. Og masse annet også.

At kommersielle krefter vet å utnytte det faktum at miljø er trendy, er ikke ensbetydende med at "ting går bedre".

Skrevet
At kommersielle krefter vet å utnytte det faktum at miljø er trendy, er ikke ensbetydende med at "ting går bedre".

Jeg venta på en slik kommetar. Så klart ikke :)

Derfor ramset jeg opp en god del annet og.

Skrevet

Jeg vet ikke om det kommer til å skje noe i 2012. Men jeg er ganske sikker på at det kommer til å skje en global katastrofe i løpet av dette århundredet.

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet
Jeg har lest LITT om "dommedag" og Mayakalenderen (den kalenderen er jo rimelig komplisert).

Kom over et untervju med en forsker og astrolog som hadde viet mye av sine studier og sin tid på Mayaindianernes profetier (som har vist seg å stemme ganske ofte). Søren at jeg ikke husker navnet hennes. Ganske interessant.

Hvilke konkrete profetier snakker vi om da? Og de bør være rimelig konkrete hvis de skal være interessante, ikke bare noen deffuse ting som hvem som helst i prinsippet kan si.

Ellers begynte "freds-trenden"allerede på 60-tallet, i forbindelse med Vitenam-krigen. At miljø er trndy, har veldig lite med saken å gjøre.

Ellers: Så d tror på en ung jord? Vil det si at du er ung jord-kreasjonist? I så fall lurer jeg på hvordan du kan ha en mening som går så til de grader mot absolutt alt av forskning(og skal du argumentere mot den siste setningen, setter jeg pris på at du sjekker ut Talkorgins først, så du ikke bruker argumenter jeg allerede har hørt, da gjentakelser av påvist ugyldige argumenter ikke er særlig konstryktivt).

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet
Jeg vet ikke om det kommer til å skje noe i 2012. Men jeg er ganske sikker på at det kommer til å skje en global katastrofe i løpet av dette århundredet.

Det er teoretisk mulig, da globale katastrofer skjer fra tid til annen, men hvorfor er du så overbevist om at det skal skje i akkurat dette århundret?

Skrevet
Hvilke konkrete profetier snakker vi om da? Og de bør være rimelig konkrete hvis de skal være interessante, ikke bare noen deffuse ting som hvem som helst i prinsippet kan si.

Ellers begynte "freds-trenden"allerede på 60-tallet, i forbindelse med Vitenam-krigen. At miljø er trndy, har veldig lite med saken å gjøre.

Ellers: Så d tror på en ung jord? Vil det si at du er ung jord-kreasjonist? I så fall lurer jeg på hvordan du kan ha en mening som går så til de grader mot absolutt alt av forskning(og skal du argumentere mot den siste setningen, setter jeg pris på at du sjekker ut Talkorgins først, så du ikke bruker argumenter jeg allerede har hørt, da gjentakelser av påvist ugyldige argumenter ikke er særlig konstryktivt).

Som sagt, jeg kan ikke så mye om den kalenderen. Jeg leste over en artikkel for noen måneder siden om hvordan mayaene har "spådd" fremtiden. Fra sin tid til nå (mayakalenderen stopper i 2012 - derfor folk tror det blir dommedag b.l.a).

En av de jeg husker var It-tiden (husker ikke nøyaktig hvordan det ble referert til av mayaene). Mener å huske at de hadde perioden hvor folk oppfant hjulet, osv.

Jeg dro frem trend, nettopp fordi det er en av mange ting jeg ser. Leste du ikke det andre jeg skrev? Når jeg skrev dette om mote, tenkte jeg. Sikkert folk som kommer til å henge som opp i dette med mote nå. jaggu hadde jeg ikke rett. Jaja, for all del... :)

Ja, den startet på 60-tallet, men så dabbet den av igjen. La oss omformulerer det da.

Den startet, sluttet, og startet....igjen. :ler:

Hvorfor akkurat talkorigins, da? Skjønner ikke hvorfor jeg må sjekke absolutt den siden?

Min tro er at jorden er ung. Får vel lov til å tro på det? Forskningen kan jo forandre seg hele tiden.

Gjest Melchizedek
Skrevet

Verden vil gå under når solen blir en rød kjempe om 4-5 milliarder år.

Men om verden går under før det vel hva så

Skrevet

Huff da... Og venninna mi fyller 24 år på den dagen, det blir litt kjipt da. Men går verden under så går verden under.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet
Det er mange som mener at ting skal skje i 2012, helt uavhengig av hverandre.

Det blir spennende å se.

Haha, jeg som trudde jeg var fjern, men alt hva dere tror på, omg må le av dere.

Verden skulle jo liksom gå under i 2000 også., Jeg som trodde jeg hadde lav IQ

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Jeg skjønner ikke at det går ant!

Verden skulle jo liksom ''gå under'' i 2000 også, men gjorde den det? NEI!, greit kanskje hjernen deres gikk under, men ikke min!

Jeg som trodde jeg var fjern, men å tro på dette viser at dere er fjernere uansett.

Hvis din hjrene ikke gikk under så tror du 'IKKE på dette

Skrevet

For de aller fleste som ikke tilhørte en dommedagskult eller ventet på tusenårsriket, var det nok mest profetiene om en digital apokalypse som gjorde år 2000 til noe skummelt. Den inntraff heller ikke, derimot døde den gamle VHS-en vår den 9.9.99.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...